Norges beste helhetlige markedsføringsarbeid skal kåres!
Tiden er inne for at MFO atter en gang skal dele ut den prestisjefulle prisen Årets Markedsfører!
- den eneste prisen som fokuserer på helheten av arbeidet en merkevare har gjort det siste året!
Målet med Årets Markedsfører er å stimulere til nyskaping, kreativitet og innovasjon innenfor faget, samtidig som vi ønsker å fremme og anerkjenne dyktige markedsføreres arbeid og resultat.
Utdeling av pris og feiring vil skje torsdag 31. mars på Christiania Teater i Oslo.
1 million annonsekroner til i premie til vinneren!
Nytt av året er en helt spesiell premie til markedsføreren som stikker av med den gjeve tittelen.
I samarbeid med Norges største mediehus, Schibsted, vil årets vinner få synlighet til en verdi av 1 million kroner! Dette skal være med på å eskalere og forsterke Årets Markedsfører til videre vekst.
- Vinneren velger selv om det skal brukes til å nå bredt ut i befolkningen, om det skal spisses mot definerte målgrupper, eller om det skal aktiveres mot eksisterende kundebase. Uavhengig av KPI, får vinneren tilgang til Schibsted sitt salgsteam, rådgivere, produktspesialister og analyseteam, for å planlegge, gjennomføre og måle kampanjen på best mulig måte, sier Cecilie Eriksrud, Director of Sales and Brand Development hos Schibsted Marketing Services.
Premien skal oppfordre både store og små til å sende inn sine bidrag. På lik linje som alle tidligere år handler prisen ikke om hvem som har nådd flest eller hatt høyest spending det seneste året, men om det sterke, helhetlige arbeidet med innsikt og strategi som gir effekt.
Søknadsprosessen er enkel:
På maks én A4-side ønsker vi at merkevarene redegjør for følgende tre hovedparametere:
Innsikt – Hvilken innsikt brukte dere om målgrupper og markedet?
Strategi – Hvilke mål ble satt og hvordan løste dere oppgaven?
Effekt – Hvilke resultater har markedsføringen/kampanjen oppnådd?
Format på søknaden: Dere velger selv hvordan dere vil disponere 1 x A4 side, men tenk på hvordan lesbarheten er for juryen. Mer tekst er ikke alltid bedre og vi anbefaler minimum skriftstørrelse 11 punkt. Lykke til!
Send søknaden til: aretsmarkedsforer2021@mfo.no
Frist for innsendelse: 25.02.22
Konkurransen er åpen for alle som jobber med markedsføring og vi minner om at byråene tilknyttet vinnercaset også får en utmerkelse!
De 5 finalistene vil presentere sitt bidrag på Christiania Theater den 31. mars i 2022.
Anders Bakke Ingebrigtsen (juryleder), VP Marketing, reMarkable
Trond Blindheim (fagleder), Høyskolen Kristiania
Helene Johnsen, Direktør for marked og medlemsservice, Tekna
Torgeir Vierdal, Byråleder i Anorak
Margrethe Solvang, Partner Lead i Google
Kristian Bye, CEO i BEDD
Camilla Martinussen, Managing Director, Goods
Hilde Haugen Kallevig, VP Head of Brand and Marketing i Hydro
Dag Robert Jerijervi, Journalist i Kampanje
Andreas Mjelde, Co-founder Two
Agnes Bing Orgland- Marketing Manager NATURLI', Orkla
Anders B. Ingebrigtsen
Juryleder & Markedssjef, reMarkable
Nina Veflen
Fagleder, BI
Kristine Abrahamsen
Nordic Marketing Manager, SATS
Kristian Kristiansen
Daglig leder, SMFB
- Juryleder, Anders Ingebrigtsen