Jenny cover MFO 3

Green Camp 

Heldagskonferansen for markedsføring og kommunikasjon av bærekraft

28. april 2022 - Kl. 09.00 - 16.00

 

Meld deg på her

Green Camp

Green Camp er en konferanse arrangert av Nr.17 i samarbeid med MFO. Dette betyr at du som MFO-medlem får en svært god pris på billetten til konferansen.

MFO-medlem : 1690,- eks mva

Ikke MFO-medlem: 2990,- eks mva

Fokus på bærekraft har for lengst skiftet fra nice-to-have til need-to-have for oss markedsførere. På denne konferansen får du en hel dag fylt med kunnskap som gir deg drivkraft fremover i bærekraftsarbeidet. Det vil bli en inspirerende dag fylt med gode foredrag, workshops og digg mat.

Campen ledes av Jenny Skavlan som skal guide oss gjennom spennende foredrag fra blant annet NRK, Schibsted og Øyafestivalen og en lærerik workshop med Awake!

Det vil være et variert program fordelt på 3 saler på Klingenberg kino med parallellsesjoner gjennom hele dagen. 

Les det fullstendige programmet, og meld deg på her.

 

Skjermbilde 2021-10-13 kl. 09.12.46

 

 

Polestar

Kristin Fjeld, Kommunikasjonssjef
 
I åpenhetens navn

100% elektrisk er ikke nok og Polestar skal innen 2030 lage en bil som ruller ut fabrikkporten med et karbonfotavtrykk på 0. På veien dit tror selskapet på full åpenhet rundt utslipp, metodikk og fremgang. Åpenhet driver frem bedre løsninger sammen med andre og gjør det enklere for kundene ta kjøpsbeslutninger som faktisk er mer bærekraftige.

Skjermbilde 2021-12-07 kl. 10.18.11-1
 

Mindshare

Iselin Stensrud, Rådgiver og bærekraftsdirektør
 
Kortreiste medievalg og ansvarlig markedsføring
Klimakrisen er vår tids største utfordring, men bærekraft er mer enn klima. For at vi skal kunne endre holdninger og handlinger er vi avhengig av et fredelig og inkluderende samfunn. Her spiller media og kommunikasjon en viktig rolle i formidling av fakta og vi som markedsførere har stor påvirkningskraft med våre budskaps- og medievalg. Iselin Stensrud vil belyse noen av de områdene hvor markeds- og kommunikasjonsavdelingen kan bidra til et mer bærekraftig medieøkosystem.

mindshare
 

3stepIT

Peer Velde, Daglig leder
 
Verdien av å kommunisere grønt – til riktig tid
Få selskaper hadde begynt arbeidet med bærekraft og sirkulærøkonomi i 1997. Men selskapet til Peer hadde det, de bare visste det ikke selv! Peer tar deg gjennom en spennende reise fra 1997 til i dag, der en virkelig kan se kroneverdien av å kommunisere bærekraft på gode måter. Stikkord er kommunikasjon til riktig tid, og en god dose tålmodighet.

Skjermbilde 2021-12-08 kl. 12.26.50-1
 

Kobler

Erik Bugge, CEO
 
Bærekraftig personvern
At digital markedsføring er komplisert benyttes ofte som en unnskyldning for ikke å sette seg inn i hvordan kundenes persondata misbrukes. At konkurrenten benytter tvilsomme annonseprodukter fra gigantene, er heller ingen grunn til å bryte kundenes menneskerettigheter – kanskje snarere tvert om?

kobler
 

Stormberg

Hege Nilsen, Daglig leder
 
Hvordan påvirker et verdisett omdømme og omsetning?
Stormbergs verdier er styrende for alt arbeidet de gjør, også innen kommunikasjon. Hos Stormberg er endring det eneste konstante, slik det også alltid vil være med bærekraft. Hege Nilsen forteller om hvordan de jobber med stegene og reisen, ikke bare målet – for å skape inspirasjon og endring. For Stormberg er kommunikasjon en viktig driver for endring.

Stormberg
 

Nortura

Kjell S. Rakkenes, Konserndirektør
 
Oppvask etter grønnvask

Av og til må man kalle en spade for en spade. I fjor sommer innrømmet Nortura grønnvasking, etter uheldig kommunikasjon fra en annonse for svinekjøtt i 2019. Annonsen ble en lærepenge, og Nortura tok oppvasken etter grønnvaskingen. Kjell S. Rakkenes vil ta oss med på en bærekraftreise om hva som gikk galt og hva de har jobbet med siden annonsen.

Nortura
 

Green Producers Club

Mads Astrup Rønning, Creative Director/Partner
 
Tidenes klimaløft for kultur-Norge.
I 2019 initierte filmselskapet Babusjka verktøyet Green Producers Club for reklamefilmbransjen. Initiativtager Mads Astrup Rønning forteller historien om hvordan et lite, privat initiativ innen reklamefilm vokste seg til å bli et forskningsbasert verktøy for hele kultursektoren for å kutte og måle CO2 avtrykk.

Green Producers Club
 

Klimaetaten Oslo

Julie Marie Følstad, Klimapilot
 
Endre folks adferd
Klimaetaten ser på kommunikasjon som et eget tiltak for å kutte byens utslipp. Utslippskutt kan ikke bare vedtas. Gjennom kommunikasjon er målet å endre folks og bedrifters adferd, for å nå byens klimamål. På Green Camp forteller de om kommunikasjonsgrepene de tar, og hvordan klimapiloter snakker med ungdom i Oslo.

Klimaetaten
 

IKEA

Siri Norhagen, Country Sustainability Manager
 
VELKOMMEN 2030
IKEA har som mål å bli 100% sirkulære og klimapositive innen 2030. Bærekraftsjefen for IKEA Norge kommer for å fortelle om hva de prioriterer på veien mot målet, og hvordan de snakker om dette til de mange menneskene.

Ikea green camp-1
 

Flokk

Christian Lodgaard, SVP Products & Brands Marianne Otterdahl Møller, VP Marketing
 
Bærekraft er vårt DNA
Det norske møbelkonsernet Flokk ansatte sin første miljøsjef på tidlig 90-tall, og har fulgt egne prinsipper for bærekraftig design og produktutvikling siden. På Green Camp forteller de hvordan dette arbeidet skalerer og kommunikasjonen blir utfordret, når produktene selges i over 80 land.

Flokk Green camp-1
 

Orkla

Ingrid Sanfelt Hansen, Markedssjef

NATURLI’s plantebaserte reise
NATURLI’ fra Orkla har satset på å involvere forbrukere i alt fra produktutvikling, til kommunikasjon og aktiviseringstiltak. Markedssjef for NATURLI’ forteller hvordan de har gått frem, lært underveis og brukt forbrukerinvolvering til å bygge preferanse til merket.

Orkla Green camp
 

Awake

Camilla Elise Berg, Daglig leder
Marte Alstad Hansen, Kreativ leder

Workshop: Hvordan kommunisere bærekraft?
Synes du det er utfordrende å kommunisere bærekraft? Awake har utviklet et verktøy som gjør det enklere for bedrifter å formidle sitt bærekraftsarbeid. Bli med på workshop og få verdifull innsikt og inspirasjon til veien videre.

Awake
 

Schibsted

Britt Nilsen, Bærekraftsjef
 
Bærekraft = Business
Bærekraft er ikke noe du kan velge å jobbe med fremover. Det kommer til å være en forutsetning for å drive virksomhet og tjene penger. Schibsted forteller om hvordan de jobber med interne påvirkere og ekstern kommunikasjon av bærekraft.

Britt Nilsen
 

NRK

Hilde Thoresen, Bærekraftsjef
 
Den grønne trappen
I alle bransjer tas det nå grep for å sikre en mer bærekraftig framtid. NRK forteller om hvordan de har jobbet med klima og miljø på hvert av de seks trinnene i den grønne trappen.

NRK
 

ØYA

Tonje Kaada, Daglig leder
 
Målrettet bærekraft gjennom 20 år
I 2019 ble Øyafestivalen kåret til verdens grønneste festival. Festivalen forteller hvordan de har jobbet helhetlig med bærekraft gjennom snart 20 år, hvordan de måler eget fotavtrykk og hvordan de jobber for å skape et positivt håndavtrykk.

Øya
 

Team Tomorrow

Nicolai Mathiesen, Daglig leder og gründer Hanne-Lene Dahlgren, Bærekraftsjef og gründer

Grønn påvirkningskraft

Hvordan får du folk til å endre vaner? Du får med deg folka de lytter til. Mange influensere har sterke kommunikasjonsevner og når viktige målgrupper. Så hvordan kan vi bruke de kreftene for å få en grønnere fremtid? Team Tomorrow er landets første influenserbyrå som setter grønne krav til alle samarbeid. På Green Camp vil de dele hvordan de jobber med noen av landets høyeste og viktigste stemmer på laget.

team tomorrow

Group 101

 

Lørdagsrådet - bærekraftspesial


Lørdagsrådet med Live Nelvik i spissen skal sammen med tre rådgivere runde av Green Camp med en bærekraftspesial. Har du spørsmål om bærekraftutfordringer på din arbeidsplass, om hvordan du skal håndtere vanskelige kollegaer, om smugspising av burger når du egentlig er vegetarianer, om hvordan du skal håndtere at selskapet ditt bare later som det er opptatt av bærekraft? Eller er du kanskje forelsket i en kollega? Rådgiverne er klare for å ta opp alle slags problem. Har du spørsmål til Lørdagsrådet, grei ut og send til lr@nrk.no merket med «Green Camp».

 

Program

Se hele programmet her

 

Meld deg på her

 

Konferansen avholdes på Klingenberg Kino

Olav Vs gate 4, 0161 Oslo

 

 

Samarbeidspartnere

 

logo nr17

 

 

Logo Awake

 

Logo Oslo kommune