Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, med ønske om en god helg!
God fredag!
Snart helg, men først får du en ny utgave av spalten 'Positive Provocation' som leveres av vår samarbeidspartner Wavemaker
Addressable TV (ATV): Endelig tilgjengelig på det norske markedet
Det norske TV-landskapet er i konstant endring og blir stadig mer fragmentert. Flere velger nå digitale strømmetjenester fremfor lineær-TV. Dette gjør det vanskeligere å nå ut til alle lag av befolkningen. TV spiller fortsatt en viktig rolle, men vi trenger flere kanaler for å bygge samme dekning som tidligere. Og sammen med endringene, kommer også nye muligheter.
ATV, eller målrettet TV-reklame, er i ferd med å revolusjonere måten vi kan kjøpe TV-reklame på. I stedet for å vise den samme reklamen til alle seerne, lar ATV annonsører vise ulike reklamer til forskjellige husholdninger basert på demografiske data, interesser og atferd. Dette gir en rekke fordeler for både annonsører, seere og tv-distributører:
ATV gir nye muligheter for annonsører og TV-kanaler. Ved å tilby økt relevans, en mer relevant og personlig opplevelse for seeren, vil ATV være med på å endre markedet for TV-reklame og gjøre TV tilgjengelig for nye annonsører.
I Wavemaker (del av GroupM) har vi lansert Advanced TV, en løsning for våre annonsører som gjør at vi nå kan målrette reklame på tvers av TV-kanaler. Dette er positivt både for annonsørene og også for TV-kanalene som nå kan få tilgang til nye kunder som ikke har hatt mulighet til å kjøpe reklame på den store skjermen tidligere. Vi gleder oss til å følge utviklingen videre, endringene som kommer er spennende og gir mange nye muligheter.
Hils på Joakim Solheim,
Senior Programmatic Audio & Video Specialist
Nysgjerrig på å lære mer om ATV?
Ta kontakt med oss!