Norges beste helhetlige markedsføringsarbeid skal kåres!
I samarbeid med Markedsforbundet og BI, skal MFO atter en gang dele ut den prestisjefulle prisen Årets Markedsfører!
- den eneste prisen som fokuserer på helheten av arbeidet en merkevare har gjort det siste året!
Målet med Årets Markedsfører er å stimulere til nyskaping, kreativitet og innovasjon innenfor faget, samtidig som vi ønsker å fremme og anerkjenne dyktige markedsføreres arbeid og resultat.
Utdeling av pris og feiring vil skje torsdag 18. mars under MFO CASE 2021. Mer informasjon og påmelding til dette arrangementet kommer.
Nytt av året er at MFO oppretter to ekstra utmerkelser - Sølv og Bronse i Årets Markedsfører.
Utmerkelsene vil være tilgjengelig som diplomer til både kunde og byrå, i tillegg til en spesialdesignet statuett til førsteplassen: Årets Markedsfører!
Søknadsprosessen er enkel:
På maks én A4-side ønsker vi at merkevarene redegjør for følgende tre hovedparametere:
Innsikt – Hvilken innsikt brukte dere om målgrupper og markedet?
Strategi – Hvilke mål ble satt og hvordan løste dere oppgaven?
Effekt – Hvilke resultater har markedsføringen/kampanjen oppnådd?
Format på søknaden: Dere velger selv hvordan dere vil disponere 1 x A4 side, men tenk på hvordan lesbarheten er for juryen. Mer tekst er ikke alltid bedre og vi anbefaler minimum skriftstørrelse 11 punkt. Lykke til!
Send søknaden til: aretsmarkedsforer2020@mfo.no
Frist for innsendelse: 12.02.21
Konkurransen er åpen for alle som jobber med markedsføring.
De 3 finalistene vil presentere sitt bidrag på MFO CASE på MESH i Oslo den 18. mars 2021. Mer informasjon kommer.
Anders B. Ingebrigtsen
Juryleder & Markedssjef, reMarkable
Nina Veflen
Fagleder, BI
Kristine Abrahamsen
Nordic Marketing Manager, SATS
Kristian Kristiansen
Daglig leder, SMFB
Marie Louise Alvær
Byråleder, PHD
Rachel Sande Jacobsen
Markedssjef, Fjellsport
Tarjei Espolin Johnson
CEO/CoFounder, Minimeis
Petter Høie
Industry Lead Retail, Facebook
Monica Paulsen Ygre
Senior Brand Manager, Freia Mondelez
Steinar Holmedahl
Direktør Forretningsutvikling, Atea
Vi forventer mange sterke søkere!
I et år der de fleste har måttet gjøre store endringer, også med sin markedsstrategi, er vi spesielt spent på å se hvilke søknader som kommer inn. Vurderingskriteriene er likevel de samme - vi kommer fortsatt til å diskutere det helhetlige arbeidet med innsikt, strategi, uttak og effekt.
Lykke til!
Juryleder Anders B. Ingebrigtsen