Digitalt kurs

3. november, Kl. 09.00-10.15

 

Meld deg på her

 

 
Best practice, siste nytt, dos and dont's i TikTok.
 
Kurset passer for deg som er kjent med TikTok og plattformens innhold, men som enda ikke har knukket koden for optimal utnyttelse av TikTok som en annonseplattform. Det vil ikke bli en teknisk innføring i bestilling av annonser, men et strategisk kurs med fokus på nye oppdateringer og muligheter på TikTok, og hvordan de best kan utnyttes.
 
Dette kurset passer for deg som er ansvarlig for strategi på sosiale medier i en bedrift eller et mediebyrå.
 
Hvorfor er dette kurset viktig? 
 
Det generelle oppmerksomhetsspennet vårt synker stadig ned til færre sekunder, og forbrukere har aldri hatt flere digitale plattformer å oppsøke. Dette er spesielt relevant på TikTok hvor brukere veldig enkelt kan scrolle forbi annonsen din til fordel fra et hav av annet innhold fra hele verden rundt. Den enorme mengden innhold som produseres på TikTok har gjort at mange markedsførere har avventet å inkludere plattformen i sin mediemiks, men verdens raskest voksende sosiale plattform er ikke lenger enkel å overse. I tillegg florerer det av gode historier fra TikTok-kampanjer som har levert svært mye organisk engasjement, hvor noen annonser til og med ender opp med å gå viralt. Dette er mulig å få til, men det krever at du som markedsfører lærer deg hva slags innhold som blir satt pris på av TikTokere, og hva som rett og slett oppfattes som irriterende støy.
 
TikTok åpner jevnlig opp for at flere annonsører skal kunne bestille annonser, og tilgangen til de betalte plasseringene er rimelig i forhold til konkurrentene. Det er altså ikke lenger vanskelig å kjøpe annonser på TikTok, men å treffe målgruppen, og faktisk utnytte annonseplassen er en annen sak. Mestrer du dette vil du kunne nå ut til svært mange flere brukere enn du hadde sett for deg.
 
Noe av det du sitter igjen med etter kurset:
  • Du skal umiddelbart være klar til å legge en innholdsstrategi for TikTok-markedsføring.
  • Du skal ta med deg et tunnelsyn på de viktigste elementene av plattformen slik at du kun fokuserer på det du trenger,
  • Du lærer deg å bruke plattformen som en annonsør og lete etter relevant innhold på de riktige stedene.
  • Du skal få kursholders råd om hvordan du best kan kombinere organisk innhold og betalt plassering slik at du utnytter budsjettet optimalt.
 

Om kursholder: 

Carina Elise Godou jobber for det britiske mediebyrået Mapp Media, hvor hun fungerer som selskapets representant i Norge. Hun har koordinert TikTok-kampanjer for alt fra mindre bedrifter til større reklamebyråer i både inn og utland, og innenfor et bredt spekter av bransjer. Gjennom et direkte samarbeid med TikTok har hun opparbeidet seg en svært god innsikt i plattformen. Carina hjelper bedrifter med å finne en strategi slik at de best kan posisjonere seg på TikTok, og bruker ofte en kombinasjon av TikTok-influensere og betalt plassering for å nå bedriftens målgruppe.

 


MFO KURSSERIE

"Performance i Snapchat" er en del av kursserien Performance i SoMe. Denne kurserien legger seg på et medium+ nivå og passer for alle operative og generelle markedsførere. Det betyr at du har en god del erfaring, men ønsker å ta din kunnskap til neste nivå. 

Kjøper du alle 5 modulene får du 1 modul inkludert i prisen.

Trykk her for å benytte deg av rabatten og les mer om kursene. 

mfo-kurs-performance-i-some-1

 

 
Meld deg på her