Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

CX-statistikk, digital kundereise og CTA-eksempler

22. januar 2021

Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, 
med ønske om en riktig god helg!

Faglig fredag - CX-statistikk, digital kundereise og CTA-eksempler

God fredag! 
 
At CX og UX er viktig er ikke noe nytt, men 2020 var for mange året man for alvor måtte steppe opp digitalt, enten den sagnomsuste 'digitale transformasjonen' allerede var i mål, i gang eller kun planlagt. 
 
Økt tidsbruk på nett, begrensede muligheter for fysisk salg og dermed økt konkurranse fra globale aktører, skapte økte forventninger hos forbrukerne om en sømløs digital kundereise og en feilfri brukeropplevelse.
 
I følge denne artikkelen fra SuperOffice: 37 customer experience statistics you need to know for 2021, har kundeopplevelsen, ikke overraskende, nå forbigått pris og produkt som merkevare-differensiator. Faktisk sier hele 86% av de spurte at de er villige til å betale mer for et produkt som leverer en god kundeopplevelse. 

Over to tredjedeler av de spurte bedriftene sier at de nå konkurrerer primært på kundeopplevelse mot kun 36% i 2010.
 

Statistikk

Hele 45.8% av de spurte bedriftseierne har kundeopplevelse som sin topp-prioritet de neste fem årene.

Så, hvor i løypa befinner du deg med din digitale kundereise?
 
En viktig del av å 'steppe opp sitt digitale game' er å kartlegge kundereisen og finne samt eliminere friksjonselementer. I denne artikkelen fra Hubspot; How to create an effective customer journey map, får du noen nyttige tips til hvordan det kan gjøres. 

Et annet viktig element er strategisk bruk av CTA-knapper. I denne artikkelen får du gode eksempler på  hvordan CTA-knappen kan løses på en rekke ulike måter: 39 call-to-action examples you can't help but click.
 
Vi i MFO har også tatt dette på alvor og vi vil dedikere mye av vårens innhold til akkurat dette; UX, kundereise og optimalisering av nettsider. Vi har nå lansert en heldigital kursserie på 7 deler, hvor vi har hentet inn spisskompetanse fra ulike deler av bransjen innen fem områder vi mener det er viktig å ha koll på i 2021. Kursene kan tas enkeltvis eller som en serie. Les mer om kursserien her:

 

mfo-kurs-liste- 

Over til SoMe; vi snublet over denne spennende artikkelen på Social Media Today: Lessons from UGC in 2020 - and How it Can Help You in 2021 hvor de tar for seg de mange UGC-kampanjene som dukket opp i 2020, og hvordan du benytter deg av denne typen markedsføring i 2021. 

I en annen artikkel, også fra Social Media Today, kan du lese om at TikTok denne uken delte en ny video med oversikt over TikTok sin annonseplattform og en fullstendig oversikt over prosessen rundt kampanjeoppsett på plattformen.

Kommer vi til å se flere norske annonsører på TikTok i løpet av 2021, mon tro? Hvorvidt du bør være der eller ikke, er én av punktene som diskuteres i første episode av vodcasten Markedslønsj, som tar for seg 5 Markedsføringstrender i 2021 - som vi mener er viktige. I denne episoden får du møte Kjartan Haugen og Marianne Nygård-Hansen fra Markedssjefene & Julius Støback, Founding Partner i NSB Marketing Best Practice. Les mer om vodcasten og se episoden her.

Riktig god helg!

 
 
Markedslønsj-8-1

 

 


På MFO Innsikt nå

Logg inn på MFO Innsikt her

Ikke medlem i MFO? 

Meld deg inn nå og få med deg alt det  spennende vi skal  igjennom i 2021. Her finner du de arrangementene du allerede nå kan melde deg på, to av de skjer allerede denne måneden. Flere arrangementer lanseres fortløpende, blant annet en kursserie vi tror vil være til nytte for veldig mange av dere. Vi skal naturligvis også fortsette med våre månedlige MFO-frokostmøter med både dagsaktuell og evigung tematikk.Se alle våre kommende arrangementer her.

Les mer om medlemskap her.