Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, med ønske om en riktig god helg!
God fredag!
Denne uken gikk Kanalbatte 2024 av stabelen, den syvende i rekken siden premieren i 2018.
Tett opp mot 900 engasjerte markedsførere var tilstede for å oppleve at 10 av landets største og beste kanaler brakte sitt A-game til MFO-scenen og løftet taket på Colosseum Kino.
I dagens Faglig Fredag oppsummerer vi årets battle og viser frem årets aftermovie for første gang.
Pssst: hele Kanalbattle ligger nå også ute på MFO Innsikt!Foto: Kai Chen/ Chen Media
Ikke kjent med konseptet 'Kanalbattle'?
10 kanaler får 10 minutter hver til å overbevise salen om at de fortjener neste års annonsekroner.
Årets utvalgte kanaler var Amedia, Clear Channel, Schibsted, Eccentric People, TV2, Snapchat, Media Direct Norway, Bauer Media Group, Viaplay og Tiktok.
Kanalene skulle i løpet av sine 10 minutter på scenen besvare en spesifikk brief skapt av MFO og hvem som vinner avgjøres av publikumsstemmer kombinert med en vurdering av en kompetent fagjury. Du kan lese årets brief her. Nytt av året var at vi kåret både tredje- og andreplass, i tillegg til den gjeve førsteplassen!
Nivået på presentasjonene var høyere enn noen gang så det var helt tydelig at kanalene hadde lagt inn en solid innsats for å overbevise både publikum og jury. Konferansier var i år, i likhet med i fjor, rådyktige og ikke minst morsomme; Marius Thorkildsen som guidet gjennom den tre timer lange pitchekonkurransen.
Etter mange gode poeng, nyttig statistikk og litt kniving var det tid for å kåre vinnerne. 10 svært spente kanaler sto på scenen og ventet på at ivrige markedsførere i salen og bak skjermen sendte inn sine stemmer.
Årets pallplaseringer:
Etter noen nervepirrende minutter og godt over 1000 mottatte stemmer ble det klart at det var Schibsted, med Irma Jacobsen - Strategisk kundesjef i spissen som stakk av med seieren. Vi gratulerer så mye igjen til Irma og hele gjengen i Schibsted!
På andreplass kom Clear Channel med sine dyktige representanter Kathrine Raknerud og Gro Nundal, og tredjeplassen gikk til vinneren av førsteplassen i både 2022 og 2023; Snapchat med Martin Wenstad i front. Vi gratulerer med pallplass!
Og ikke minst, vel blåst til de 7 andre dyktige kanalene som sto på MFO-scenen og leverte helt rå pitcher, vi kan avsløre at konkurransen var jevnere enn noen gang! Foto: Kai Chen/ Chen Media
Den største og beste Kanalbattle i rekken!
Før vi runder av vil vi nok en gang takke alle våre samarbeidspartnere og sponsorer som bidro både foran og bak kulissene til å gjøre Kanalbattle 2024 til den største og beste til nå, og sist men ikke minst, tusen takk til publikum!Foto: Kai Chen/ Chen Media
Var du ikke der og kjenner på (M)FOMO? 😉
Ta en titt på årets fantastiske aftermovie laget av AVIA: