Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, med ønske om en riktig god helg!
God fredag!
Denne uken skal vi ta et lite dypdykk i de viktigste markedsføringstrendene du bør ha et forhold til i 2024.
Våre gode samarbeidspartnere i Markedssjefene har i samarbeid med med Opinion plukket ut 6 trender de mener vil prege markedsføringsarbeidet i 2024, og sammenfattet en trendrapport som forklarer hver enkelt trend i nærmere detalj. I tillegg har trendrapporten lagt grunnlaget for to meget lærerike episoder av vår felles podcast Markedslønsj.
De 6 trendene du får innsikt i:
Episode 1 med Opinion: Markedsføringstrender 2024
Dagens forbrukere gjennomskuer fort tomme løfter og grønnvasking. Hvordan kan du som selskap fremstå troverdig? Og hvor mye påvirker bærekraft forbrukernes valg i 2024? Dette er et av temaene vi tar for oss i trendrapporten for 2024.
I denne episoden av Markedslønsj tar vi sammen med Christina Titti Smitt fra Opinion en nærmere titt på trendene som vil fortsette å prege markedsføringsarbeidet i 2024.
Episode 2 med Opinion: Markedsføringstrender 2024 (del 2)
AI fortsetter å være et brennhett tema i markedsavdelinger i 2024, og dets praktiske anvendelse er mer relevant enn noen gang. Men hvordan kan AI brukes på måter som faktisk gir verdi utover å bare følge en trend?
Dette er et av temaene vi tar for oss i denne episoden av Markedslønsj, hvor vi fortsetter praten med Christina Titti Smitt fra Opinion AS om vår nye trendrapport.
Lytt til Markedslønsj her
Foretrekker du å lese fremfor å lytte?
Før vi runder av, gratulerer til finalistene i Årets Markedsfører!
Denne uken kåret juryen til Årets Markedsfører 6 finalister ut av en rekordhøy bunke med sterke søknader. Alle seks skal presentere sitt case fra scenen på konferansen «Årets Markedsfører» den 6. mars.
Vi gleder oss stort til å få høre fra Ice, Kolonihagen, Oda, Komplett.no, SATS og Pierre Robert. Casepresentasjonene vil by på inngående innsikt i strategien og arbeidet som sikret merkevarene en plass på pallen - i tøff konkurranse med de råeste markedsførerne i bransjen. I tillegg til presentasjoner fra finalistene blir det også gjesteopptredener underveis, og før konferansen er omme skal en vinner kåres!
Arrangementet avholdes på splitter nye Ambassaden i Oslo og det er naturligvis satt av tid i agendaen til networking og erfaringsdeling. Det vil bli servert en smakfull 2-retters minglelunsj med vin og bobler i glasset til selve kåringen.
Vi gleder oss stort og håper å se deg og dine kolleger for en dag full av inspirasjon, læring og ikke minst feiring av det beste arbeidet innen norsk markedsføring!
Les mer og meld deg på her