Group 1121

 

 

 

Frokostmøte

23. mai - Vika Kino
Klokken 09.00 - 11.00

Meld deg på her

 

Kan bærekraft være konkurransefordel?


Bærekraft: Et tema med mange meninger! Bærekraft bør prege og påvirke alle bedrifters strategier og forretningsmodeller. Lovkrav og EUs taksonomi, direktivet om rapportering av bærekraft (CSRD) og krav om dobbelt vesentlighet henger over mange selskaper. Men for oss som jobber med markedsføring og merkevarebygging, kan vi bygge opp bærekraft som en konkurransefordel?

Kan vi ved å tydeliggjøre vår bærekraftstrategi både bygge merkevare og i tillegg møte forventningene fra kunder, investorer, andre finansinstitusjoner og storsamfunnet?

Praksis og forskning viser i økende grad at bedriftene som lykkes med å integrere bærekraft i virksomhetene sine kan oppnå fordeler i markedet og redusere viktige risikoer. Vi ønsker å gi deg innsikt i hvordan noen selskaper har jobbet med dette og som tydelig ser at bærekraft er en tydelig konkurransefordel.

Samtidig som det ikke er nok å kun si at du jobber med bærekraft om du ikke kan vise til tydelig tiltak og en bærekraftsstrategi. For du river raskt ned merkevaren din om du anses å drive med grønnvasking eller kaster deg på populære støttebølger uten at du egentlig har konkrete tiltak i eget hus. Dette vil du også lære om på vårt
bærekraftsmøte.

På scenen får du innsikt fra både B2C og B2B, fra aktører som henvender seg både til de private og til det offentlige.

 

Spør advokaten - på frokostmøtet!

Det er ikke alltid like lett å kjenne til alle rettslige prinsipper du må være klar over i kommunikasjon og markedsføring. Hvor går grensene for hva som er lov og hva som ikke er lov? Spør advokaten! 

Våre gode venner i Bull Advokatfirma vil være tilgjengelige etter frokostmøtet og stille sin kunnskap til disposisjon for eventuelle spørsmål du måtte ha rundt juss og bærekraft. 

 

Lisa og catrh 

Group 1137Hvorfor er en aktør som ikke selger fysiske produkter så opptatt av bærekraft – og hvorfor henger bank og bærekraft sammen? Erlend Flakstad tar oss gjennom Nordeas tilnærming til feltet og hvordan bærekraft er en viktig driver for kunders valg av bank ­­– og bankens valg av kunder.

Group 1136I år feirer Kolonihagen 20 år og  kommer for å snakke om reisen og hvordan en kompromissløs holdning til bærekraft er selve DNA-et i både menneskene og merkevaren. 

 

Group 1135Vestre har en ambisjon om å være verdens mest bærekraftige møbelprodusent. Hør mer om hvordan langsiktig fokus på design, kvalitet og bærekraft – sammen med litt galskap – gjør at vi møblerer uteplasser fra Aker Brygge i Oslo til Times Square i New York. 

Group 1139

Cecilie Foss forteller hvorfor sosial bærekraft er viktig for Clear Channel, hvordan de jobber aktivt for å bidra til et bedre samfunn. Hun vil også snakke om næringslivet kan gå fra «pinkwashing» til å bli en reel bidragsyter, og hvordan sosial bærekraft bidrar til indre bærekraft. Gjennom flere år har de vært en av de viktigste partnerne til Oslo Pride. Med seg på scenen har hun leder av Oslo Pride, Dan Bjørke som vil snakke om hva det betyr at næringslivet engasjerer seg i Pride. Hvorfor skal Pride ha samarbeid med næringslivet og hvordan kan samarbeidet innrettes for å gjøre det meningsfullt og innholdsrikt?

Group 1133 (1)Sunneva presenterer nøkkelfunn fra årets Forbruker og bærekraft, med undertittel: Hva skjer? I årevis har vi snakket om omstilling til et mer bærekraftig samfunn, men i praksis skjer det lite.  Folk feller en hard dom over alt og alle, inkludert seg selv. De fleste ønsker en mer bærekraftig livsstil, men to sentrale informasjonsbehov forblir ubesvart: Hva som er bærekraftig og tydelige alternativer der valgene tas. Hvilke muligheter ligger i dette for aktører som tar grep? Dette og andre spørsmål om bærekraftskommunikasjon blir belyst i foredraget.

 

 

Hvordan øke din rekkevidde og innflytelse i B2B-verden?

I Sarahs presentasjon vil vi utforske den fascinerende verdenen innenfor B2B-merkevarevekst og fordype oss i det kritiske konseptet 'Mental Tilgjengelighet.' Vi vil avdekke innsikten og funnene fra LinkedIns anerkjente Ehrenberg Bass Institute for å forstå hvordan B2B-merker kan øke sin rekkevidde og innflytelse. Du vil lære praktiske strategier og få key takeaways for å gjøre merkevaren din mer synlig og minneverdig hos din målgruppe.

Group 1134

 

 

Marketing to a marketing-proof audience

Nordic Semiconductor kommuniserer med et “markedsføringsskeptisk” publikum – nemlig ingeniører. Hvordan kan markedsførere lykkes med å engasjere seg mot et publikum som aktivt unngår direkte markedsføring? I sitt foredrag deler David Stone sitt perspektiv fra tiden han har ledet den globale markedsavdelingen hos Nordic Semiconductor. Nordic Semiconductor er et norsk selskap som spesialiserer seg på trådløs kommunikasjonsteknologi som driver tingenes internett (IoT). Nordic ble etablert i 1983 og har mer enn 1500 ansatte over hele verden. Nordics prisbelønte Bluetooth Low Energy-løsninger var banebrytende innen trådløst med ultralav strøm, noe som gjorde selskapet til en global markedsleder.

Group 1135

 

 

Salg & marked i skjønn symfoni 

Lurer du på hvordan salg og marked på best mulig måte kan oppnå suksess sammen? Ashkan Parvizian, Fungerende Markedssjef i Inbound viser oss hvordan vi kan bryte ned siloer og jobbe systematisk med Sales & Marketing alignment innenfor B2B-segmentet.

Inbound

 

Agenda


08.15: Dørene åpner på Vika Kino 
09.00: Velkommen til frokostmøte
09.05: Schibsted 
09.25: Randi Regnskap 
09.45: LinkedIn
10.05: Pause 
10.15: Nordic Semiconductor 
10.35: Inbound 
10.55: Spørsmål fra salen 
11.00: Takk for i dag 

 

 

Meld deg på her: