TikTok Workshop:

Annonseringsmuligheter og smarte hacks!

Se workshopen på MFO Innsikt!

 

Gå til MFO Innsikt

 

Workshop: Vi skal ned i purra!


Intro:

  • Rask recap av frokostmøtet

Hoveddel: 

  • Inn i kanalen: hvordan tenker TikTok? ​(hvorfor de gir visse annonsetyper og avsendere fordeler)
  • Annonsemuligheter og hvordan disse kan kombineres ​(med eksempler)
  • Programmatisk ​(in feed, brand takeover, boosted ads++)
  • Direkte ​(Influensere)
  • Rett kombinasjon til rett målgruppe
  • Microinfluensere
  • Hvordan treffe brukeren/markedsføre blant brukere med et kort oppmerksomhetsspenn?
  • Visningsstatistikk
  • Ideell videolengde på annonsen basert på visningsstatistikk ​
  • Hvordan lage innholdet spesifikt mot TikTok
  • Hvordan følge med på trender og se hva som er populært ​(bli kjent med FYP)
  • Hvor brand safe er TikTok?
  • AI, Moderatorer, rapportering, private profiler, tiltak fra TikTok
  • Hvordan annonsene vises ​
  • Hvordan TikTok stiller seg til annonsørinnhold ​

Avslutning:

  • TikTok-hacks uavhengig av annonseformat
  • Spørsmål og svar

 

Om foredragsholder: 

Carina Elise Godou jobber for det britiske mediebyrået Mapp Media, hvor hun fungerer som selskapets representant i Norge. Hun har koordinert TikTok-kampanjer for alt fra mindre bedrifter til større reklamebyråer i både inn og utland, og innenfor et bredt spekter av bransjer. Gjennom et direkte samarbeid med TikTok har hun opparbeidet seg en svært god innsikt i plattformen. Carina hjelper bedrifter med å finne en strategi slik at de best kan posisjonere seg på TikTok, og bruker ofte en kombinasjon av TikTok-influensere og betalt plassering for å nå bedriftens målgruppe.