Dette kurset er gjennomført.
I følge forskere tar vi 35.000 valg hver dag, men hvor mange av disse valgene er bevisst? Og hvordan kan du påvirke disse ved hjelp av nudging som metode?
Hvordan vi mennesker tenker og tar avgjørelser er selve grunnlaget i nudgingteori. Det handler om å i hovedsak gå fra å påvirke folk gjennom deres holdninger, til å påvirke folk gjennom deres handlinger.
Den 31. mai holder vi et halvdagskurs hvor nudgelab, en av kun 4 virksomheter som jobber med atferdsinnsikt i praksis i Norge, lærer bort hvordan du bruker nudging i ditt virke! Kurset avholdes fysisk i Oslo sentrum og det er kun 40 plasser tilgjengelig!
Hva får du lære på kurset?
I dette kurset vil nudgelab gå gjennom atferdsteori og praktiske nudgingmetoder, og du vil sammen med bransjekolleger jobbe med et case slik at du får lære hvordan du kan benytte teoriene i praksis.
Etter kurset vil du sitte igjen med et konkret rammeverk du kan benytte i arbeidshverdagen din som markedsfører. Rammeverket gjør deg i stand til å i større grad ta utgangspunkt i folks faktiske atferd når du vil påvirke valgene de tar, og dermed øke sjansen for å lykkes med arbeidet du gjør!
Usikker på hva nudging er og om dette kurset er for deg?
Vi har tidligere gjennomført et digitalt frokostmøte med nudgelab som gir deg en introduksjon i nudging og nudge-teori. Du kan se hele frokostmøtet MFO Innsikt. Frokostmøtet fikk strålende tilbakemeldinger fra over 500 deltakere:
"Superinteressant tema, har allerede bestilt de anbefalte bøkene og gleder meg til å teste teoriene i praksis når jeg jobber med kundereiser og kommunikasjon for kundene mine:)"
Irmelin Bergh, Partner i nudgelab
Irmelin har doktorgrad i psykologi og har jobbet med atferdsendring i en årrekke både som forsker og senere som strategisk rådgiver i Netlife Design. Hun tok deler av doktorgraden i USA (UC Berkeley og Stanford) hvor hun fikk et unikt innblikk i hvordan de store selskapene i Silicon Valley benyttet atferdspsykologi og nudging.
Martine Carlson, Partner i nudgelab
Martine har bakgrunn som produktutvikler, og strategisk rådgiver i Schjærven, Netlife Design og Hyper. Hun har solid erfaring og helhetsforståelse, fra hvordan å utvikle, posisjonere, og markedsføre et produkt eller tjeneste i markedet.
Merk at påmeldingen er bindende.