Bli medlem
Aktuelt

    Kanalbattle 2020 - Tre spørsmål til kanalrepresetantene

    26. august 2020

    Kanalbattle-cover-med-tekst – 1

    Den 4. september skal de største kanalene igjen gjøre sin viktigste pitch i løpet av året. I år som i fjor skal det battles på Majorstuas storstue: Colosseum Kino. Book din plass her!

    Målet med pitchen er som alltid: vinne ditt hjerte og markedsbudsjett for 2021. 

    Vi har spurt noen av kanalrepresentantene som skal på scenen om noen spørsmål: 

    • Hvorfor burde folk streame/delta på MFO Kanalbattle?
    • Hvis du ikke kan velge din egen kanal – hvilken kanal gleder DU deg mest til å høre fra og hvorfor?
    • Hvis du skal forutsi én ting for vår bransje i 2021, hva vil det være? 

    Aller media v. Martin Janssen

    • Hvorfor burde folk streame/ delta på MFO Kanalbattle?

      10 kanaler skal ta frem a-gamet sitt å krige om publikums hjerter med de beste redskapene de har i skuffen.  Her kan du altså slå 10 mediemøter med høy underholdningsverdi i èn smekk – om det så er fra kontorstolen, stuestolen eller lenestolen på Colosseum!
    • Hvis du ikke kan velge din egen kanal – hvilken kanal gleder DU deg mest til å høre fra og hvorfor?

      Det har vært mye storm rundt Facebook den siste tiden, med økende skepsis fra annonsørene. Med «hvem skal få penga våre i 2021» som tagline for eventet, blir det ekstra spennende å høre hva de har å si. 
    • Hvis du skal forutsi én ting for vår bransje i 2021, hva vil det være? 

      Jeg tror vi i større grad kommer til å se en utkrystallisering av vinnere og tapere på alle sider av bordet. Vi kan se langt etter noen 2019-normal. 2021 vil bære preg av  endringer i markedsmekanismer og forbrukervaner, hvor de som evner å tilpasse seg, kommer seirende ut.

    kanalbattle-snapchat-1x1 – 1-2

    • Hvorfor burde folk streame/ delta på MFO Kanalbattle? 

      Annonsører og byråer bør streame eller delta på Kanalbattle for å sikre at de har den nyeste og mest relevante informasjonen fra de viktigste mediene i Norge. 
      Det er viktig å ha kjennskap til mediene og mulighetsrommet når man planlegge kampanje- og mediestrategi, både med tanke på julen 2020 og året 2021.
    • Hvis du ikke kan velge din egen kanal – hvilken kanal gleder DU deg mest til å høre fra og hvorfor?

      Jeg gleder meg til å høre Egmont People og hvordan influencer bransjen har utviklet seg. Her er det muligheter for samspill mellom Egmont, medier og annonsør, og det gleder jeg meg til å høre mer om. 
    • Hvis du skal forutsi én ting for vår bransje i 2021, hva vil det være?

      På tross av at vi alle har lest 200 artikler om "Amazon kommer til Norge " så tror jeg bransjen blir preget av dette i tiden fremover og. Jeg håper og tror vi får noen interessante ringvirkninger av dette, hvor noen ser mulighetsrom gjennom samarbeid med Amazon og mens andre skalerer og fremskynder innovasjonsprosesser. Det blir definitivt spennende å følge.

      Rent mediemessig så trenger man nok ikke noen magisk kule for å tenke at TV-seing lineært kommer til å gå ytterligere ned, mens sosiale medier som annonsekanal kommer til å vokse ytterligere i 2021. Som en konsekvens håper jeg at man blir enda flinkere til å bygge konsepter som tar utgangspunkt i mobilen og konsum av innhold på mobil. 



    kanalbattle-linkedin-1-1

    • Hvorfor burde folk streame/ delta på MFO Kanalbattle?

      For å sikre at de holder seg faglig oppdatert. 

    • Hvis du ikke kan velge din egen kanal – hvilken kanal gleder DU deg mest til å høre fra og hvorfor?

      Amedia, som er viktig en stemme for mange distriktsmiljøer rundt i landet. Samtidig blir de, som andre norske mediehus, utfordret på sine inntektstrømmer. Hvordan rigger de seg for å ivareta behovene til sine abonnenter og annonsører, være bedre enn sine konkurrenter og samtidig bidra til at demokratiet ivaretas i lokalmiljøer?

    • Hvis du skal forutsi én ting for vår bransje i 2021, hva vil det være?

      Riktig bruk av innsikt og data. Vi har masse data tilgjengelig men hvordan kan disse brukes, sammen med innsikt, for å ta de gode beslutningene. I tillegg tror jeg evnen til å planlegge er essensielt, spesielt i B2B segmentet som oftere har lengre og mer komplekse beslutningsprosesser.


    kanalbattle-amedia-1x1– 1

    • Hvorfor burde folk streame/ delta på MFO Kanalbattle?  

      Dette er kanskje årets viktigste events for mediekanaler og markedsførere

    • Hvis du ikke kan velge din egen kanal – hvilken kanal gleder DU deg mest til å høre fra og hvorfor?

      LinkedIn - en kanal i spennende utvikling med uvante muligheter innen e-læring og kommunikasjon
    • Hvis du skal forutsi én ting for vår bransje i 2021, hva vil det være?

      Døden over cookies vil endre maktbalansen i bransjen. Markedsførere og annonsører vil bli avhengige av førsteparts data, noe som gjør at vi får en endring i programmatiske kjøp. Mediebyråene kan ikke lenger støtte seg på tredjepartsdata. Publisister/medier som kan tilby annonsører og markedsførere verdifull data og førsteparts data vil skape verdi og effekt i mediemiksen.


    kanalbattle-tv2-1x1 – 1

    • Hvorfor burde folk streame/ delta på MFO Kanalbattle? 

      En gylden anledning til å få en kort en innføring i kanalenes USPer.

    • Hvis du ikke kan velge din egen kanal – hvilken kanal gleder DU deg mest til å høre fra og hvorfor?

      Schibsted.

    • Hvis du skal forutsi én ting for vår bransje i 2021, hva vil det være? 

      Troverdigheten til medier som produserer og/eller distribuerer nyheter vi bli enda viktigere, også for annonsører.


    kanalbattle-schibsted-1x1 – 1-2

    • Hvorfor burde folk streame/ delta på MFO Kanalbattle? 

      Fordi det er et underholdende og lærerikt event med mange spennende presentasjoner, som forhåpentligvis gir masse god inspirasjon i tiden fremover.

    • Hvis du ikke kan velge din egen kanal – hvilken kanal gleder DU deg mest til å høre fra og hvorfor?

      Kanskje LinkedIn. Jeg kjenner ikke så godt til de og er litt spent på hvordan de jobber og tenker.

    • Hvis du skal forutsi én ting for vår bransje i 2021, hva vil det være?

      Vi blir stadig mer digitale og treffsikre i vår annonsering - det er ikke noe nytt. Min spådom er likevel at vi vil se et digitalt skifte fra spisse, særegne målgrupper, til et større fokus på rask og bred dekning, regionalt- og nasjonalt. Det er lett å treffe Ola og Kari Nordmann med en annonse for akkurat dét produktet han eller hun er interessert i, men gjør det noe for merkevaren din? Jeg tror ikke det.


    Disse møter du også på scenen: 



    kanalbattle-clearchannel-1x1 – 1  kanalbattle-egmont-1x1 – 1-1

    kanalbattle-nentp4-1x1 – 1  kanalbattle-facebook-1x1 – 1

    Meld deg på Kanalbattle her

     

     

     

    Av MFO