Den første dagen vil du lære om annonseringsmulighetene i Google Ads og YouTube. I løpet av kurset får du høre om hvordan du utnytter mulighetene annonseringsverktøyet gir, hvordan du skriver gode annonsetekster og metoder for å forbedre resultatene. Kurset har mest fokus på søkeannonser i Google sitt søkeresultat, men vil også være innom Display og YouTube.
Kurset passer både for deg som jobber hands on med annonsering selv og for deg som har ansvar for annonsering og samarbeid med byrå.
Du vil lære mer om:
Dette er Google Ads
Søk, Display og YouTube
Søkeannonser
Kontostruktur, kampanjer og annonsegrupper
Målrettingsmuligheter
Qualityscore
Budstrategier
Annonseutvidelser
Annonsetekster og budskapstesting
Slik analyserer og forbedrer du resultatene
Google Analytics 4 er neste generasjon webanalyseverktøy. Selv om navnet er likt, oppdager du fort at Google Analytics 4 har mange forskjeller fra sin forgjenger som nå avvikles. I dette kurset får du en guidet rundtur i det nye grensesnittet. Du får lære om de grunnleggende prinsippene for datamaterialet, som påvirker hvordan du bør tenke på og jobbe med rapportering og analyse.
Du får lære om:
Jørgen Brunborg-Næss, Fagleder for Analyse og Innsikt
Jørgen har jobbet med webanalyse og Google Analytics i 15 år, og er en av landets fremste eksperter på feltet. Som fagleder for Analyse og Innsikt i Synlighet er han involvert i prosessen med å migrere til Google Analytics 4 for mange bedrifter. Denne erfaringen vil han dele med deg!
Regine Hemre, Fagleder for annonsering
Regne leder et av Nordens ledende annonseringsmiljøer. Hun jobber til daglig med å utvikle annonseringsstrategier for bedrifter innen en rekke bransjer og er blant annet i juryen i European Search Award 2022. Regine vil dele inspirerende caser og konkrete tips du kan implementere selv.
Den 24. august gjennomføres frokostmøtet om Google - og hvordan markedsføre når alt blir ulovlig? Hvor noe av det vi skal gjennom er:
Frokostmøtet er gratis for medlemmer av MFO!
Merk at påmeldingen er bindende.