Brainstorm against business interface with graphs and data

Årets markedsfører 2021


Søknadsfrist 25. februar 2022

Send inn søknad her

Norges beste helhetlige markedsføringsarbeid skal kåres!

Tiden er inne for at MFO atter en gang skal dele  ut den prestisjefulle prisen Årets Markedsfører!

- den eneste prisen som fokuserer på helheten av arbeidet en merkevare har gjort det siste året!



Årets markedsfører bølger

 

 

Målet med Årets Markedsfører er å stimulere til nyskaping, kreativitet og innovasjon innenfor faget, samtidig som vi ønsker å fremme og anerkjenne dyktige markedsføreres arbeid og resultat. 

Utdeling av pris og feiring vil skje torsdag 31. mars på Christiania Teater i Oslo.

Les mer og meld deg på her!

 

1 million annonsekroner til i premie til vinneren! 

Nytt av året er en helt spesiell premie til markedsføreren som stikker av med den gjeve tittelen.

I samarbeid med Norges største mediehus, Schibsted, vil årets vinner få synlighet til en verdi av 1 million kroner! Dette skal være med på å eskalere og forsterke Årets Markedsfører til videre vekst.

 

Cecilie Schibsted- Vinneren velger selv om det skal brukes til å nå bredt ut i befolkningen, om det skal spisses mot definerte målgrupper, eller om det skal aktiveres mot eksisterende kundebase. Uavhengig av KPI, får vinneren tilgang til Schibsted sitt salgsteam, rådgivere, produktspesialister og analyseteam, for å planlegge, gjennomføre og måle kampanjen på best mulig måte, sier Cecilie Eriksrud, Director of Sales and Brand Development hos Schibsted Marketing Services.



Premien skal oppfordre både store og små til å sende inn sine bidrag. På lik linje som alle tidligere år handler prisen ikke om hvem som har nådd flest eller hatt høyest spending det seneste året, men om det sterke, helhetlige arbeidet med innsikt og strategi som gir effekt.

Søknadsprosessen er enkel:

maks én A4-side ønsker vi at merkevarene redegjør for følgende tre hovedparametere:

Innsikt – Hvilken innsikt brukte dere om målgrupper og markedet?

Strategi – Hvilke mål ble satt og hvordan løste dere oppgaven?

Effekt – Hvilke resultater har markedsføringen/kampanjen oppnådd?

Format på søknaden: Dere velger selv hvordan dere vil disponere 1 x A4 side, men tenk på hvordan lesbarheten er for juryen. Mer tekst er ikke alltid bedre og vi anbefaler minimum skriftstørrelse 11 punkt. Lykke til!

Send søknaden til: aretsmarkedsforer2021@mfo.no

Frist for innsendelse: 25.02.22
Konkurransen er åpen for alle som jobber med markedsføring og vi minner om at byråene tilknyttet vinnercaset også får en utmerkelse!

De 5 finalistene vil presentere sitt bidrag på Christiania Theater den 31. mars i 2022. 

 

Årets jurymedlemmer: 

Kopi av Anders_Bakke_Ingebrigtsen_fotoChristofferKrook

Anders Bakke Ingebrigtsen (juryleder), VP Marketing, reMarkable

TrondBlindheim_linkedin

Trond Blindheim (fagleder), Høyskolen Kristiania

HeleneJohnsen_linkedin

Helene Johnsen, Direktør for marked og medlemsservice, Tekna

TorgeirVierdal_linkedin

Torgeir Vierdal, Byråleder i Anorak

MargretheSolvang

Margrethe Solvang, Partner Lead i Google

KristianBye-linkedin

Kristian Bye, CEO i BEDD

CamillaMartinussen_linkedin

Camilla Martinussen, Managing Director, Goods

HildeVierdal_linkedin

Hilde Haugen Kallevig, VP Head of Brand and Marketing i Hydro

40280771_40280771_dag-robert-profilbilde

Dag Robert Jerijervi, Journalist i Kampanje

AndreasMjelde-linkedin

Andreas Mjelde, Co-founder Two

1637882374838

Agnes Bing Orgland- Marketing Manager NATURLI', Orkla 

 

2019aug-12_1543_MFO_STYRE2019_LR_8123776_Krookstagram

Anders B. Ingebrigtsen 
Juryleder & Markedssjef, reMarkable 

 

Nina_Veflen-1


Nina Veflen
Fagleder, BI

Kristine_Abrahamsen_SATS


Kristine Abrahamsen
Nordic Marketing Manager, SATS

KK portrett-1


Kristian Kristiansen 
Daglig leder, SMFB

 

De siste 6 vinnerne av den gjeve tittelen:

For oss i juryen er det både en stor ære og spenning i å vurdere et så stort spekter av godt marketingfaglig arbeid. Spesielt fra markedsavdelingene hører vi om en stor stolthet i å bli nominert, noe jeg tror handler om at prisen reflekterer det systematiske, helhetlige arbeidet gjennom året - og ikke bare en enkelt kampanje eller lansering! 

- Juryleder, Anders Ingebrigtsen

 

Send inn din søknad her