Norges beste helhetlige markedsføringsarbeid skal kåres!
Prisen skiller seg fra øvrige kåringer med å være den eneste som fokuserer på helheten av arbeidet en merkevare har gjort det siste året.
Målet med Årets Markedsfører er å stimulere til nyskaping, kreativitet og forretningsmessige resultater innen markedsføringsfaget. Prisen skal fremme faget og anerkjenne dyktige markedsførere.
Årets Markedsfører er en anerkjent kåring som de siste 24 årene har fremmet helheten av arbeidet til markedsavdelingen.
Uavhengig av om markedsarbeidet utføres på vegne av en liten, stor, global eller lokal merkevare, har Årets Markedsfører som formål å løfte frem alle fasettene.
Utdeling av pris og feiring vil skje torsdag 7. mars på Ambassaden i Oslo. Mer informasjon kommer.
1 million annonsekroner til i premie til vinneren!
I år som i fjor vil markedsføreren som stikker av med den gjeve tittelen også få en fantastisk premie!
I samarbeid med Norges største mediehus, Schibsted, mottar vinneren synlighet til en verdi av 1 million kroner! Dette skal være med på å eskalere og forsterke Årets Markedsfører til videre vekst.
Premien skal oppfordre både store og små til å sende inn sine bidrag. På lik linje som alle tidligere år handler prisen ikke om hvem som har nådd flest eller hatt høyest spending det seneste året, men om det sterke, helhetlige arbeidet med innsikt og strategi som gir effekt.
"Årets Markedsfører" har mesterlig bevist at de har lykkes med sin markedsstrategi gjennom dokumentert effekt. Vi i Schibsted er stolte av å kunne gi bort 1 million annonsekroner til vinneren. Premien gir tilgang til vårt premium varelager og kan benyttes på tvers av alle Schibsteds merkevarer. Med dette følger unik dekning ut til det norske folk, og er et godt utgangspunkt for vinneren til å ytterligere styrke sitt fotavtrykk i det norske markedet"
- Christian Haneborg, Annonsedirektør - Schibsted
Søknadsprosessen er enkel:
Caset skal formidle helheten av markedsarbeidet gjennom året 2023.
Vi ønsker å se hvilke grep som er gjort på tvers av de fire P´ene, samspillet mellom teknologi og kreativitet, og hvilke resultater dette har skapt. Caset skal beskrives på maks 5 sider i PPT / slides / keynote (vedlegg, lenker ol juryeres ikke).
Følgende struktur skal følges (1 slide per punkt):
Konkurransen er åpen for alle som jobber med markedsføring og vi minner om at byråene tilknyttet vinnercaset også får en utmerkelse.
Søknad sendes til aretsmarkedsforer@mfo.no
Frist for innsending: 26.01.2024 klokken 12.00
Seks case går videre til shortlist og vil presentere sitt bidrag i forbindelse med kåringen av Årets Markedsfører på Ambassaden den 6. mars 2024.
Lykke til!
Kristian Wulfsberg Majer
CEO - Motivation Branding
Cathrine Hagen
CEO - Wavemaker
Magnus S. Wettergreen
Nordic Digital Marketing Manager - Sats & Styreleder MFO
Eivind Hjermstad-Sollerud
Nordic Marketing Lead Users - Vipps
Anders B. Ingebrigtsen
Juryleder & Markedssjef, reMarkable
Nina Veflen
Fagleder, BI
Kristine Abrahamsen
Nordic Marketing Manager, SATS
Kristian Kristiansen
Daglig leder, SMFB
Camilla Kielland
Byråleder - Morgenstern
Jan Berthrand Danielsen
Country Manager - AdForm
Julie Wium Lie
Chief Commercial Officer - Tripletex
«For å bli Årets Markedsfører i 2024 må man virkelig demonstrere at man kan hele faget markedsføring. I et marked hvor det eneste konstante er forandring, har Årets Markedsfører jobbet kontinuerlig med data, innsikt, merkevare og fenomenal implementering som gir resultater. Vi gleder oss til å se søknadene fra store og små, som har tenkt smart og nytt.»
- Juryleder, Kristian W. Majer