Fysisk kurs
Universitetsgata 9, 0164 Oslo
03. mai, kl. 09.00-11.00
Forbrukertilsynet slår kraftig ned på markedsføring som bryter med loven og en risikerer både overtredelsesgebyr og tvangsmulkt. Hvordan kan du sikre at din reklamekampanje er i tråd med loven? Lisa og Cathrine lærer deg de de viktigste prinsippene for lovlige reklamekampanjer og markedsføring. I kurset får du servert tre knagger å henge jussen på, og mange eksempler på hva som er lov og ikke lov.
Hvem passer kurset for?
Kurset er for deg som jobber med kommunikasjon og markedsføring og som vil lære mer om hva som er lovlig markedsføring. Og hva som ikke er lov.
Etter dette kurset vil du:
Ha fått kunnskap om hvilke rettslige prinsipper du må være klar over i kommunikasjon og markedsføring.
Ha kjennskap til hvor grensene går for hva som er lov og hva som ikke er lov.
Frokost og kaffe serveres, varmt velkommen til kurs i markedsrett.
Merk at påmelding er bindende.
Kursets agenda:
Lisa er advokat og spesialist i opphavsrett. Hun bistår blant annet innholdsprodusenter, særlig film/TV og mediebransjen, med rettighetsspørsmål, klarering av innhold og bistand i kontraktsforhandlinger.
Lisa har jobbet 10 år i New York og leder for BULL sin avdeling for immaterial- og markedsrett.
Bruk og klarering av innhold blir mer og mer komplekst og internasjonalt. Lisa er opptatt av å formidle dette på en forståelig måte og veilede kunden i prosessen.
Cathrine er også advokat og spesialist i markedsrett. Hun bistår med vask av reklamekampanjer, i tvister med Forbrukertilsynet eller andre, og med kontraktsforhandlinger.
Cathrine holder jevnlig foredrag i markedsrett – både for andre jurister og andre som jobber med markedsføring.
Reglene for markedsføring blir mer og mer komplekse, og Cathrine er opptatt av å forenkle reglene og gi tydelige råd på hva som er lov.
Universitetsgata 9, 0164