Google frokostmøte checkin

 

 

 

2- dagerskurs

21. og 23. september - Oslo sentrum

09.00 - 15.00

 

Meld deg på her

 

 

 

Hvordan markedsføre når alt blir ulovlig?

Dette kurset vil inneholde praktiske oppgaver slik at du lærer å arbeide effektivt med annonsering i Google Ads og datafangst i Google Analytics 4. Det er ingen krav til forkunnskaper, men du bør ha vært inne i en Google Ads-konto og installert Google Analytics 4 i forkant.
 
Det er begrensede plasser på kurset, så vær rask! 

 

Dag 1: Google Ads og YouTube

Den første dagen vil du lære om annonseringsmulighetene i Google Ads og YouTube. I løpet av kurset får du høre om hvordan du utnytter mulighetene annonseringsverktøyet gir, hvordan du skriver gode annonsetekster og metoder for å forbedre resultatene. Kurset har mest fokus på søkeannonser i Google sitt søkeresultat, men vil også være innom Display og YouTube.

Kurset passer både for deg som jobber hands on med annonsering selv og for deg som har ansvar for annonsering og samarbeid med byrå.

Du vil lære mer om:

  • Dette er Google Ads

  • Søk, Display og YouTube

  • Søkeannonser

    • Kontostruktur, kampanjer og annonsegrupper

    • Målrettingsmuligheter

    • Qualityscore

    • Budstrategier

    • Annonseutvidelser

  • Annonsetekster og budskapstesting

  • Slik analyserer og forbedrer du resultatene

 

Dag 2: Google Analytics 4

Google Analytics 4 er neste generasjon webanalyseverktøy. Selv om navnet er likt, oppdager du fort at Google Analytics 4 har mange forskjeller fra sin forgjenger som nå avvikles. I dette kurset får du en guidet rundtur i det nye grensesnittet. Du får lære om de grunnleggende prinsippene for datamaterialet, som påvirker hvordan du bør tenke på og jobbe med rapportering og analyse.

Du får lære om:

  • Grunnleggende byggesteiner i webanalyse: Cookies, sessions, pageviews osv
  • Forskjellene mellom Universal Analytics og Google Analytics 4
  • Viktige konfigurasjoner du må gjøre i  Google Analytics 4  for å få dataene du trenger
  • Hva du finner og hva du ikke finner i standardrapportene
  • Hva er "dimensions" og "metrics", og hvorfor trenger du å forstå dette for å bruke Google Analytics 4
  • Hvordan utnytte Explore-funksjonaliteten for enkle rapporter og avanserte analyser
  • Hvorfor du trenger Google Data Studio for å få fullt utbytte av datamaterialet

Vi får høre fra:

Synlighet google kurs+frokostmøte

Jørgen Brunborg-Næss, Fagleder for Analyse og Innsikt

Jørgen har jobbet med webanalyse og Google Analytics i 15 år, og er en av landets fremste eksperter på feltet. Som fagleder for Analyse og Innsikt i Synlighet er han involvert i prosessen med å migrere til Google Analytics 4 for mange bedrifter. Denne erfaringen vil han dele med deg!

Google kurs regine

Regine Hemre, Fagleder for annonsering

Regne leder et av Nordens ledende annonseringsmiljøer. Hun jobber til daglig med å utvikle annonseringsstrategier for bedrifter innen en rekke bransjer og er blant annet i juryen i European Search Award 2022. Regine vil dele inspirerende caser og konkrete tips du kan implementere selv. 

Bli med på frokostmøtet med samme tema!

Den 24. august gjennomføres frokostmøtet om Google - og hvordan markedsføre når alt blir ulovlig? Hvor noe av det vi skal gjennom er:

  • Hva er ikke lov, hva er teknisk umulig, og hva vil komme av oppdateringer?
  • Hvordan vil endringene være til det bedre?
  • Bli oppdatert på gjeldende regelverk.

Frokostmøtet er gratis for medlemmer av MFO!

Les mer og meld deg på her!

Googlefrokostmøte 1x1

 

 

Meld deg på her

Merk at påmeldingen er bindende.