Brainstorm against business interface with graphs and data

Årets markedsfører 2020


Søknadsfrist 12. februar 2021

Send inn din søknad her


Norges beste helhetlige markedsføringsarbeid skal kåres!

I samarbeid med Markedsforbundet og BI, skal MFO atter en gang dele  ut den prestisjefulle prisen Årets Markedsfører!

- den eneste prisen som fokuserer på helheten av arbeidet en merkevare har gjort det siste året! 



 

 

 

 

 

ÅM_Logo_2020_Hvit

 

 

Målet med Årets Markedsfører er å stimulere til nyskaping, kreativitet og innovasjon innenfor faget, samtidig som vi ønsker å fremme og anerkjenne dyktige markedsføreres arbeid og resultat. 

Utdeling av pris og feiring vil skje torsdag 18. mars  under MFO CASE 2021. Mer informasjon og påmelding til dette arrangementet kommer. 


Nytt av året er at MFO oppretter to ekstra utmerkelser - Sølv og Bronse i Årets Markedsfører. 

Utmerkelsene vil være tilgjengelig som diplomer til både kunde og byrå, i tillegg til en spesialdesignet statuett til førsteplassen: Årets Markedsfører!

 

Søknadsprosessen er enkel:

maks én A4-side ønsker vi at merkevarene redegjør for følgende tre hovedparametere:

Innsikt – Hvilken innsikt brukte dere om målgrupper og markedet?

Strategi – Hvilke mål ble satt og hvordan løste dere oppgaven?

Effekt – Hvilke resultater har markedsføringen/kampanjen oppnådd?

Format på søknaden: Dere velger selv hvordan dere vil disponere 1 x A4 side, men tenk på hvordan lesbarheten er for juryen. Mer tekst er ikke alltid bedre og vi anbefaler minimum skriftstørrelse 11 punkt. Lykke til!

Send søknaden til: aretsmarkedsforer2020@mfo.no

Frist for innsendelse: 12.02.21
Konkurransen er åpen for alle som jobber med markedsføring.

De 3 finalistene vil presentere sitt bidrag på MFO CASE på MESH i Oslo den 18. mars 2021. Mer informasjon kommer.

Årets jurymedlemmer:

2019aug-12_1543_MFO_STYRE2019_LR_8123776_Krookstagram

Anders B. Ingebrigtsen 
Juryleder & Markedssjef, reMarkable 

 

Nina_Veflen-1


Nina Veflen
Fagleder, BI

Kristine_Abrahamsen_SATS


Kristine Abrahamsen
Nordic Marketing Manager, SATS

KK portrett-1


Kristian Kristiansen 
Daglig leder, SMFB

ML--e1535284990724-1200x933


Marie Louise Alvær 
Byråleder, PHD

Skjermbilde 2020-12-14 kl- 13-59-57


Rachel Sande Jacobsen
Markedssjef, Fjellsport

Tarjei_Minimeis-2


Tarjei Espolin Johnson
CEO/CoFounder, Minimeis

petter-hoie-400


Petter Høie 
Industry Lead Retail, Facebook




11c8062e-d2b2-474d-b284-c2a0855a0d87-1


Monica Paulsen Ygre
Senior Brand Manager, Freia Mondelez

iRQnQpeI

Steinar Holmedahl
Direktør Forretningsutvikling, Atea

 

 

 

 

De siste 6 vinnerne av den gjeve tittelen:

 

Vi forventer mange sterke søkere!
I et år der de fleste har måttet gjøre store endringer, også med sin markedsstrategi, er vi spesielt spent på å se hvilke søknader som kommer inn. Vurderingskriteriene er likevel de samme - vi kommer fortsatt til å diskutere det helhetlige arbeidet med innsikt, strategi, uttak og effekt.
Lykke til!

Juryleder Anders B. Ingebrigtsen

 

Send inn din søknad her