Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Nye SoMe-regler, forbrukertrender, kreativ utendørs og mangfold!

15. januar 2021

Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, 
med ønske om en riktig god helg!

Farglig fredag - Nye SoMe-regler, forbrukertrender, kreativ utendørs og mangfold!


Nytt år, nye regler? 

Det gjelder iallefall for sosiale medier, skal vi tro MarketingWeek sin artikkel The new rules of social media marketing in 2021, som tar for seg fem trender for 2021 innen sosiale medier.


Og apropos trender, vi rundet av andre arbeidsuke med et spennende webinar som dykket inn i
de viktigste forbrukertrendene for 2021. Trendene ble presentert av Mintel, et av de råeste bryåene i verden på prediktiv analyse. Her får du en kort oppsummering av trendene Mintel la fokus på i dag tidlig:

 

Picture of consumer trends

Presentasjonen fra dagens webinar finner du her. Ønsker du å se nærmere på de globale trendene kan du laste ned denne presentasjonen fra Mintel. Og husk, dersom du er medlem og ønsker å se hele webinaret med forklaringer på hvordan du kan benytte deg av trendene og eksempler på merkevarer som har gjort nettopp det, kan du finne det på MFO Innsikt i løpet av dagen.  

 

Utendørs reklame

Så, over til noe helt annet.  Husker du denne kreative utendørskampanjen som gikk i 2020? 

I denne artikkelen kan du ta en titt på
50 kreative utendørskampanjer (og hva du kan lære fra de). Disse er dog internasjonale, og dersom du ønsker litt kreativt påfyll og inspirasjon fra det norske markedet, kan du melde deg på vår samarbeidspartner Clear Channel sitt inspirasjonswebinar den 3. februar.
De skal blant annet snakke om hvordan du lykkes med kreativiteten på digitale og tradisjonelle utendørskampanjer, og hvordan Maarud lyktes med å gå viralt ved hjelp av røyk utendørs. Hvis ikke du fikk med Maarud's stunt, kan du se den kreative kampanjen her.

 

Vi skal skifte tema én siste gang før vi tar helg!
Denne artikkelen fra Hubspot:
7 Brands That Got Inclusive Marketing Right tar for seg hvordan et knippe merkevarer har klart å kommunisere sine verdier rundt mangfold, på en god måte.
 
mfokus-1x1-tekst

For oss markedsførere er det å representere mangfoldet i samfunnet både er riktig og viktig, men kan være et utfordrende landskap å manøvrere i. 

Derfor arrangerer vi den 28. januar et digitalt seminar hvor vi har hentet inn en rekke bransjehoder som skal ta for seg følgende tematikk: Hva er vår rolle som markedsførere i et stadig mer mangfoldig Norge? Les mer om arrangementet og med deg på her. 



 

 
 
Markedslønsj promo bilde

 

Vi minner også om at vi forrige uke lanserte første episode av vår nye vodcast "Markedslønsj". 

Episode 1 tar for seg Markedsføringstrender i 2021. I denne episoden får du møte Kjartan Haugen og Marianne Nygård-Hansen fra Markedssjefene & Julius Støback, Founding Partner i NSB Marketing Best Practice, som blant annet snakker om Amazon og TikTok. Les mer om vodcasten og se episoden her! Riktig god helg!

 


På MFO Innsikt nå

Logg inn på MFO Innsikt her

Ikke medlem i MFO? 

Meld deg inn nå og få med deg alt det  spennende vi skal  igjennom i 2021. Her finner du de arrangementene du allerede nå kan melde deg på, to av de skjer allerede denne måneden. Flere arrangementer lanseres fortløpende, blant annet en kursserie vi tror vil være til nytte for veldig mange av dere. Vi skal naturligvis også fortsette med våre månedlige MFO-frokostmøter med både dagsaktuell og evigung tematikk.Se alle våre kommende arrangementer her.

Les mer om medlemskap her.