Neste frokostmøter

Hvem faila og naila 2018?!

Vi gjentar suksessen og avslutter MFO-året med Harm og Hegseth! Bak alle gode og mindre gode krumspring i bransjen vår, står markedsføreren. Og selvom vi markedsførere vet alt best selv, bør vi også tørre å se oss selv fra andres ståsted, selv om det kan svi litt.

På vårt siste frokostmøte før jul gir vi deg derfor en humoristisk markedsføringskavalkade med et veldig skrått skråblikk.

Kurs og andre arrangementer

Slik blir du rå på Snapchat-markedsføring

Tidligere arrangementer

  • Slik jobber du ‘always on’ med PR! // McDonald’s

    Please skriv om merket mitt!

    Alle markedsføreres våte drøm er å få et stort, ubetalt oppslag i en troverdig avis. Noen klarer det gang på gang. Er det ofte flaks eller ligger det et systematisk arbeid bak?

    Vi får besøk av Veronika Skagestad, kommunikasjonssjef i McDonald’s Norge og Jan Ottesen, leder for samfunns- og myndighetskontakt, Gambit H+K. 

    Velkommen!

  • Fullbooket! MFO Kurs: Kreativ innholdsproduksjon på Facebook/Instagram

    Dette kurset er nå dessverre fullbooket.

    For å få oppmerksomhet i sosiale medier er det viktig å lage godt innhold som betyr noe folk. Du må være en god innholdsprodusent. Dette er derfor et praktisk kurs der du lærer hvordan du ved enkle triks kan lage godt innhold til både Facebook og Instagram slik at du skinner gjennom støyen i sosiale medier. Du vil lære mer om de ulike mulighetene som finnes, få oversikt over hva som fungerer og hva som ikke fungerer, samt konkrete verktøy slik at du kan starte allerede dagen etter med en forfrisket innholdstrategi. Og det beste av alt; alle eksempler og råd er basert på bedriftene og bransjene som er representert i salen. 

  • MFO Kanalbattle – Hvem skal få penga våre i 2019?

    Kanalbattle er et nytt MFO-konsept hvor 10 utvalgte talspersoner fra de viktigste kanalene i Norge blir utfordret til å svare på det alle markedsførere lurer på; «Hvorfor skal vi bruke penga våre på deg i 2019?»

    Friskusen Morten Hegseth fra VGTV leder oss gjennom morgenen.

  • Kundereisen: Få en 360° forståelse av merkevaren din

    Det har aldri eksistert så mange kontaktpunkter mellom kunder og merkevarer som i dag. Konkurransen er beintøff og de som vinner er de som klarer å optimalisere kundereisen i alle ledd, og ikke bare innfri, men også overgå kundens forventninger. Men hvordan kommer du deg dit og hva må du passe på?

  • Facebook: Historiefortelling og siste nytt

    Facebook er fremdeles den mest populære markedsføringskanalen i vår bransje. Men selvom Facer’n er på alles lepper, kan det være vanskelig å henge med i svingene hva gjelder best practices. Hvert halvår har vi i MFO derfor som mål å oppdatere våre medlemmer på nettopp dette. Fredag den 25.05 har vi invitert Tone Angsund og Thea Helgeland fra McCann til MFO-scenen. De vil ta for seg kreativt innhold og god historiefortelling, samt innsikt og råd om det siste nye fra Facebook selv. Frokostmøtet passer for alle.

     

  • Kreativ med Programmatisk

    «Programmatic» har gått fra å være et buzzord som skapte panikk til å blitt en fast del av annonsører og mediebyråers taktikk. Men programmatiske kjøp er fremdeles en kompleks sfære for mange, og for å kunne være kreativ som annonsør må du vite om både mulighetene og fallgruvene. Vi har derfor hentet inn Thomas Johansen, Digital Direktør i PHD, som på dette frokostmøtet nettopp vil guide deg gjennom programmatisk-universet, med et spesielt fokus på hvordan data kan bidra til bedre resultater og hvordan du bør tenke rundt KPIer. Thomas vil også gi deg innsikt om hvordan to av PHD sine største kunder og Norges største annonsører jobber med programmatisk i det daglige.

     

  • MFO CASE 2018 – Det beste av norsk markedsføring!

    MFO CASE er et halvdagsarrangement for deg som ønsker faglig påfyll og inspirasjon innen merkevarebygging og markedsføring.

    Hvilke merkevarer har utmerket seg i året som har gått? Vi har samlet mer enn ti selskaper som skal presentere noen av de nyeste og beste markedsføringsjobbene i Norge.

  • Effektiv reklame: Slik jobber de beste markedsførerne

    Kravene til effektmåling i markedsføringsbransjen er skjerpet. Hvilken kompetanse om data og metode trenger du egentlig? Finnes det en universell oppskrift på effektiv reklame? Og må en markedsfører også være litt matematiker? Vi i MFO dedikerer nå et helt frokostmøte til det litt skumle, men o så viktige markedsplan-ordet «effekt»!

  • La oss snakke (litt mer) om GDPR!

    Du har satt deg sånn halvveis inn i temaet, men har ikke helt forstått hva konkret du må gjøre. Frykt ikke – MFO tar luften ut av ballongen. I høst arrangerte vi et vellykket frokostmøte om GDPR og nå kommer oppfølgeren. Sammen med Torgeir Waterhouse fra IKT Norge og Gullik Gundersen fra Datatilsynet tar vi temaet ett skritt lenger til konkrete tiltak som markedsføreren må sette i verk. Og det beste av alt: vi baserer tiltakene på de bedriftene som er i salen!

  • Facing the future: Forbrukertrender i 2018

    Få en pangstart på det nye året! Victoria Foster gir deg forbrukertrendene som vil inspirere deg og din merkevare i 2018 og årene fremover. Dette foredraget tar for seg funnene fra Trendwatching 2018s rapport og kommer til å vise deg i hvilken retning forbrukerens forventninger går. Samtidig får du vite hvordan du kan holde deg et skritt foran ved å lære av de beste på innovasjon over hele verden.

  • MFO Bransjepuls: Markedsføreren i 2018

    CA$H & KOMPETANSE:

    MFO gjentar suksessen og kickstarter 2018 med å stille to evigunge spørsmål:
    Hvordan skal du bruke penga i 2018, og hvilken kompetanse må du ha på plass?
    Sammen med spennende stemmer fra bransjen og markedsførere i salen jakter vi de gode svarene. Konferansier er Louise Fuchs (Driftsdirektør i United Influencers International

    Velkommen til lettbeint paneldebatt for alle markedsførere  + Årets første mingling i baren!

  • Hvem faila og hvem naila i 2017?

    På vårt siste frokostmøte før jul gir vi deg derfor en humoristisk markedsføringskavalkade med et veldig skrått skråblikk. Noen ganger er det godt å få et nytt perspektiv på ting. Og hvem er vel bedre til å gi bransjen vår både ris og ros enn VG-duoen Harm og Hegseth? Kanskje du lærer noe nytt, kanskje dette er nettopp det du trenger midt i julestria, og kanskje du også får dratt litt på smilebåndene – kanskje helt inn i 2018?

  • GDPR og markedsføreren – er du klar?!

    Som markedsfører er du neppe alene om å være usikker på konsekvensene av de nye personvernreglene. Slapp av – sammen med MediaCom, Datatilsynet og IKT Norge bruker vi et helt frokostmøte på å fortelle deg akkurat det du trenger å vite om GDPR – spesielt tilpasset markedsføreren!

  • Snapchat! Uten filter.

    Det begynte med hundeører og blomsterkranser for selfie-dronningene, men har vokst frem som en av de mest spennende markedsføringskanalene for annonsører. Vi snakker om sagnomsuste Snapchat. Men hvilke muligheter ligger egentlig i kanalen, hva er den beste strategien, og fungerer virkelig markedsføringsstunt som «Team Erna»-filteret?

  • MFO Kurs med APSIS: Effektiv bruk av e-post som markedsføringskanal

    Digital markedsføring er i konstant utvikling. Det kommer stadig flere kanaler og verktøy til, og det er lett å gå seg vill i jungelen.
    Likevel er det en av de eldste kanalene som også fanger de nyeste kundene best – nemlig e-postmarkedsføring.

  • Slik lykkes du med Facebook video og Instagram som kanal!

    MFO har utfordret performance byrået OMG til å få noen av sine dyktigste rådgivere innenfor sosiale medier til å dele sine beste tips og erfaringer innenfor video på Facebook og bruk av Instagram som kanal.

    Når vi vet at mer enn 90 % av alt videoinnhold på Facebook blir konsumert på mobil, så bør dette legge sterke føringer for innholdsproduksjon. Vet du hvilke formater som «spiller» best? Har du laget flotte innlegg på Facebook og Instagram og ikke fått økt salg eller flere kunder? Vet du hvilke unike muligheter som finnes for målretting? Hvis ikke bør du komme på dette frokostseminaret.

  • Survival of the fittest: Markedsføring fra gründernes perspektiv

    De som står bak det siste nye må være mer kreativ enn oss andre – nå vil de dele sin kunnskap med dere! 

    For gründerselskaper er effektiv markedsføring kritisk fra første dag – både for å få oppmerksomhet rundt ideen sin og for å skape en inntektsstrøm å vokse på. Vi har invitert Inzpire.me, HOLD og FlowMotion som skal fortelle oss hvordan de har tenkt helt nytt for å bryte gjennom i sine markeder.

  • Hubspot – Innhold som selger seg selv: Forstå inbound marketing

    Hvor synlig er du egentlig på nett? Har du kontroll over søkeordene som gjelder akkurat for din bransje? Hvilken plan har du for bloggen din? Hvordan behandler du de som blir sendt inn på siden din – er det faktisk enkelt nok å kjøpe produktet? Og til slutt – gir du en like bra oppfølging med det du nå vet om kunden din?

  • Kahoot! 1 milliard spillere – 100% organisk vekst

    Vi får besøk av global leder for digitalmarkedsføring i Kahoot!, Agnete Tøien Pedersen. På dette frokostmøtet skal hun fortelle om hvordan Kahoot! har kommet dit de er uten å bruke en eneste krone på markedsføring så langt, 100% organisk vekst gjennom smart merkevarebygging og organisk innhold. Vi spiller Kahoot! og ønsker hverandre god sommer!

  • SEO og Google analytics – Innføring i bruk av tall og verktøy! (Utsolgt)

    I en verden der nesten alt kan måles blir det raskt ”information overload” når man ikke vet hvilke tall og verktøy man skal ha kontroll på. På dette kurset lærer du akkurat det du trenger å vite om både tall, verktøy og strategi. 

  • Facebook: Fang oppmerksomheten! Innhold i et mobilt landskap

    Martine og Christian fra Facebook jobber med hvordan norske annonsører kan utnytte mulighetene på Facebook, Instagram og Audience network for å skape skalerbar, mer relevant og effektiv markedsføring. Den 12. mai kommer de med de rykende ferske råd og tips til oss! Dette må du ikke gå glipp av!

  • Snapchat og digital brukeradferd: Hvordan når vi kidsa?

    Vi deler dette frokostmøtet i to og gir ordet til Lina og Sindre! I hvert sitt foredrag skal de gi oss bedre innsikt i den yngre målgruppes språk og brukeradferd på Snapchat og andre digitale flater.

  • MFO CASE – Det beste av norsk markedsføring

    MFO CASE er et halvdagsarrangement for deg som ønsker faglig påfyll og inspirasjon. Hvilke merkevarer har utmerket seg i året som har gått? Vi har samlet mer enn tolv selskaper og merkevarer som skal presentere noen av de nyeste og beste markedsføringsjobbene i Norge. Vi deler også ut den gjeve prisen Årets Markedsfører 2016 i samarbeid med Markedsforbundet, BI og Kampanje, hvor flere av de nominerte også vil presentere sitt arbeid.

  • VGTV – Online video i din mediemix!

    Annonsering i online video utvikler seg stadig med nye formater og egenskaper. På dette frokosmøtet vil du få presentert de ulike mulighetene sammen med caser og eksempler på hva du som markedfører burde tenke på og hvordan du skal bruke online video i mediemiksen, for å oppnå best mulig effekt.

  • BRANDS! New Responsibilities

  • MFO Bransjetrend: Markedsføreren i 2017

  • Slik når du fremtidens kunder i dag – fra Googles perspektiv

    Byråer og kunder skriker etter folk som kan tall og statistikk. Flere store konsulentselskaper ruster seg nå i jakten etter mediekronene ved å skape egne digitale avdelinger, og forventningene til hva vi som markedsførere skal kunne er større enn noen gang. Er det egentlig så komplisert? Hanne-Lene Dahlgren fra Google vil ta oss igjennom hva de mener at alle markedsførere må kunne i 2016.

  • MFO Kurs – Hvordan lykkes med Youtube og video i din mediamiks?

    Velkommen til MFO Kurs 30. November! YouTube er i dag verdens største videoplattform, med millionvis av kanaler og det lastes opp mer enn ca 400 timer nytt videoinnhold hvert eneste minutt. Hvordan kan du klare å lage videoinnhold som skaper oppmerksomhet og engasjement for ditt publikum?

  • Dette må du kunne om virtual reality (VR) og utvidet virkelighet (AR), og slik bruker du det med suksess

  • Tjenestedesign og innovasjon: Making the brand the experience and the experience the brand

    Service design and service innovation started out as buzz words, but have now become integrated in many business models. Increasingly companies are employing service designers to develop improved services, always from the customers point of view. It is safe to say that we are now truly living in a service economy that is becoming more and more experience-centric.

  • Don’t bore us get to the chorus – Hvordan fange oppmerksomheten i en feed full av støy!

  • MFO Case til frokost: Suksess i sosiale medier!

    Møt Flytoget, Q-Meieriene og Paradise Hotel!
    Flytoget tar en større samfunnsrolle, Q-Meieriene samler helt nye forbrukerideer og skamløse Paradise Hotel engasjerer med skreddersydd innhold. Bli med bak kulissene hos tre av Norges beste merker på SoMe!

  • «Don’t think the way they do»

    Velkommen til et skikkelig friskt pust fra MFO! Sigurd Granmark er en av Norges mest ettertraktede foredragsholdere og den 9. september kommer han til oss med sitt splitter nye foredrag!

  • SKAM: Hvordan NRK traff ‘den umulige målgruppen’ – og resten av Norge

  • MFO x MESH Summer Party

    MESH and MFO invites all members for a joint summer party in the spirit of building bridges across industries. Because startups and marketing should go hand in hand, we are very happy to bring together these two great communities and take the networking to the next level. Closed Party – Free entry – Limited tickets

  • Hva kan du lære av merkevaren Norge?

  • Effektiv markedsføring på Facebook: Dette må du kunne i 2016 (Utsolgt)

  • Slik når du Youtube-generasjonen og mestrer endringen i media

    De tradisjonelle mediekanalene blir utfordret på stadig nye fronter. Spesielt gjelder det i den yngre målgruppen. Det er lenge siden de unge begynte med AdBlock på nett og annonseblokkering sprer seg til stadig nye målgrupper.

    I dette foredraget får du oversikt over hva som er status hos den ynge generasjonen, og de utfordringene og mulighetene som finnes.

  • Årets Markedsfører

  • Trendwatching London presenterer: De 6 viktigste forbrukertrendene i 2016

    Dette er foredraget du ikke kan gå glipp av. Få en pangstart på det nye året! Victoria Foster gir deg 6 forbrukertrender som vil inspirere deg og din merkevare i 2016 og årene fremover.

    Etter frokostmøtet holder Victoria Foster en eksklusiv work shop. Les mer om dette nedenfor. Her tar vi kun imot 35 påmeldinger, så vær rask!

  • Slik blir du en leder som booster prestasjoner og arbeidsmiljøet

    Så hva slags lederskap skal man utvikle på operativt nivå for å hente ut dette potensialet på best mulig måte? Dette spørsmålene får du svar på under Alf Inge Cleve-Stiansens foredrag. Alf Inge er grunnlegger, daglig leder og trener i selskapet Leading Edge.

  • Sannheten om innholdsmarkedsføring: To problemer, fem årsaker og en løsning

    Ove Dalen gir deg en klar strategi for innholdsjobbingen, og viser deg hvilke grep du skal ta for å øke kvaliteten på innholdet ditt.

  • Konvertering til kjøp – hvor ligger veksten for dagens retailere?

    – Det du fokuserer på, blir du bedre på. Da gjelder det å fokusere på de riktige oppgavene. Innsikt + action = VEKST, sier Thomas Ingebrigtsen.

  • Men hvordan vet vi at det funker? Måling av effekt på tvers av digitale kanaler.

    Direktør i ESV Dinamo, Bente Sollid Storehaug, lærer deg hva du bør måle, hvordan du måler og hvordan måling kan bidra til å synliggjøre vekst på bunnlinjen.

  • Trafikk eller publikum? Hvorfor du bør inkludere bloggere i marketingmiksen

    DETTE ARRANGEMENTET ER NÅ LUKKET. NESTE FROKOSTMØTE ER 11/09.