MFO CASE 2018 – Det beste av norsk markedsføring!

tor 15 mars kl. 11:00

*Oppdatering: Billettene går fort unna!*

MFO CASE er det største vårarrangementet til MFO. Vi har samlet mer enn 12 merkevarer som skal presentere noen av de mest lærerike markedsføringsjobbene i Norge slik at du kan bli en bedre markedsfører. Vi deler også ut den gjeve prisen Årets Markedsfører 2017.

11.00 – 16.30: MFO CASE +
16.30 – : Drinks, DJ og mingling + overraskelser!

MFO CASE er et halvdagsarrangement for deg som ønsker faglig påfyll og inspirasjon innen merkevarebygging og markedsføring. Hvilke merkevarer har utmerket seg i det siste og hva kan vi lære av deres arbeid? Hva var strategiene bak, utfordringene de møtte på og kan vi finne noe felles for det som gikk så bra – eller så dårlig?

Vi deler også ut den gjeve prisen Årets Markedsfører 2017 for syttende gang i samarbeid med Markedsforbundet, BI og Kampanje, hvor flere av de nominerte også vil presentere sitt arbeid.

PÅ PROGRAMMET:
– United Influencers & Treningsfrue: Effekt med riktig merkevarematch
– Brødboksen.no: Markedsføring i retrospekt
– NRK P3: Dronningene av SoMe uten en krone i spons
– VG Partnerstudio: Humor i innholdsmarkedsføring
– Telenor Yng/POL: Om det å nå kidsa, på nytt
– Kreftforeningen: Fuck Cancer!
– Cutters: Å markedsføre i motvind
– Netthandelsgruppen: Rask vekst uten markedsbudsjett
– Årets Markedsfører – finalist 1: TBA
– Årets Markedsfører – finalist 2: TBA
– Årets Markedsfører – finalist 3: TBA
– Årets Markedsfører – finalist 4: TBA

TV3 avslutter dagen med «30 år med markedsføring – suksess og *#$ups!»

Merk at påmelding er bindene!

Foredragsholdere

Brødboksen.no: Markedsføring i retrospekt Arnulf Refsnes & Steffen Westbye

Rykende varmt og nybakt brød levert rett på døra. På kort tid var Brødboksen på alles tunger, men forsvant like rakst. Til MFO Case kommer gründer Arnulf Refsnes og kreativ leder Steffen Westbye for å fortelle oss hvordan de kombinerte data med personlig fremtoning for å oppnå engasjement og brødfrelste kunder!

NRK P3: Dronningene av SoMe uten en krone i spons Hanne Våge og Kjersti Havdal

SKAM, Vita & Wanda, P3morgen, Jævla Homo, Teenage Boss. Listen over NRK sine SoMe-suksesser blir lenger og lenger. På få år har statskanalen, med P3 i spissen, bygd opp en imponerende kompetanse på Facebook, Snap og Insta. Fra P3 i Trondheim stiller Hanne Våge og Kjersti Havdal - vaktsjefer for sosiale medier og nett. Hva har de skjønt som vi andre kan lære av? Og hvordan har NRK profesjonalisert og rigget seg for å løpende publisere innhold som virkelig engasjerer - uten en krone i betalt rekkevidde?

Treningsfrue + Buer: Effekt med riktig merkevarematch United Influencers, Christina Alvarez & Treningsfrue

"Bruke influencere" står garantert på mange markedsplaner i 2018, men for å bevege merkevaren og salget må du ha en tydelig strategi og godt forarbeid. Bli med når United Influencers og Camilla Andersen, aka. "Treningsfrue" forteller om hvordan de fant bakegleden med lefseprodusenten Buer og hvordan du kan finne best match for ditt merke. Bak bloggen Treningsfrue står Camilla Aastorp Andersen som i snart 4 år har jobbet hardt med å bygge sin egen merkevare. Hun brenner for å engasjere og inspirere mennesker med sin lidenskap for trening og helse. Christina Alvarez jobber som Kommersiell rådgiver i United Influencers, og jobber med strategisk utvikling av gode samarbeid for kunder og influencers.

Cutters - Å markedsføre i motvind Lasse Smedsvig & Paulus Syvertsen

I 2015 ble hurtigfrisørkjeden Cutters lansert til stor glede for forbrukeren, men med stor skepsis og motstand fra bransjen. To år senere, med 1500 kunder daglig, 30 salonger og 180 ansatte er skepsisen på vei til å snu. Bak alle de små Cutters-salongene står nemlig en uredd og innovativ gjeng som gjennom nøye planlagte sjakktrekk, edgy markedsføring og et PR-spill som snudde motvind til medvind, har posisjonert Cutters akkurat slik de ønsket. Det er i motbakke det går oppover, og på MFO Case vil Markedsansvarlig i Cutters Lasse Smedsvig og Paulus Syvertsen fra Nomad gi deg innblikk i hvordan de har bygget Cutters-merkevaren fra ingenting til noe Norge garantert kommer til å være stolte av i fremtiden.

Netthandelsgruppen - Rask vekst uten markedsbudsjett - når all marketing blir performance marketing Frederik Aune Guttormsen

På tre år har grunderne i Netthandelsgruppen gått fra 0 til å samlet omsette over 150 millioner kroner i markeder med sterke konkurrenter helt uten investorkapital. Her får vi noen av hemmelighetene fra dette arbeidet servert.

Telenor Yng/ POL - Om det å nå kidsa, på nytt Kjetil Botten Skogly

Djuice var kult, men ikke kult nok for å ha livets rett i kampen om den krevende millenial-generasjonen. «Kill your darlings» er det noe som heter, og i 2017 var det tid for nettopp det. Djuice ble vraket og av asken vokste Telenor Yng frem. Gjennom offensiv og kreativ kanalbruk med influencere i sentrum gikk Telenor nye, modige veier med en kampanje som ikke bare var forståelig, men også relevant for de mellom 18 og 30. På MFO-case tar Kjetil Botten-Skogly fra Pol og X fra Telenor oss gjennom de strategiske valgene bak nytt merkevarevalg, lærdommer fra incluencer-marketing og tips til deg som vil gjøre utradisjonelle valg for tradisjonelle merkevarer.

Kreftforeningen - Fuck Cancer! Marianne Andersen

Kreftforeningen forvalter over 200 millioner til kreftforskning - hvert år. Med en slik sum og tillit fra sine givere har foreningen et stort og viktig samfunnsoppdrag og med det; opplysningsplikt. Hvert år gjennomfører Kreftforeningen opplysningskampanjer både lokalt, regionalt og nasjonalt med håp om å drive endring. Kreft skal snakkes høyt om. Fuck Cancer. Rett og slett. På MFO Case kommer informasjonssjef Marianne Andersen for å dele hvordan foreningen jobber med kampanjearbeid, hvordan de balanserer det kommersielle med det idelle og ikke minst for å gi oss svaret på om hashtags, sløyfer og stjerner faktisk hjelper.

VG Partnerstudio - Humor i innholdsmarkedsføring David Tvetene

Doffen har daua. Verdal'n. Ballroom Blitz. Humor har lenge vært er et av de sterkeste virkemidlene i norsk reklame. Men hvordan utvikler man gode humorkonsepter som faktisk virker både for mottakerens smilebånd og merkevarens markedsandel? På MFO Case kommer innholdsprodusent og sosiale medier-ansvarlig David Tvetene fra VG Partnerstudio for å fortelle hvordan og hvorfor VG Partnerstudio bruker humor som virkemiddel i innholdsmarkedsføring.

30 år med markedsføring - suksess og *#$ups! TV3 avslutter den faglige delen av MFO CASE!

I 2018 fyller TV3 30 år, Luksusfellen 10 år og Pærra kjører på med sin tiende sesong (feeling old yet?). Bak suksessene står produksjonsteam, idémakere og ikke minst: markedsførere. En rød tråd i TV3s historie er innovasjon og en dose dristighet, og dermed innhold og profiler som ikke har gått upåaktet hen i offentlighetens søkelys. Hvordan kommuniserer man kontroversielle merkevarer som det menes så mye om? På MFO-case deler MTG sine beste kommunikasjonshistorier, samt anekdoter og lærdom fra det å gå skikkelig på trynet. En klok mann sa en gang at «livet er et lære, man må alltid lære», og det er nettopp det vi skal gjøre sammen med MTG-teamet.

+ 4 finalister - Årets Markedsfører Navn slippes fortløpende!