Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Re:Media vant byråbattle

27. mai 2021

P1044423
Jørgen Marthinsen og Anne Cathrine Aasen stakk av med seieren i Byråbattle 2021. Foto: Morten Johnsen Solberg

Torsdag arrangerte vi Byråbattle for aller første gang. Seieren gikk til Re:media som ble representert av Creative Director Jørgen Marthinsen i Re: medias søsterbyrå Schjærven Reklamebyrå, og Account Director Anne Cathrine Aasen.

Dette var veldig hyggelig. Tusen takk til alle som har stemt på oss, vi har ikke gjort dette helt alene, sa to glade vinnere fra scenen på Gimle kino i Oslo.

My Fucking opinion, la Aasen til, som er en direkte referanse til presentasjonen de fremførte.

Battlebriefen ble sendt ut før jul i fjor og selve Byråbattle skulle vært arrangerert i februar, men måtte utsettes på grunn av pandemien, opplyser daglig leder i MFO Anna Andrea Hvinden.

En brief - fem byråer

MFO har i flere år arrangert Kanalbattle der representanter fra bransjens største kanaler kjemper om neste års annonsekroner. I år var det byråenes tur til å levere en tjue minutters pitch på en fiktiv brief på et fiktivt produkt.

Byråene som kjempet og presenterte sine løsninger var Starcom, Mediacom, Carat, Re:media og PHD.

Kort sammendrag av brief:

Kampanje: lansering av MFO Blade, som er et helnorsk selskap med en produktportefølje som består av pakker med høykvalitetsbarberblader og høvler som passer til bladene. Målgruppen er menn i alderen 18-60 år, og det er ønskelig at byråene finner den mest profitable delen av det mannlige segmentet. Les hele briefen her.

Hårete fremtid


Byråbattle serverte oss fem godt gjennomtenkte lanseringsplaner, og selv om flere snuste på de samme poengene, fikk vi fem svært ulike pitcher.

Vinneren Re:media valgte å rette kampanjen mot generasjon Z og millenials som deres mest profitable målgruppe, og presenterte ideer til egne hårete Bitmojis.

«My fuckin opinion» var en sentral ide til markedsføringsplanen med ulike menneskers sterke meninger sitert, knyttet til hårvekst og barbering.

Klar for 2022

MFO-leder Hvinden var tydelig fornøyd etter battle-dåpen.

Jeg er utrolig fornøyd med å ha gjennomført MFO Byråbattle for første gang. Det var et skyhøyt nivå på presentasjonene fra hvert enkelt byrå. Man kunne virkelig se hvor mye jobb de hadde lagt i dette.

Hun forteller at det var over 500 markedsførere som fulgte eventet digitalt, og var meget imponert over kreative tanker om løsning.

Jeg håper i dag at vi har skapt en arena hvor vi virkelig kan bli kjent med, utfordre og lære av byråene. Dette var gøy!

Kilde: Tekst hentet fra Kom24 sin artikkel fra arrangementet