Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen,
med ønske om en riktig god helg!
God fredag!
I dag skal det handle om employer branding.
Hvordan jobber man strategisk for å gjøre egen bedrift attraktiv slik at man både tiltrekker og ansetter de beste kandidatene? Det er ingen enkel aktivitet som utgjør en arbeidsgivers merkevare. Det er en blanding av en rekke ulike aspekter og tiltak.
I denne artikkelen fra MeetFrank har de tatt kontakt med HR-, merkevare- og rekrutteringsteamene i noen kule selskaper – Bolt, Veriff, Scoro, Supermetrics og TransferWise – for å høre hvordan de driver med employer branding. Her finnes det flere nyttige tips og triks å hente!
Vår dyktige samarbeidspartner Markedssjefene har også rettet fokuset mot employer branding i de to siste episodene av vår felles podcast 'Markedslønsj'.
I episode to diskuterer Trine & Trine fra Markedssjefene «The great reshuffle» – at «alle» bytter jobb for tiden.
De tar for seg hvordan de to siste årene har ført til nye muligheter i arbeidsmarkedet og hvordan du som bedrift skal beholde, engasjere og tiltrekke deg de beste hodene!
Lytt til Markedslønsj episode 2 her!
I tredje episode av Markedslønsj får vi besøk i studio - og gjestene kan man lett kalle eksperter på tematikken! Sopra Steria har blitt kåret til Norges beste arbeidplass av Great Place To Work fem år på rad! Hvordan har de fått det til? Du får lytte til Megan Strand - Director Corporate and Employer Branding og Nana Stojanovic - Employer branding manager i Sopra Steria.
Lytt til Markedslønsj episode 3 her!
Dette gir deg som annonsør muligheten til å differensiere deg fra andre bedrifter utover arbeidsoppgaver, og arbeidssøkere muligheten til å få en enda bedre forståelse av bedriften din og hvordan det er å jobbe der. Som MFO medlem får du også en ekstra hyggelig pris på annonsepakken.
I disse artiklene finner du gode eksempler på employer branding tiltak som du kan la deg inspirere av:
Apropos suksess case og inspirasjon fra andre dyktige markedsførere, før vi runder av ønsker vi å minne om at vi i mars holder to arrangementer som er skreddersydd for nettopp dette. God helg!
Den 3. mars arrangerer vi Byråbattle 2022!
Vi har utfordret fire dyktige byråer; Mindshare, OMD, atyp og RED dentsu X, til å gi oss sin aller beste pitch på en fiktiv brief. På dette arrangementet får du altså presentert fire fiks-ferdige strategier på kun to timer.
Som markedsfører kan du forvente masse nyttig inspirasjon og konkrete tips innen alt fra segmentering og målgruppeanalyse til valg av tone of voice og kreativt uttak! Les mer og meld deg på Byråbattle her
Den 31. mars 2022 inviterer vi til konferanse på Christiana Teater i Oslo.
Vi skal dykke ned i de aller beste casene Norge har å by på og atter en gang skal vi kåre årets beste markedsfører! Gjennom dagen får vi får også spennende gjesteinnlegg fra Tuborg, &Co, Schibsted og Mindshare vi kan lære av.
Arrangementet avholdes på fantastiske Christiania Teater og det er naturligvis satt av tid i agendaen til det sosiale samværet vi har savnet sårt. Nydelig lunsj med mingling midtveis, og etter kåringen blir det bobler i glasset og baren åpner for servering i salen. Bli med på en etterlengtet bransjefeiring av faget vårt!
Les mer og meld deg på Årets Markedsfører 2022 her
Her finner du de arrangementene du allerede nå kan melde deg på. Flere arrangementer lanseres fortløpende. Vi skal naturligvis også fortsette med våre månedlige MFO-frokostmøter med både dagsaktuell og evigung tematikk. Les mer om medlemskap her.