Norges beste helhetlige markedsføringsarbeid skal kåres!
Prisen skiller seg fra øvrige kåringer med å være den eneste som fokuserer på helheten av arbeidet en merkevare har gjort det siste året.
Målet med Årets Markedsfører er å stimulere til nyskaping, kreativitet og forretningsmessige resultater innen markedsføringsfaget. Prisen skal fremme faget og anerkjenne dyktige markedsførere.
Årets Markedsfører er en anerkjent kåring som de siste 25 årene har fremmet helheten av arbeidet til markedsavdelingen.
Uavhengig av om markedsarbeidet utføres på vegne av en liten, stor, global eller lokal merkevare, har Årets Markedsfører som formål å løfte frem alle fasettene.
Utdeling av pris og feiring vil skje torsdag 6. mars på Ambassaden i Oslo. Mer informasjon kommer.
Årets Markedsfører er en anerkjent kåring som de siste 25 årene har fremmet helheten av arbeidet til markedsavdelingen.
Uavhengig av om markedsarbeidet utføres på vegne av en liten, stor, global eller lokal merkevare, har Årets Markedsfører som formål å løfte frem alle fasettene.
Utdeling av pris og feiring vil skje torsdag 6. mars på Ambassaden i Oslo. Mer informasjon kommer.
1 million annonsekroner i premie til vinneren!
For fjerde året på rad vil markedsføreren som stikker av med den gjeve tittelen også få en fantastisk premie!
I samarbeid med Norges største mediehus, Schibsted, mottar vinneren synlighet til en verdi av 1 million kroner! Dette skal være med på å eskalere og forsterke Årets Markedsfører til videre vekst.
Premien skal oppfordre både store og små til å sende inn sine bidrag. På lik linje som alle tidligere år handler prisen ikke om hvem som har nådd flest eller hatt høyest spending det seneste året, men om det sterke, helhetlige arbeidet med innsikt og strategi som gir effekt.
"Årets markedsfører" representerer selve gullstandarden innen markedsføring – der strategi møter målbare resultater. Schibsted er stolte av å belønne dette arbeidet med 1 million annonsekroner, en premie som åpner døren til vårt eksklusive annonseunivers. Vinneren får tilgang til hele vårt premium varelager, med mulighet til å nå ut til millioner av nordmenn i en redaksjonell kontekst. Denne unike premien gir ikke bare enorm synlighet, men også et solid springbrett for å styrke merkevaren og skape enda større innflytelse i det norske markedet. Vi gleder oss til å hylle morgendagens markedsføringsstjerner!
- Christian Haneborg, Annonsedirektør - Schibsted
Søknadsprosessen er enkel:
Caset skal formidle helheten av markedsarbeidet gjennom året 2024.
Vi ønsker å se hvilke grep som er gjort på tvers av de fire P´ene, samspillet mellom teknologi og kreativitet, og hvilke resultater dette har skapt. Caset skal beskrives på maks 5 sider i PPT / slides / keynote (vedlegg, lenker ol juryeres ikke).
Følgende struktur skal følges (1 slide per punkt):
Konkurransen er åpen for alle som jobber med markedsføring og vi minner om at byråene tilknyttet vinnercaset også får en utmerkelse.
Søknad sendes til aretsmarkedsforer@mfo.no
Frist for innsending: 15.01.2025 klokken 12.00
Seks case går videre til shortlist og vil presentere sitt bidrag i forbindelse med kåringen av Årets Markedsfører på Ambassaden den 6. mars 2025.
Lykke til!
Fra venstre: Gillian Dalslaaen, Chris Wyatt McMillan, Kathrine Saastad, Anniken Volckmar, Kristian Wulfsberg Majer og Nina Mikaelsen. Ikke tilstede: Espen Haugen.
Kristian Wulfsberg Majer
CEO - Motivation Branding og juryleder
Anniken Volckmar
Key Account Manager - Tine og Styremedlem MFO
Chris Wyatt McMillan
Business Director - Wavemaker
Anders B. Ingebrigtsen
Juryleder & Markedssjef, reMarkable
Nina Veflen
Fagleder, BI
Kristine Abrahamsen
Nordic Marketing Manager, SATS
Kristian Kristiansen
Daglig leder, SMFB
Nina Mikaelsen
Markedsdirektør, Oda og fjorårets vinner
Gillian Dalslaaen
Director of Brand & Conent - Autostore
Kathrine Saastad
Digital account Executive - Salesforce
Espen Haugen
Managing Director & Planner - 11:11
«For å bli Årets Markedsfører i 2024 må man virkelig demonstrere at man kan hele faget markedsføring. I et marked hvor det eneste konstante er forandring, har Årets Markedsfører jobbet kontinuerlig med data, innsikt, merkevare og fenomenal implementering som gir resultater. Vi gleder oss til å se søknadene fra store og små, som har tenkt smart og nytt.»
- Juryleder, Kristian W. Majer