Digitalt frokostmøte: Se det på MFO Innsikt
Hvis du har hørt det, sett det eller ledd av det et sted på sosiale medier, er sjansen stor for at det allerede har gått viralt på TikTok. En av de raskest voksende sosiale medieplattformene tar verden med storm, og har blitt veldig populær blant yngre målgrupper de siste årene.
I en alder av 25 år omsetter Carina Elise Godou TikTok-reklame for flere millioner kroner og besitter en helt særegen kunnskap om plattformen sett fra et annonsørperspektiv. Gjennom et direkte samarbeid med TikTok har hun opparbeidet seg en svært god innsikt i plattformen.
I mars kommer hun til "MFO-scenen" for å holde frokostmøte, samt påfølgende workshop, med fokus på TikTok og de mange annonseringsmulighetene som finnes der.
Med henne på frokostmøte stiller Martine Hanstad fra MediaCom, som skal presentere et case på hvordan TikTok kan brukes til å skape engasjement gjennom autentisk innhold på plattformens premisser.
Om foredragsholderne:
Carina Elise Godou jobber for det britiske mediebyrået Mapp Media, hvor hun fungerer som selskapets representant i Norge. Hun har koordinert TikTok-kampanjer for alt fra mindre bedrifter til større reklamebyråer i både inn og utland, og innenfor et bredt spekter av bransjer. Gjennom et direkte samarbeid med TikTok har hun opparbeidet seg en svært god innsikt i plattformen. Carina hjelper bedrifter med å finne en strategi slik at de best kan posisjonere seg på TikTok, og bruker ofte en kombinasjon av TikTok-influensere og betalt plassering for å nå bedriftens målgruppe.
Martine Hanstad er Social Media Manager i MediaCom og brenner for å hjelpe bedrifter forstå og utnytte kraften i sosiale medier. Hun har tidligere jobbet som digital rådgiver ved Core Content og er uteksaminert fra Handelshøyskolen BI med en MSc i Strategic Marketing Management. Martine har et våkent blikk og er opptatt av å følge bransjen, debatter og trender. Drevet av nysgjerrighet, er hun innstilt på å finne nye og innovative måter å bruke sosiale medier og digitale plattformer på.
Dette får du lære på frokostmøtet:
Intro:
-Hva er TikTok?
-Tidslinje; hvor og hvordan startet plattformen, og hvor er vi nå?
-Hvordan TikTok brukes og skiller seg ut
Hoveddel: det markedsførere vil vite
-Hvem er på TikTok? Statistikk om brukerne
-Influensere på TikTok ≠ influensere på andre plattformer
-Hva slags innhold finner du på TikTok?
-Kategorier og nisjer
-Challenges og hashtags og hvordan du som markedsfører kan benytte deg av dette
-Hvilke muligheter har en annonsør på TikTok?
-Formater og produkter
-Influensersamarbeid
Avslutning:
-Hvorfor implementere TikTok i deres mediemiks?
-Gjennomgang av et case med en kreativ løsning
- Spørsmål og svar