Bakgrunn nettside

 

 

 

Frokostmøte:
5. desember - 09.00-10.45
Klingenberg Kino

Meld deg på her

For sjette året på rad arrangerer MFO, sammen med PLAN-B, sitt årlige talkshow! 

Den 5. desember møtes vi igjen for å diskutere året som har gått, hvordan det har påvirket oss og hva vi kan forvente av 2025.

På scenen får Harald som alltid besøk av et spennende bransjepanel med kloke hoder og sammen skal vi ruste oss før vi tar steget inn i et nytt markedsføringsår!

 

Temaet for årets bransjepanel er:
✨MER FOR MINDRE✨

Vi lever i en tid med mye uro og usikkerhet og verdien av tiden vi har til rådighet blir viktigere. Det blir også verdien av de pengene vi har.

  • Hvordan påvirker dette våre valg som forbruker?
  • Hvordan kan man gjøre Markedsføring og kommunikasjon til en kilde til inntekt, snarere enn en kostnad?
  • Hvor viktig er den gode ideen når man skal kommunisere et produkt eller en tjeneste?
  • Hvordan skape mer glede ut av mindre?
  • Hvordan få mer håp, når troen på fremtiden blir mindre?

Denne morgenen skal vi flytte noen perspektiver og kanskje utfordre måten bransjen vår tenker, og handler på? Hvordan i all verden skal vi få MER for MINDRE? Nettopp dét skal et spennende panel snakke om denne morgenen, og forhåpentligvis går vi herfra med flere svar enn spørsmål, og kjenner på håp for tiden som kommer!

For ja, det finnes håp. Og i år har vi invitert utvalgte profiler til å reflektere rundt nettopp dette, med ulike perspektiver. Babak Behrad, Planner og Partner i Trigger, vil snakke om hvordan nevromarkedsføring og atferdspsykologi kan gi markedsførere en vitenskapelig innsikt i forbrukerens ubevisste beslutningsprosesser, noe som tradisjonelle metoder ofte overser. Ved å belyse de emosjonelle motivasjonene bak kjøpsvalg, kan markedsføring bli både mer treffsikker og engasjerende.

Ina Vedde Fjærestad, økonomikommentator i E24 og programleder i podcasten Penger, Pølser og politikk, skal reflektere rundt den generelle økonomiske tilstanden folk flest befinner seg i, og hvordan vi tenker og handler basert på en tynnere lommebok. 

Titti Smitt fra Opinion
er ekspert på å forstå trender basert på innsikt og skal denne morgenen dele interessante funn i forhold til hvordan folk og forbrukere søker etter mer for mindre.


Videre observerer vi at levekostnadene vi opplever tester vår tilhørighet og lojalitet til de merkevarene vi elsker. Hvordan kan den gode ideen, kreativitet og merkevarenes tilstedeværelse bli en motkraft? Lisa Marie Andersen, Ansvarlig for markedskommunikasjon i Ruter og Christina Øien fra Plan B  vil reflektere rundt hvordan de har integrert bruk av profil som en strategisk del av sin markedsmiks, samt måten de jobber med dette fra brief, ide til distribusjon.Dette har vist seg å gi mye for mindre!


Sist men ikke minst vil John Lauring Pedersen, Administrerende Direktør i Opinion, presentere ferske data fra Årets Juleundersøkelse. Hvordan forholder det Norske folk seg til julen i år? Vil julegavehandelen bli påvirket av en endret økonomi?  Og viktigere enn alt; hva finner folk juleglede i? 

I år som i fjor får vi også oppleve en eksklusiv intimkonsert og få høre Niklas Jung Hansen og Ulrikke Nilsen skape musikalsk magi, og ellers så gir jo vår alles kjære Harald Rønneberg som alltid håp i seg selv.

Velkommen til årets siste Frokostmøte og en varm og stemningsfull morgen sammen med bransjekolleger og oss i MFO!

Årets kloke panel: 

Nytt panel 2-1

 

 

Hva er Tidlig på'n?

Ta en titt på videoen fra fjorårets bransjetalkshow! 

Vi håper å se deg 5. desember 🎄

 

Meld deg på her: 

 
 

Frokostmøtet avholdes på Klingenberg Kino

Olav Vs gate 4, 0161 Oslo