Workshop: Vi skal ned i purra!
Intro:
- Rask recap av frokostmøtet
Hoveddel:
- Inn i kanalen: hvordan tenker TikTok? (hvorfor de gir visse annonsetyper og avsendere fordeler)
- Annonsemuligheter og hvordan disse kan kombineres (med eksempler)
- Programmatisk (in feed, brand takeover, boosted ads++)
- Direkte (Influensere)
- Rett kombinasjon til rett målgruppe
- Microinfluensere
- Hvordan treffe brukeren/markedsføre blant brukere med et kort oppmerksomhetsspenn?
- Visningsstatistikk
- Ideell videolengde på annonsen basert på visningsstatistikk
- Hvordan lage innholdet spesifikt mot TikTok
- Hvordan følge med på trender og se hva som er populært (bli kjent med FYP)
- Hvor brand safe er TikTok?
- AI, Moderatorer, rapportering, private profiler, tiltak fra TikTok
- Hvordan annonsene vises
- Hvordan TikTok stiller seg til annonsørinnhold
Avslutning:
- TikTok-hacks uavhengig av annonseformat
- Spørsmål og svar
Om foredragsholder:
Carina Elise Godou jobber for det britiske mediebyrået Mapp Media, hvor hun fungerer som selskapets representant i Norge. Hun har koordinert TikTok-kampanjer for alt fra mindre bedrifter til større reklamebyråer i både inn og utland, og innenfor et bredt spekter av bransjer. Gjennom et direkte samarbeid med TikTok har hun opparbeidet seg en svært god innsikt i plattformen. Carina hjelper bedrifter med å finne en strategi slik at de best kan posisjonere seg på TikTok, og bruker ofte en kombinasjon av TikTok-influensere og betalt plassering for å nå bedriftens målgruppe.