Jenny cover MFO 3

Green Camp 

Heldagskonferansen for markedsføring og kommunikasjon av bærekraft

27. januar 2022 - Kl. 09.00 - 16.00

 

Meld deg på her

Green Camp

Green Camp er en konferanse arrangert av Nr.17 i samarbeid med MFO. Dette betyr at du som MFO-medlem får en svært god pris på billetten til konferansen.

MFO-medlem : 1690,- eks mva

Ikke MFO-medlem: 2990,- eks mva

Fokus på bærekraft har for lengst skiftet fra nice-to-have til need-to-have for oss markedsførere. På denne konferansen får du en hel dag fylt med kunnskap som gir deg drivkraft fremover i bærekraftsarbeidet. Det vil bli en inspirerende dag fylt med gode foredrag, workshops og digg mat.

Campen ledes av Jenny Skavlan som skal guide oss gjennom spennende foredrag fra blant annet NRK, Schibsted og Øyafestivalen og en lærerik workshop med Awake!

Det vil være et variert program fordelt på 3 saler på Klingenberg kino med parallellsesjoner gjennom hele dagen. 

Les det fullstendige programmet, og meld deg på her.

 

Skjermbilde 2021-10-13 kl. 09.12.46

 

 

Klimaetaten 

Julie Marie Følstad, Klimapilot
Rikke Dahl Monsen, Kommunikasjonsrådgiver Klimaetaten
 
Endre folks adferd
Klimaetaten ser på kommunikasjon som et eget tiltak for å kutte byens utslipp. Utslippskutt kan ikke bare vedtas. Gjennom kommunikasjon er målet å endre folks og bedrifters adferd, for å nå byens klimamål. På Green Camp forteller de om kommunikasjonsgrepene de tar, og hvordan klimapiloter snakker med ungdom i Oslo.

Oslo green camp-1
 

IKEA

Siri Norhagen, Country Sustainability Manager
 
VELKOMMEN 2030
IKEA har som mål å bli 100% sirkulære og klimapositive innen 2030. Bærekraftsjefen for IKEA Norge kommer for å fortelle om hva de prioriterer på veien mot målet, og hvordan de snakker om dette til de mange menneskene.

Ikea green camp-1
 

Flokk

Christian Lodgaard, SVP Products & Brands Marianne Otterdahl Møller, VP Marketing
 
Bærekraft er vårt DNA
Det norske møbelkonsernet Flokk ansatte sin første miljøsjef på tidlig 90-tall, og har fulgt egne prinsipper for bærekraftig design og produktutvikling siden. På Green Camp forteller de hvordan dette arbeidet skalerer og kommunikasjonen blir utfordret, når produktene selges i over 80 land.

Flokk Green camp-1
 

Orkla

Agnes Bing Orgland, Markedssjef

NATURLI’s plantebaserte reise
NATURLI’ fra Orkla har satset på å involvere forbrukere i alt fra produktutvikling, til kommunikasjon og aktiviseringstiltak. Markedssjef for NATURLI’ forteller hvordan de har gått frem, lært underveis og brukt forbrukerinvolvering til å bygge preferanse til merket.

Orkla Green camp
 

Awake

Camilla Elise Berg, Daglig leder
Marte Alstad Hansen, Kreativ leder

Workshop: Hvordan kommunisere bærekraft?
Synes du det er utfordrende å kommunisere bærekraft? Awake har utviklet et verktøy som gjør det enklere for bedrifter å formidle sitt bærekraftsarbeid. Bli med på workshop og få verdifull innsikt og inspirasjon til veien videre.

Awake
 

Schibsted

Britt Nilsen, Bærekraftsjef
 
Bærekraft = Business
Bærekraft er ikke noe du kan velge å jobbe med fremover. Det kommer til å være en forutsetning for å drive virksomhet og tjene penger. Schibsted forteller om hvordan de jobber med interne påvirkere og ekstern kommunikasjon av bærekraft.

Britt Nilsen
 

NRK

Hilde Thoresen, Bærekraftsjef
 
Den grønne trappen
I alle bransjer tas det nå grep for å sikre en mer bærekraftig framtid. NRK forteller om hvordan de har jobbet med klima og miljø på hvert av de seks trinnene i den grønne trappen.

NRK
 

Nationaltheatret

Øystein Hygen Christensen, Informasjons- og redaksjonssjef
 
Nationaltheatret på flyttefot
Nationaltheatret skal flytte ut fra sitt ærverdige bygg fordi det klassiske bygget må totalrenoveres. Spørsmålet er hvordan teatret skal få publikum med på flyttelasset. Bli med på en reise i fortid, nåtid og en  bærekraftig fremtid.

Øystein Hygen Christensen
 

ØYA

Tonje Kaada, Daglig leder
 
Målrettet bærekraft gjennom 20 år
I 2019 ble Øyafestivalen kåret til verdens grønneste festival. Festivalen forteller hvordan de har jobbet helhetlig med bærekraft gjennom snart 20 år, hvordan de måler eget fotavtrykk og hvordan de jobber for å skape et positivt håndavtrykk.

Øya

Program

Se hele programmet her

 

Meld deg på her

 

Konferansen avholdes på Klingenberg Kino

Olav Vs gate 4, 0161 Oslo

 

 

Samarbeidspartnere

 

logo nr17

 

 

Logo Awake

 

Logo Oslo kommune