Aktuelt - MFO

Recap av Kanalbattle 2024🌟

Skrevet av Anniken Englund - Markedssjef, MFO | 25. oktober 2024

Litt inspirasjon Ă„ ta med seg inn i fredagen, med Ăžnske om en riktig god helg!

God fredag!

Denne uken gikk Kanalbatte 2024 av stabelen, den syvende i rekken siden premieren i 2018.

Tett opp mot 900 engasjerte markedsfĂžrere var tilstede for Ă„ oppleve at 10 av landets stĂžrste og beste kanaler brakte sitt A-game til MFO-scenen og lĂžftet taket pĂ„ Colosseum Kino. 

I dagens Faglig Fredag oppsummerer vi Ă„rets battle og viser frem Ă„rets aftermovie for fĂžrste gang. 

Pssst: hele Kanalbattle ligger nĂ„ ogsĂ„ ute pĂ„ MFO Innsikt!

Foto: Kai Chen/ Chen Media 


Ikke kjent med konseptet 'Kanalbattle'?


10 kanaler fÄr 10 minutter hver til Ä overbevise salen om at de fortjener neste Ärs annonsekroner.

Årets utvalgte kanaler var 
Amedia, Clear Channel, Schibsted, Eccentric People, TV2, Snapchat, Media Direct Norway, Bauer Media Group, Viaplay og Tiktok. 

Kanalene skulle i lĂžpet av sine 10 minutter pĂ„ scenen besvare en spesifikk brief skapt av MFO og hvem som vinner avgjĂžres av publikumsstemmer kombinert med en vurdering av en kompetent fagjury. Du kan lese Ă„rets brief her. 
Nytt av Ă„ret var at vi kĂ„ret bĂ„de tredje- og andreplass, i tillegg til den gjeve fĂžrsteplassen! 

NivĂ„et pĂ„ presentasjonene var hĂžyere enn noen gang sĂ„ det var helt tydelig at kanalene hadde lagt inn en solid innsats for Ă„ overbevise bĂ„de publikum og jury. Konferansier var i Ă„r, i likhet med i fjor, rĂ„dyktige og ikke minst morsomme; Marius Thorkildsen som guidet gjennom den tre timer lange pitchekonkurransen. 

Etter mange gode poeng, nyttig statistikk og litt kniving var det tid for Ă„ kĂ„re vinnerne. 10 svĂŠrt spente kanaler sto pĂ„ scenen og ventet pĂ„ at ivrige markedsfĂžrere i salen og bak skjermen sendte inn sine stemmer. 


Årets pallplaseringer:


Etter noen nervepirrende minutter og godt over 1000 mottatte stemmer ble det klart at det var Schibsted, med Irma Jacobsen - Strategisk kundesjef i spissen som stakk av med seieren. Vi gratulerer sĂ„ mye igjen til Irma og hele gjengen i Schibsted! 

PĂ„ andreplass kom Clear Channel med sine dyktige representanter Kathrine Raknerud og Gro Nundal, og tredjeplassen gikk til vinneren av fĂžrsteplassen i bĂ„de 2022 og 2023; Snapchat med Martin Wenstad i front. Vi gratulerer med pallplass! 



Og ikke minst, vel blĂ„st til de 7 andre dyktige kanalene som sto pĂ„ MFO-scenen og leverte helt rĂ„ pitcher, vi kan avslĂžre at konkurransen var jevnere enn noen gang! 

Foto: Kai Chen/ Chen Media 


Den stĂžrste og beste Kanalbattle i rekken!

FÞr vi runder av vil vi nok en gang takke alle vÄre samarbeidspartnere og sponsorer som bidro bÄde foran og bak kulissene til Ä gjÞre Kanalbattle 2024 til den stÞrste og beste til nÄ, og sist men ikke minst, tusen takk til publikum!

Foto: Kai Chen/ Chen Media 


Var du ikke der og kjenner pĂ„ (M)FOMO? 😉

Ta en titt pĂ„ Ă„rets fantastiske aftermovie laget av AVIA:

God helg!

Ikke medlem i MFO? 

Les mer om medlemskap her