MFO CASE er for deg som ønsker faglig påfyll og inspirasjon innen merkevarebygging, kommunikasjon og markedsføring og ønsker helt konkrete tips du kan ta med deg tilbake til kontoret.
Dersom du ikke fikk med deg arrangementet kan alle foredragene kjøpes enkeltvis eller samlet, kontakt oss på info@mfo.no for mer informasjon.
Den 12. mars skulle MFO CASE 2020 egentlig gått av stabelen på Latter i Oslo. Den 12. mars var også dagen hele Norge ble vitne til omveltende forandringer som skulle prege både privatpersoner og bedrifter i lang tid.
På MFO CASE vil vi i tillegg til å høre gode eksempler på godt markedshåndverk, naturligvis også reflektere over hva vi har lært det siste halve året.
Vi har samlet noen av Norges sterkeste merkevarer for å gi deg:
Merk at påmelding er bindende.
Høsten 2019 lanserte DNB et helt nytt ord: Kapitalgapet. Banken hadde oppdaget en systematisk, økonomisk skjevhet mellom kvinner og menn. Fast bestemt på å bidra til å tette kapitalgapet, startet DNB en bred satsning der de stilte spørsmålet: «Kan du styre verden uten å eie den?». Banken vekket interessen for investeringer hos norske kvinner, bygde økonomisk kompetanse i befolkningen og fikk flere til å investere og eie sin del av verden. Resultatet? Under kvartalsfremleggingen til DNB kunne banken dele et historisk tall: For første gang var det flere kvinner enn menn som investerte i fond. Under MFO Case deler DNB hvordan de investerte i markedsføring for å få flere fondskunder, og samtidig, økt økonomisk likestilling i Norge.
Visste du at en av de største norske mediene for ungdom er en 15 år gammel jente? Anne Kathrine Krøvel, tidligere salgsdirektør i Bonnier Media, er “Momager” for sin datter KAROKUL aka Karoline Krøvel Midtbø - et TikTok-fenomen som har gjort samarbeid med både Disney, UNICEF og Dyreparken i Kristiansand. Med sine 172.000 følgere og over 20 millioner likes på TikTok, for å ikke snakke om den engasjerte følgerskaren på kanaler som YouTube, Instagram og Snapchat, er KAROKUL en av de største norske mediekanalene for den umulige målgruppen mellom 13-24 år. “Whaaat” tenker du. Det tenkte vi og. Og derfor har vi gleden av å presentere både mor og datter bak suksessen KAROKUL på årets MFO Case. De vil lose deg gjennom TikTok og vise hvordan du kan ta kanalen i bruk som en spennende og kreativ del av mediemiksen for å nå unge seere.
Bergans har siden 1908 levd av å designe og selge produkter som skal brukes ute i naturen. Uten en levende natur med skiftende årstider som folk kan drive sine friluftsaktiviteter i, har virksomheten dårlige framtidsutsikter. Derfor jobber Bergans for å ta vare på naturen, både for dagens og fremtidens turglade generasjoner. De siste årene har Bergans tatt steget ut i den sirkulære økonomien. De tilbyr tjenester som forlenger levetiden til produktene sine – som reparasjon, bruktsalg, redesign og utleie. På MFO Case skal Yngvill Ofstad fortelle om hvordan det er å markedsføre en forbrukeradferd som på mange måter strider mot det som gir dem lønnsomhet i dag.
For ett år siden jobbet Hanne-Lene Dahlgren som analytiker i Google og hadde ingen profesjonell erfaring med mat. I mars 2019 slapp hun likevel en kokebok som slo alle rekorder i sin sjanger. "En skikkelig digg kokebok - kjøttfri favorittmat" lå på bestselgerlisten i hele 28 uker, og har også fortsatt å være en bestselger i 2020. Hvordan brukte hun sin bakgrunn innen analyse og datainnhenting for å utfordre norske smaksløker? Hvordan snakker man om noe så kulturelt betent som vegetarmat til ikke-vegetarianere og likevel klarer å inspirere? Hanne-Lene har på under ett år blitt nominert til Årets unge leder av E24, vunnet Änglamarkprisen, hatt tre sesonger av eget TV-program på Matkanalen og i tillegg startet en egen podcast om klima og fremtidens matglede. På MFO case skal hun fortelle om sin reise, og hvilke strategiske valg hun har gjort underveis.
Få navneendringer har skapt like mye furore i Norge, og 12. mars er det på dagen ett år siden NSB ble til Vy. Markedsdirektør Merete Møystad kommer til MFO Case for å fortelle oss hvordan teamet har jobbet for å bygge en ny merkevare for fremtidens tog, buss, bybil og andre tjenester - raskt og i riktig retning. Hva har gått bra og hva var det største utfordringene i et stadig tøffe-re konkurrentlandskap?
I løpet av de siste årene har de rosa foodora-budene blitt et mer og mer vanlig innslag i bybildet i de største norske byene. Men hvem er egentlig foodora og hvordan går de frem når de skal male Norge rosa? Med ekstremt høye vekstmål, begrensede budsjetter, en merkevareprofil som var litt uklar og lav merkevarekjennskap utenfor bykjernen føltes 2019 som en seig motbakke i Tour de France.Foodora kommer til MFO CASE for å fortelle deg hvilke tiltak de gjorde for å jobbe seg over kneika, og ikke bare nå, men overskride målene sine gjennom en ny og tydeligere markedsstrategi!