Effektiv reklame: Slik jobber de beste markedsførerne

fre 2 mars kl. 8:30

Kravene til effektmåling i markedsføringsbransjen er skjerpet. Hvilken kompetanse om data og metode trenger du egentlig? Finnes det en universell oppskrift på effektiv reklame? Og må en markedsfører også være litt matematiker? Vi i MFO dedikerer nå et helt frokostmøte til det litt skumle, men o så viktige markedsplan-ordet «effekt»!

Første halvdel av frokostmøtet dedikeres til Espen Haugen og Anders Erikson fra Kitchen reklamebyrå. Duoen er klare for å overbevise deg til å alltid arbeide med effekt som høyeste mål, med bakgrunn i boken deres «EFFEKT – Ti grunnleggende regler for å lage reklame som virker». Boken er et praktisk verktøy som er blitt til i samarbeid med annonsører som MENY, Orkla, Tine og OBOS og gutta vil gi deg både et strategisk og operativt syn på effekten av reklame.

I andre halvdel vil Kundedirektør i GroupM, Rune Albertsen, ta oss dypere inn i materien og forklare hvorfor effektdokumentasjon er et håndverk og hvordan man kan kombinere matematisk kompetanse med kategori- og forretningsforståelse. Med over syv års erfaring med datadrevet strategisk rådgivning, og med en sterk tro på at riktig anvendelse og forståelse av analyseteknikker fører til et reelt konkurransefortrinn, vil Rune gi oss innsikt i hvordan data kan drive business.

Vi gleder oss til et 360 graders frokostmøte om effekt – husk notatblokken!