Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Post-pandemiske trender, neuromarketing og Byråbattle!

21. mai 2021

Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, 
med ønske om en riktig god helg!

faglig-fredag-1

God fredag! 

Det ser endelig ut til at vi går mot en etterlengtet gjenåpning av av samfunnet. Det nærmer seg også sommerferie, og plutselig er vi tilbake til "normalen". Mye tyder dog på at en rekke forhold er endret permanent, og for oss markedsførere er det som alltid mange aspekter å følge med på. 

I denne artikkelen fra Harvard Business Review kan du lese om 10 truths about marketing after the pandemic. Artikkelen tar for seg ti nye markedsføringssannheter som avslører hva som kreves for å drive vekst i en post-Covid-19-verden.

Denne artikkelen fra The Drum tar for seg syv spesifikke trender som har endret seg eller akselerert under pandemien: 7 post-pandemic trends for 2021 and beyond. En av trendene som belyses er neuromarketing, og dersom du er interessert i tematikken kan vi anbefale disse TED-talkene: Neuromarketing - the science of consumer desicions og Neuromarketing and the Future of A.I. Driven Behavior Design


Vi hadde også et foredrag med BI i 2019 som toucher innom tematikken. Foredraget tok for seg forskningstrender, deriblant Multisensory Brand Experience Design. Du kan se hele foredraget på MFO Innsikt her

De siste ukene har vi rettet fokuset mot byråverden. Under finner du to spennende artikler fra henholdvis Marketing Week og Forbes, som belyser endringene covid-19 har medført i kundenes forventninger til byrå.
1. Agencies must offer agility and partnership to succeed in 2021 
2. The Future Of Digital Marketing Agencies In A Post-Covid World


Og neste uke har vi et spennende arrangement som er spesielt aktuelt for deg som enten jobber i byrå, samarbeider med byrå eller skal i gang med byråsamarbeid senere. 

Vi har nemlig utfordret fem av de største fullservicebyråene til å gi deg sin aller beste pitch på en fiktiv brief! Les fullstendig brief på arrangementsiden her.

Hvert byrå får allokert 20 minutter til å presentere den beste løsningen, og i kjent 'MFO Battle stil' er det dere i publikum som avgjør hvem som stikker av med seieren! Les mer og meld deg på her

byrabattle-korr-3

Skjermbilde 2021-05-19 kl. 11.10.34


Byråsamarbeid er også temaet for denne månedens Markedslønsj! 

markedslønsj ep 5

Hvordan får man til det gode samarbeidet mellom markedsavdeling og mediebyrå? Vi tar praten med representanter fra begge sider av bordet. 

I denne episoden får møte Lise Regine Kristinsen, Business Director i Mediacom,  Markedssjef Trine Sandvik Kolbjørnsen og Markedssjef Trine Visdal, begge fra Markedssjefene. 

Ta dagens lunsj med oss da vel? God helg!

MFO innsikt ny


Logg deg inn på MFO Innsikt her!

-

Ikke medlem i MFO? 

Her finner du de arrangementene du allerede nå kan melde deg på. Flere arrangementer lanseres fortløpende. Vi skal naturligvis også fortsette med våre månedlige MFO-frokostmøter med både dagsaktuell og evigung tematikk.Se alle våre kommende arrangementer her. Les mer om medlemskap her.