Post-Human Marketing - når AI tar over
Hva skjer når markedsføringen ikke lenger er laget av mennesker eller engang rettet mot mennesker?
I en post-human fremtid kan markedsavdelingen bestå av AI-agenter som selv utvikler strategier, produserer innhold og optimaliserer kampanjer. Men de gjør det ikke bare for oss mennesker, de gjør det også for andre AI-systemer.
Vi står foran en ny æra der markedsføring ikke handler om å overbevise mennesker, men om å påvirke algoritmer: smarte assistenter som tar kjøpsbeslutninger på våre vegne, filtre som bestemmer hvilket innhold vi ser, og digitale tvillinger som representerer oss i et hav av data.
Da blir spørsmålene enda større: Hvordan bygger man merkevare i en verden der kundene først og fremst er AI-agenter? Hva skjer med kreativitet, empati og tillit når både avsender og mottaker er maskiner? Og hvilken plass får vi mennesker når markedsføring i stadig større grad skjer maskin-til-maskin?
Dette vil Egil Fujikawa Nes, tech-guru fra 99X snakke mye og entusiastisk om, og gi oss en bedre forståelse av hva dette faktisk betyr, og også i praksis. I tillegg vil Maren Qvale, SEO Manager i Komplett gi oss eksempler på hvordan dette kan benyttes helt konkret, og hva slags effekt dette har gitt Komplett.