nett sentrert 3778x1290 (16)

 

 

 

 

5. november 2025 kl. 9-11
Universitetsgata 9,  Oslo

 

 

Dette er et frokostmøte som egner seg veldig godt både for deg som jobber med B2B, men også med B2C. Post Human Marketing påvirker oss alle!

 

Del 1 - ADTECH - Når algoritmene tar ordet
torgeir2022 1

AdTech-verdenen beveger seg raskt – og grensene mellom teknologi, eierskap og ansvar blir stadig mer uklare. Torgeir Telle ser på hva AdTech egentlig er, hvordan verktøyene til byråer og kunder skiller seg, og hva som er viktig å ha kontroll på før jussen tar over.

Han ser også på erfaringer fra Norden og Europa, der kampen om førstepartsdata skaper nye utfordringer – og nye muligheter. Han presenterer også de siste trendene akkurat nå: retail media, clean rooms og hvordan AI for alvor er i ferd med å endre AdTech-landskapet.

Torgeir Telle, Data Strategist, WPP Media

 

 

Del 2 - AD TECH - Digital markedsføring – hva funker, hva er lov, og hva bør du styre unna?

Få oversikten over hva som faktisk gjelder i dagens digitale markedsføringslandskap – fra trendene som gjelder akkurat nå, til jussen som kan redde deg fra dyre feilskjær.

Vi dekker blant annet:

  • Hva som er hot/not i mediebyrå & ad tech

  • Lover, ansvar og fallgruver for markedsførere og annonsører

  • Cookies, sporing, Google, Meta, e-post, SMS og Shopify

  • SEO, display og annonser i sosiale medier – hva virker best?

  • Risiko, sanksjoner og hvordan du holder deg på rett side av loven

Her vil du få en intensiv gjennomgang med både trendinnsikt og praktiske svar på hva du faktisk kan og ikke kan gjøre.

 

Hvordan drive digital markedsføring, og benytte AI, uten å bryte personopplysnings- og markedsføringsloven?

 

1.1 Mediebyrå/Ad tech aktør: What is hot and what is not?

Statisikk på flater

15-20 min

 

1.2 Bull: Hva er jussen? Hva er lov og ikke lov? Og hvilket ansvar har annonsører/markedsfører

25+25 min

 

Hva er digital markedsføring:

  • Digitale kanaler som internett, sosiale medier og e-post når potensielle og eksisterende kunder.
    • Effektiv kommunikasjon med målgruppen, bygge merkevare og øke salg.
    • Billig og lett å oppdatere.
    • Viktig med synlighet online grunnet økt tidsbruk på skjerm.
    • Valg av kanal avhenger av målgruppen og budskapet.
    • Enklere å måle resultater, som trafikk og besøk.

I forhold til plattformer

  • Adferdsbasert markedsføring – Meta mv.
    • Annonsørens ansvar
    • Byråets ansvar
    • Digital Service Act
    • Google Ads - Google Analyticts
    • Displayannonsering – i aviser for eksempel
    • Sporing og webanalyse

  • Søkemotoroptimalisering
  • Markedsføring i sosiale medier
    • Plattformens vilkår

I forhold til egen markedsføring på plattformer markedsfører selv styrer

  • Cookies
  • Bannerannonser
  • E-post og SMS-markedsføring
  • Shopify

Husk at generelle krav til markedsføring også gjelder her

  • Innhold – andre regler gjelder.
    • OBS på flater
    • Barn – forbud adferds basert markedsføring Digital Service Act

Risiko ved lovbrudd

  • Sanksjoner
    • Datatilsynet
    • Forbrukertilsynet
  • Hvor går veien videre?


Merk: påmelding er bindende. 

Program:

08.30 – Dørene åpner og frokost serveres

09.00 – Velkommen til No BULL§HIT

09.00-09.20 - Torgeir Telle; Når algoritmene tar ordet, trender og utvikling.

09.20-11.00 - Ad-tech  - Hva funker, hva er lov og hva bør du styre unna, Advokatfirmaet Bull.

11.00 – Takk for i dag

11.00-11.30 – Mulighet for individuelle spørsmål 

Om Lisa og Cathrine:

 

NO bull$itt Lise 2

 

Lisa er advokat og spesialist i opphavsrett. Hun bistår blant annet innholdsprodusenter, særlig film/TV og mediebransjen, med rettighetsspørsmål, klarering av innhold og bistand i kontraktsforhandlinger.

Lisa har jobbet 10 år i New York og leder for BULL sin avdeling for immaterial- og markedsrett.

Bruk og klarering av innhold blir mer og mer komplekst og internasjonalt. Lisa er opptatt av å formidle dette på en forståelig måte og veilede kunden i prosessen. 

NO bull$itt Cathrine 2

 

Cathrine er også advokat og spesialist i markedsrett. Hun bistår med vask av reklamekampanjer, i tvister med Forbrukertilsynet eller andre, og med kontraktsforhandlinger.

Cathrine holder jevnlig foredrag i markedsrett – både for andre jurister og andre som jobber med markedsføring.

Reglene for markedsføring blir mer og mer komplekse, og Cathrine er opptatt av å forenkle reglene og gi tydelige råd på hva som er lov.

 

Kurset vil gjennomføres fysisk

Universitetsgata 9, 0164