SEO og Google analytics – Innføring i bruk av tall og verktøy! (Utsolgt)

tor 8 juni kl. 11:00

Dette kurset er nå dessverre utsolgt. 

Hva handler kurset om?
I en verden der nesten alt kan måles blir det raskt ”information overload” når man ikke vet hvilke tall og verktøy man skal ha kontroll på. På dette kurset lærer du akkurat det du trenger å vite om både tall, verktøy og strategi.   

Hvem passer kurset for?
Dette kurset passer for deg som enten har jobbet litt med GA og SEO eller har lest mye om tematikken, men som vil bedre både din teoretiske og praktiske kunnskap. Det er en stor fordel at du kan praktisk jobbe med innholdet etter kurset, altså har tilgang/eller innflytelse til egen hjemmeside og Google Analytics konto.

Hvordan er kurset lagt opp?
Kurset er todelt, svært praktisk og konkret. I den første delen av kurset går vi gjennom de verktøyene vi anbefaler at man bruker på daglig basis for tracking og måling.

Den andre delen handler om hvordan vi jobber med tallene i form av strategi og measurement plan. Her får deltakerne testet teorien i praksis i form av en gruppeoppgave. Gjennom hele kurset vil vi dele eksempler på best practice slik at du blir best mulig rustet til å ta gode beslutninger i din arbeidshverdag.

Dere må alle ta med dere følgende til kurset:
 – Egen laptop med lader
– Admin-tilgang til Google Analytics og Search Console

Om foredragsholdere fra Making Waves:
Jonathan er an analytisk drevet digital planner med sterk nysgjerrighet og kompetanse innen analyse av brukeropplevelser og digitale tjenester. Sin bakgrunn har Jonathan fra Bergs School of communication og anerkjente Hyper Island, begge i Stockholm, i tillegg har han tidligere vært aktiv i det svenske start-up miljøet i Stocholm, og jobbet med analyse og digital markedsføring for store og små bedrifter.  

Mortens spesialitet er å gjøre virksomheter mer synlig på nett og hjelpe dem med å profesjonalisere sin websatsing. Å formidle komplekse, tekniske problemstillinger til ”ikke-tekniske” markedsførere er en kunst han behersker godt. Og fungerer ofte som bindeleddet mellom utviklere og IT-folk på den en siden, og markedsførere og kommunikasjonsfolk på den andre siden. Morten har jobbet med digitale medier siden 2001 og er nå SEO-rådgiver i Making Waves. 

Velkommen!

N.B. Merk at påmelding til dette kurset er bindene.