5. november 2025 kl. 9-11
Universitetsgata 9, Oslo
AdTech-verdenen beveger seg raskt – og grensene mellom teknologi, eierskap og ansvar blir stadig mer uklare. Torgeir Telle ser på hva AdTech egentlig er, hvordan verktøyene til byråer og kunder skiller seg, og hva som er viktig å ha kontroll på før jussen tar over.
Han ser også på erfaringer fra Norden og Europa, der kampen om førstepartsdata skaper nye utfordringer – og nye muligheter. Han presenterer også de siste trendene akkurat nå: retail media, clean rooms og hvordan AI for alvor er i ferd med å endre AdTech-landskapet.
Torgeir Telle, Data Strategist, WPP Media
Få oversikten over hva som faktisk gjelder i dagens digitale markedsføringslandskap – fra trendene som gjelder akkurat nå, til jussen som kan redde deg fra dyre feilskjær.
Vi dekker blant annet:
Hva som er hot/not i mediebyrå & ad tech
Lover, ansvar og fallgruver for markedsførere og annonsører
Cookies, sporing, Google, Meta, e-post, SMS og Shopify
SEO, display og annonser i sosiale medier – hva virker best?
Risiko, sanksjoner og hvordan du holder deg på rett side av loven
Her vil du få en intensiv gjennomgang med både trendinnsikt og praktiske svar på hva du faktisk kan og ikke kan gjøre.
Hvordan drive digital markedsføring, og benytte AI, uten å bryte personopplysnings- og markedsføringsloven?
Statisikk på flater
15-20 min
25+25 min
Hva er digital markedsføring:
I forhold til plattformer
I forhold til egen markedsføring på plattformer markedsfører selv styrer
Husk at generelle krav til markedsføring også gjelder her
Risiko ved lovbrudd
Merk: påmelding er bindende.
08.30 – Dørene åpner og frokost serveres
09.00 – Velkommen til No BULL§HIT
09.00-09.20 - Torgeir Telle; Når algoritmene tar ordet, trender og utvikling.
09.20-11.00 - Ad-tech - Hva funker, hva er lov og hva bør du styre unna, Advokatfirmaet Bull.
11.00 – Takk for i dag
11.00-11.30 – Mulighet for individuelle spørsmål
Lisa er advokat og spesialist i opphavsrett. Hun bistår blant annet innholdsprodusenter, særlig film/TV og mediebransjen, med rettighetsspørsmål, klarering av innhold og bistand i kontraktsforhandlinger.
Lisa har jobbet 10 år i New York og leder for BULL sin avdeling for immaterial- og markedsrett.
Bruk og klarering av innhold blir mer og mer komplekst og internasjonalt. Lisa er opptatt av å formidle dette på en forståelig måte og veilede kunden i prosessen.
Cathrine er også advokat og spesialist i markedsrett. Hun bistår med vask av reklamekampanjer, i tvister med Forbrukertilsynet eller andre, og med kontraktsforhandlinger.
Cathrine holder jevnlig foredrag i markedsrett – både for andre jurister og andre som jobber med markedsføring.
Reglene for markedsføring blir mer og mer komplekse, og Cathrine er opptatt av å forenkle reglene og gi tydelige råd på hva som er lov.
Universitetsgata 9, 0164