Bakgrunn 4

 

 

 

Frokostmøte
Klingenberg - 17. april: 09.00 - 10.30

Meld deg på her

 

Gikk du glipp av Årets Markedsfører? Vil du lære hva som gjør de beste best? På dette frokostmøtet får du møte årets vinner Oda, fjorårets vinner Vipps og innspill fra juryen som du kan lære av til din egen arbeidsplass!

6. mars i år ble Oda kåret til Årets Markedsfører for den fantastiske jobben de hadde gjort gjennom
2023. En pris som står høyt hos de aller fleste markedsførere. Oda var i sterk konkurranse med
merkevarer som ice, Kolonihagen, Komplett, Pierre Robert og Sats som alle var finalister. De vil dele
sin reise og kunnskap som du selv kan bruke.

I tillegg vil fjorårets vinner Vipps dele erfaringer fra sitt case og hvordan de har brukt Årets Markedsfører som en intern kulturbygger og sette markedsføring på toppen av agendaen.
Du vil også møte årets juryleder, Kristian Wulfsberg Majer, som skal fortelle hva juryen vektlegger både når de plukker ut sine finalister og kårer en vinner. Han vil også dele de beste læringene juryen så på tvers av alle søknadene.

Dette vil være et frokostmøte med mye inspirasjon og læring fra noen av Norges råeste
markedsavdelinger og markedshoder. Lær av de beste!

Frokostmøtet er gratis for medlemmer, velkommen skal du være!

På scenen får du høre fra: 

 

 

Kristian Wulfsberg Majer - Daglig Leder, Motivation Branding 

Kristian er daglig leder i Motivation Branding som jobber etter visjonen: «Adferd er irrelevant. Motivasjon er alt.» Han har jobbet internasjonalt i over 30 land med merkevarestrategier for: IKEA, Coca-Cola, Carlsberg, reMarkable, Autostore, VG, Tine, Innovasjon Norge, Danone og mange flere. I tillegg jobber han som Visiting professor og foreleser på Masters og CEMS.

Kristian vil guide oss gjennom frokostmøtet og gi oss sitt unike innblikk i kåringen gjennom både sin erfaring som styremedlem i MFO over mange år, såvel som sin rolle som juryleder i årets kåring.


Majer

 

Nina Mikaelsen - Director of Growth, Oda

6. mars i år ble Oda kåret til Årets Markedsfører for den fantastiske jobben de hadde gjort gjennom 2023 med sitt case: "Fra medvind til motvind: Oda sin tilpasning til en ny hverdag etter pandemien"

Caset tar for seg tiden etter pandemien hvor Oda opplevde et dramatisk fall i interesse for dagligvarer levert på døren. Hvordan skulle en liten utfordrer som Oda da lykkes med å ta markedsandeler fra dagligvaregiganter med markedsbudsjetter av en helt annen størrelse?
 
Caset viser deg hvordan de brukte innsikt til å tilpasse seg en ny virkelighet, tok modige grep for å sikre langsiktig effekt - på bekostning av forlokkende kortsiktige resultater, og hvordan de fokuserte på, og målte effekt!

Oda-1

 

Eivind Hjermstad-Sollerud & Hanne Danielsen,
Nordic Marketing Lead & Strategisk markedshode, Vipps 


I fjor var det Vipps som stakk av med den prestisjefylte tittelen med sitt case: "Veien til vekst gjennom å forstå den sterke merkevarens svake sider"

Caset tar for seg hvordan Vipps siden 2015 har vært en suksesshistorie uten like. Den oransje appen med det lure smilet er i lomma på 4,3 millioner nordmenn og er kåret til Norges best likte merkevare tre år på rad. Men ikke uten utfordringer!


Selskapet går fortsatt i underskudd, og for å bli lønnsomme må Vipps bli sterkere i flere betalingssituasjoner. I dette caset viser Vipps deg hvordan systematisk og innsiktsdrevet markedsarbeid har bidratt til vekst for Vipps og hvorfor dette bare er starten på en bredere posisjoneringsarbeid.

Vipppps2

 

Meld deg på her: