Aktuelt

    Byråbattle - fire fantastiske pitcher!

    4. mars 2022

    Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, 
    med ønske om en riktig god helg!
    Group 235

     

    God fredag!

    I går arrangerte vi Byråbattle for andre gang så dagens Faglig Fredag skal naturligvis handle om nettopp det. På Klingenberg Kino skulle slaget stå og både foran og bak kulissene var gleden stor over å endelig kunne samles igjen! 

    IMG_1195

    Fire rådyktige fullservicebyråer; Mindshare, OMD, atyp og Red dentsu X, hadde viet sin fritid til å sette sammen sin beste pitch på en fiktiv brief laget av MFO for tjenesten "MFO Circle". 

    "Med MFO Circle lanserer vi en helt ny måte å konsumere klær på i dagens bytteteknologi med et beskjedent mål om å revolusjonere klesbransjen! Et eget univers hvor dine gamle klær får nytt liv og blir din valuta for å anskaffe deg ‘nye brukte’ klesplagg. Ergo, valutaen du får til å kjøpe nye brukte klær og annet, får du basert på mengden og verdien på klærne du har gitt fra deg."

    Du kan lese fullstendig brief her

    Siden briefen omhandlet en bærekraftig tjeneste var det masse tidsriktig inspirasjon innen markedsføringsfaget å hente! 

    Vi hadde også en meget sterk fagjury på plass bestående av:

    • Tim Nilo, Partner - Askeladden & Co
    • Magnus S. Wettergreen, Nordic Digital Marketing Manager - SATS
    • Aina Lemoen Lunde, Markedsdirektør - DNB
    • Tanja Schøien, Byråleder i Nr. 17
    • Victoria Terese Hauk, CMO - Tise

    IMG_1201

    Det var virkelig fire fantastiske presentasjoner som ble levert i går. Vi tar en kort oppsummering av alle fire under men vil sterkt anbefale alle som ikke fikk det med seg å se hele hele frokostmøtet slik at man får med seg fullstendig pitch fra alle byråene. Her ligger det mye arbeid bak som vi alle kan lære av!

    Førstemann- og kvinne ut var Christian Bø - Insight & Strategy Director og Maiken Eilen Eltoft - Insight Advisor fra Mindshare med sitt konsept 'Molt'. Konseptet var inspirert av eremittkrepsens levemønster og pitchen innholdt blant annet både gueriljastunt, microinfluencere, tiktok-konkurranser i tillegg til mer tradisjonelle medier som boards og display. 

    Neste byrå ut var OMD med Lise M. Lande - Media Advisor og Yngve Angelo - Senior Medierådgiver i spissen. Kampanjen til deres konsept ReCircle med sine taglines; 'Resell, Rewear, Refit' inneholdt også et disruptivt utendørs element: et lass med klær på jernbanetorget akkompagnert av blant annet online video, influencere, native ads, print, snapannonser.

    Skjermbilde 2022-03-04 kl. 10.21.54
    Tredje byrå ut var atyp representert av Anine Iversen - Innholdskreatør & Hågen Pettersen - Rådgiver og Daglig leder med sitt konsept "re BY MFO". Kampanjen fra atyp inneholdt blant annet utendørs, nisjenettsider og magasiner, sosiale medier og designsamarbeid. 

    Skjermbilde 2022-03-04 kl. 10.29.23
    Fjerde og siste byrå ut var RED dentsu X med Janine Lauritzen Roth & Nora Stølan Ødegaard, begge Client Leads. Konseptet 'Byttis' var bygget på at det er dyrt å kjøpe billig og at man kan bytte til seg nye skatter ved å gi opp de man selv ikke bruker lenger. Kampanjen til Byttis inneholdt blant annet både utendørs, influencere, betalt søk og sosiale medier. Blant sistnevnte var også Tinder representert! 

    Skjermbilde 2022-03-04 kl. 10.36.45

    Etter fire fantastiske pitcher med heftige prestasjoner var det tid for å kåre en vinner. Både juryen, de i salen og de som fulgte med fra livestream stemte flittig og etter noen nervepirrende minutter med venting kom det endelige resultatet. Vinneren av Byråbattle 2022 ble atyp! Vi gratulerer så mye igjen og ønsker å takke alle byråene for fantastisk innsats!



    Vi anbefaler alle som ikke fikk med seg årets battle å gå inn på MFO innsikt å se hele foredraget for der er det masse nyttig læring og inspirasjon å hente. God helg!

     

    Ikke medlem i MFO? 

    Her finner du de arrangementene du kan melde deg på. Flere arrangementer lanseres fortløpende. Vi skal naturligvis også fortsette med våre månedlige MFO-frokostmøter med både dagsaktuell og evigung tematikk. Les mer om medlemskap her.