Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Ny spalte og 6 tips til effektivitet og faglig utvikling!💡

16. september 2022

Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, 
med ønske om en riktig god helg!

mfo-faglig-høst 5-1



God fredag! 

Denne høsten skal vi etablere en ny spalte på Faglig Fredag; én gang i måneden skal vi få høre fra vårt eminente styre. Du visste kanskje ikke at MFO, i tillegg til våre tre ansatte, drives av 10 rådyktige bransjefolk?

Alle disse profilene jobber selv med spennende merkevarer og sitter på mengder av kompetanse innen en rekke ulike aspekter av markedsføringsfaget. Denne kompetansen skal du få muligheten til å lære av fremover, i den månedlige gjestebloggen fra våre styremedlemmer. 


styret andre tre 2


      • Magnus S Wettergreen – Nordic Digital Marketing Manager, Sats og styreleder i MFO
      • Hanne Eilen Lohne - Director Business Strategy hos Schibsted Marketing Services og nestleder i MFO
      • Mussa Dagnew - Marketing Lead, Ice Norge
      • Anniken Volckmar, Brand Manager, TINE SA
      • Per Eik Forgaard - Head of Performance & Martech at RiksTV & Strim
      • Christophe Pons, Brand Marketing Manager Ulvang
      • Kjetil Grønbakken - Marked, kommunikasjon og Bærekraftsdirektør, Heidenreich AS
      • Martine Carlson, Partner i Nudgelab
      • Julie Holst Berntsen,Client Director and Co-Founder, Motivation Branding AS
      • Asle Forsbak, Marketing communications manager, Norsk Hydro 

 

For å kickstarte spalten i Faglig Fredag har vi spurt to av de flinke folka i styret om noen gode tips til markedsføreren. 

Anniken Volckmar, Brand Manager i Tine og Hanne Eilen Lohne, Director Business Startegy i Schibsted, er begge noen eksepsjonelt gløgge og driftige bransjedamer. Under finner du noen gode tips fra dem til hvordan du sikrer effektivitet i arbeidshverdagen og holder deg faglig oppdatert. 



I en hektisk arbeidshverdag med mange prosjekter, altfor mange møter og kolleger som kommer bort for å spørre hva man gjorde i helgen, er det greit å ha noen gode råd på innerlomma. Hvordan holder man fokus og holder tunga rett i munnen når det gjelder å konsentrere seg om KPI-rapporter som må fylles ut innen tidsfristen eller å ferdigstille den presentasjonen som helst skulle vært klar i går?

Kanskje er det flere som kjenner på at det krever mer å konsentrere seg i åpent landskap nå enn før Korona da det var 8 timers arbeidsro i en stille leilighet uten forstyrrelser?

Mine 3 beste tips for en effektiv arbeidshverdag er:

  1. Planlegging: Jeg starter med mitt aller beste tips; å fjerne støy og fokusere på det som er viktig. Når hodet har mye å tenke på er det lett å bli distrahert og ikke få gjort noe i det hele tatt. Hva gjør du da? LISTER LISTER LISTER. Min personlige favoritt er excelark med TO DO lister. Ingenting er mer tilfredsstillende enn å krysse ut arbeidsoppgaver som er gjennomført. Da får du også en bedre oversikt og det er enklere å vite hva du skal ta tak i, både i dag og resten av uken.

  2. Prioritering: Å fylle de største steinene i krukken først. Med det så mener jeg å plassere de største arbeidsoppgavene som haster mest oppi krukken. Få det gjort! Deretter kan man fylle på med alle de små steinene etterpå. De får alltid plass, sånn litt innimellom sprekkene. Det er uansett deilig å starte dagen med det som tynger mest og det som helst skulle vært gjort i går så føler man seg noen kilo lettere etterpå.

  3. Forberede/reflektere: Sette av tid til forberedelser. Hvorfor ønsker du å selge inn denne ideen? Hva må til for å oppnå det du ønsker? Hva kreves av forhåndsarbeid for å få gjennomslag for ideene dine? Mye tid er spart ved å sette seg inn i hva kolleger og leder krever av deg for å få fremgang i prosjektene dine. Og sist, men ikke minst, hva er din plan B om ikke plan A funket etter planen? Jo bedre forberedt du er, jo smidigere går som regel oppgavene.

Lykke til med den kommende arbeidsuken!



  1. Abonner på Helt Digital sine nyhetsbrev. De kommer hver mandag og fredag, og gir deg eksakt den info du trenger for å holde deg oppdatert på stort og smått fra både inn -og utland. Det koster 99kr / måneden, men er verdt hver krone

  2. Få med deg Faglig Fredag fra MFO (wink wink). Et bredt og varierende innhold som sikrer at du har noe å komme med neste gang du møter på en kollega ved kaffemaskinen.

  3.  ..og apropos kaffe og kollega. Inviter en kollega du ikke snakker med så ofte, på en kaffeprat. Det er et lite kinderegg av et tips - du får deg en pause (fra en hektisk hverdag), du blir bedre kjent med din kollega og du lærer garantert noe nytt!

Videre vil et av styremedlemmene gjesteblogge én gang i måneden og dele sin spisskompetanse eller skrive om noe i bransjen som opptar dem. Har du ønsker eller innspill til hva de skal ta for deg, send oss gjerne en e-post.

 God helg!


Ikke medlem i MFO? 

Her finner du de arrangementene du allerede nå kan melde deg på. Flere arrangementer lanseres fortløpende. Vi skal naturligvis også fortsette med våre månedlige MFO-frokostmøter med både dagsaktuell og evigung tematikk. Les mer om medlemskap her.