Digitalt kurs med Synlighet
Varighet: 1 time og 15 minutter + spørsmål
Kurset kan bestilles ved å sende en mail til info@mfo.no. Pris: 390,- eks mva. Du vil da få tilsendt både video av kurset og presentasjon. Dette kurset ble gjennomført live på zoom onsdag 14. april.
Er nettbutikken din ikke synlig når målgruppen din leter etter produkter du tilbyr, vil salget gå til en konkurrent.
Hvordan du strukturerer nettsiden din med effektiv navigasjon, hierarki, strukturerte data, forbedring av hastighet og - ikke minst - riktig type innhold til rett tid, er helt avgjørende for å bli målgruppens foretrukne valg gjennom kundereisen. Dette kan bli spesielt utfordrende når nettsiden din består av tusenvis av ulike produktsider.
Etter kurset SEO for netthandel vet du hvilket steg din bedrift bør ta for å komme videre med det strategiske SEO-arbeidet. Du har fått en oversikt over hvilke grep som gir mest effekt og hvordan du håndterer optimalisering av de enorme mengdene innhold du har på nettsiden.
Du vil få eksempler og tips til:
Øystein Svendsen Opperud er til daglig byråleder for Synlighet sitt kontor i Oslo. Han er tett involvert i de største strategiprosessene Synlighet er involvert i på vegne av kunder og har selv hands on erfaring med søkemotoroptimalisering fra mange år som konsulent. Han vil fokusere på å bygge en SEO-strategi som henger sammen med forretningsmålene til nettbutikken.
Gaute Nordvik er fagleder for Synlighet sitt SEO-miljø som i dag teller et titalls av landets fremste spesialister på søkemotoroptimalisering og innholdsmarkedsføring - Denne gjengen vant i 2020 Nordic SEMrush Awards for beste SEO-arbeid. Gaute ser hver eneste dag førstehånd hvilke resultater som skapes når SEO-arbeidet blir strukturert og gjennomført på en resultatorientert måte. I dette kurset vil han fokusere på oppbygging av nettsider og implementering av SEO på et konkret nivå.
Synlighet sørger for at flere hundre bedrifter hver dag får den farten de trenger for å lykkes med datadrevet digital markedsføring. Fagmiljøet, som består av over 50 spesialister, digitale markedsførere, teknologer, annonsører, historiefortellere og strateger, gjennomfører effektive markedstiltak i digitale kanaler og gjør bedrifters ambisjoner om til målbare resultater.