MarTech er et fagutrykk og et område som har vokst kraftig gjennom de siste årene. Markedsførere blir omtrent daglig presentert for nye selskap som kan bistå i å løse deres utfordringer med bruk av ulik teknologi. Teknologi som skal bidra inn i deres kommunikasjons og forretningsmål på en mer effektiv måte enn det gjøres i dag.
Men hva er egentlig MarTech, og hvordan ser dette landskapet ut? Er det kun store internasjonale aktører som opererer i dette økosystemet, eller har vi noen nordiske aktører som det er mulig å jobbe tett med? Hvilke løsninger passer meg og min markedsavdeling med de målene vi har? Og er det noen merkevarer i Norge i dag som har implementert dette på en god måte og vet litt hva de snakker om?
For dagens markedsfører er dette spørsmål som er komplekse og ofte for store til å sette seg inn i. Da kicker fort latskapen inn og vi skyver dette enten fram i tid eller over på noen andre. 2023 er året vi ikke lenger kan skyve det bort og derfor ønsker vi å sette fokus på dette.
Forbered deg på å lære noe nytt og komme ut med masse inspirasjon etter frokostmøtet!
Ole Martin Evensmo er Administrerende direktør i Springboard Martech og i Martech24.com. Han skal forklare hva MarTech faktisk er og fortelle om hvordan dette landskapet ser ut.
Thomas Bjerkeli og Sara Saeme – fra Publicis vil så ta oss videre og snakke om hvordan man går fra å legge en strategi rundt Martech til den faktiske implementeringen. De vil også gå gjennom noen caser på hvordan MarTech er tatt i bruk på en god måte.
Avslutningsvis vil Per fra Strim og Geir Vikane fra Red vise hvordan Strim har brukt martech til å løpende modellere effekt og gjennom det gjort smartere medieinvesteringer.