SoMe til frokost
Ingenting får oss til å scrolle som knallgodt innhold. Derfor vil vi by deg på nettopp dét til dagens viktigste måltid!
Den 22. august inviterer vi til MFO Frokostmøte hvor vi tar for oss sosiale medier med god hjelp av byrået Bloom som skal gi deg best practice, tips og triks og presentere spennende caser som du kan både lære og la deg inspirere av.
Aller først vil Janicke Holst Eckbo fra Bloom gi oss en status på hva som rører seg i sosiale kanaler akkurat nå, med fokus på trender, tall og tendenser. Deretter får du servert tre spennende case.
Case 1 - Gigaboks trender
Bli kjent med Gigaboks på TikTok! Vi deler våre erfaringer, fra strategi til virale videoer, og hvordan vi engasjerte en ung målgruppe med kreativt innhold. Få et innblikk i hvordan vi utnyttet TikTok-trender og brukte ansatte som merkevareambassadører. På scenen får du høre fra Leane Louise og Victoria Rognlien, SoMe-rådgivere fra Bloom.
Case 2 - Avinor rekrutterer
Må du bruke LinkedIn for å rekruttere tek-folk? Avinor ønsket å nå en målgruppe som er lei av å bli rekruttert, og valgte å bruke utradisjonelle virkemidler for å få oppmerksomhet og skape interesse. Lyktes de? Om de gjorde! Her får du et innblikk i hvordan Avinor jobbet med innsikt, konsept og kanalvalg. I tillegg får du 5 konkrete og inspirerende tips til hvordan du kan lykkes med rekruttering i SoMe. På scenen får du høre fra Mette Nordnes, Sr. Performance rådgiver i Bloom og Camilla Puntervold Kolderup, HR Business Partner i Avinor.
Case 3 - Best Practice på Tiktok
Det siste året har flere og flere norske annonsører fått opp øynene for TikTok og mulighetene for vekst ved å være på plattformen. Vi viser dere noen av suksesscasene og forteller hvorfor de har oppnådd så gode resultater! På scenen får du høre fra Stian Rogert Kristiansen - Agency Partnerships Manager i Tiktok.
Vi gleder oss til å kickstarte markedsføringshøsten sammen med deg den 22. august! 🌟 Frokostmøtet er som alltid gratis for medlemmer.
En oppdatering fra SoMe-byrået Elg
Byråleder i Elg Tonje Hallén Askim serverer deg siste nytt, ferske brukertall og trendene som gjelder akkurat nå!
ice bygger 5G for det du bruker 5G til
Når ice skulle kommunisere sin utrulling av 5G i Norge, var det viktig at det ble gjort på en måte som var forståelig for folk flest. Andre aktører i både inn- og utland fikk 5G til å virke noe fjernt og futuristisk, og det var derfor viktig for ice å vise hvordan 5G vil brukes for de fleste, som å se ulike klipp på YouTube, framfor å fjernoperere pasienter fra hytta.
Ice ønsket så å ta humoren i dette konseptet videre ut i sosiale medier, men det var viktig at det ble gjort på kanalenes premisser og i samarbeid med profiler hvor humoren passet naturlig inn. På bakgrunn av dette skapte ice sammen med SnilleRunar konseptet «ice bygger 5G for det du bruker 5G til» på sosiale medier.
Hvordan får man unge til å se fem minutter med reklame for byggevarer?
Lise Haugan fra Obs BYGG forteller om caset som underholdt og engasjerte hundretusenvis av nordmenn i fjor. Caset resulterte i den første norske nominasjonen til prestisjetunge YouTube Works Awards, og resultater man sjelden har sett – både nasjonalt og internasjonalt.
Influencer marketing: behind the scenes!
Max Social gir deg et eksklusivt innblikk i hvordan det egentlig fungerer når man jobber med influencere.
- Hva går galt når det ikke virker? Var det vår feil, kundens feil, influencerens feil?
- Hvordan fungerer det rent praktisk sett å jobbe med profiler? Vi tar deg med behind the scenes.
- Hvilke kampanjer har vært en suksess du som markedssjef kan la deg inspirere av? Lær av to mini-case som tar for seg gode kampanjer med bruk av influencere i de sosiale mediene Instagram & Tiktok.
Bindende påmelding for ikke-medlemmer, medlemmer vil bli fakturert NOK 500 ved no-show, eller avmelding etter 24 timer før arrangement (avmelding: info@mfo.no).