Den 26. oktober får vi bevitne kanalenes viktigste pitch i løpet av året, når vi arrangerer MFO Kanalbattle for femte år på rad. Ti kanaler skal i ilden og selveste Jenny Skavlan skal lose oss gjennom morgenen. Vi gleder oss til å fylle Majorstuas storstue; Colosseum Kino.
Nytt av året er at kanalene ikke lenger står fritt til å presentere hva de vil fra scenen under sine 10 allokerte minutter. I år må de nemlig svare på en helt spesifikk brief. Les mer om briefen under.
I år har vi også lagt til enda en ny faktor inn i miksen, vinneren avgjøres ikke lenger bare av publikum men også av en meget kompetent fagjury.
De ti kanalene som skal i ilden er Snapchat, TV2, Schibsted, Clear Channel, Google/YouTube, Bauer Media, Amedia, Egmont People, Media Direct Norge og Facebook/Instagram. Hvem som skal sitte i juryen blir oppdatert fortløpende.
Hva er MFO Kanalbattle?
10 utvalgte kanalrepresentanter får 10 minutter hver til å pitche mulighetene som ligger i sin kanal, slik at du som sitter i salen kan sette opp den ultimate markedsføringsmiksen for din bedrift. Det beste som har skjedd i matchmaking-universet siden Tinder!
Get ready to rumble!
Kampanje: Lansering av MFO Shake
Periode: mai - sommer 2023
Budsjett: 1.000.000 NOK
Målgruppe: personer fra 18-25 år over hele Norge
Kommunikasjonsmål: Økt merkevareoppmerksomhet, økt preferanse og økt salg
Kanalene skal levere:
Forslag til en oppmerksomhetsbyggende kampanje KUN i egen kanal.
Om produktet:
MFO Shake er et helnorsk selskap som ble opprettet i 2021.
Foreløpig jobber vi hovedsaklig med meieridrikker i kategorien "nytelse" (les: milkshake), men i fremtiden kan det være vi utvider porteføljen vår. Ergo, våre milkshakes er per nå ikke med i kategoriene restitusjonsdrikk/proteindrikk e.l., de er kun for dem som ønsker seg et forfriskende og euforisk nytelsesøyeblikk.
MFO Shake kjøper kun melk fra norske bønder og vi jobber med sertifiserte leverandører for bærekrafttiltak, miljøvennlig emballasje og produksjon.
Vi har i tillegg vært så heldige å få plass hos Rema 1000, Norgesgruppen og Coop for L2 i 2023 (mai) da alle var veldig interessert i våre nye og friske smaker i et etablert, men også produktsnevert marked. Fokuset på ungdommen var også vesentlig for interessen, og sjansen for at dette blir en ny "OX" er mindre denne gangen.
Årets fagjury:
Juryleder: Christophe Pons - Brand Marketing Manager i Ulvang/Brav og Styremedlem i MFO
Øvrige jurymedlemmer:
Janne Espevalen - Client Director og Partner i Anorak
Hele 1000 markedsførere var samlet fysisk og digitalt for å få med seg kanalene battle på scenen!
Fridtjof Nansens vei 6, 0369 Oslo