For fjerde året på rad arrangerer vi MFO Kanalbattle på Majorstua´s storstue: Colosseum kino! Spørsmålet som skal besvares fra scenen er det alle markedsførere lurer på; "Hvorfor skal vi bruke penga våre på deg i 2022?"
Hva er MFO Kanalbattle?
10 utvalgte kanalrepresentanter får 10 minutter hver til å pitche mulighetene som ligger i sin kanal, slik at du som sitter i salen kan sette opp den ultimate markedsføringsmiksen for din bedrift. Det beste som har skjedd i matchmaking-universet siden Tinder!
Get ready to rumble!
På scenen møter du følgende kanaler:
Google, TikTok, Facebook, Schibsted, Nent, Kontent, Snapchat, Aller, Egmont og Clear Channel!
Og i år, for å legge til rette for enda mer kamp om annonsekronene har vi utfordret kanalene til å utfordre hverandre. Under ser du noen av spørsmålene som skal stilles fra kanal til kanal, og svarene får du den 24. september - på Kanalbattle 2021!
Fra Google til Facebook:
Hva er Facebook sine tall på video viewability/audibility? Altså hvor stor andel av seerne både ser og hører videoannonsene? Facebook teller en fullverdig video view through conversion som 1pxl for >1 sec on-screen. Gitt at bransjestandarden for å telle en video view through conversion er 50% of pxls on screen for >2 sec, hvorfor teller Facebook dette annerledes?
Fra Facebook til Google:
Hva er ditt beste argument til de som ennå ikke tror at digitale medieflater tar over for tradisjonell TV?
Fra Aller til Schibsted:
Schibsted legger flere og flere podcaster bak betalingsmur, hvordan vil dette påvirke lyttertall?
Fra Schibsted til Aller
Kun drøyt halvparten av landets tenåringer er innom en nettavis hver dag. Hva gjør Aller for å posisjonere seg mot en yngre målgruppe?
Fra TikTok til Snapchat:
Snapchat defineres som en sosial plattform, men plattformen er ikke særlig sosial for markedsførere. Dette er en av få sammenlignbare plattformer hvor brukere verken kan like, dele eller kommentere annonser. Hvordan kan man som annonsør da være sikker på at annonsen ikke bare treffer målgruppen, men at den treffer dem på rett måte, og oppnår ønsket reaksjon?
Fra Snapchat til TikTok:
Hvordan skal TikTok holde seg kult dersom eldre begynner å ta i bruk appen? Kan det bli vanskelig når muttern og fattern TikTok danser og det er tilgjengelig for alle vennene til barna deres?
NENT til Clear Channel:
Med bakgrunn i erfaringen fra pandemien med dramatisk nedgang i reiser og kollektivtrafikk; hvordan tenker dere at kundene og kampanjene til Clear Channel vil være preget av endringen i bevegelsesmønsteret til folk i 2022?
Clear Channel til NENT:
Linjær TV har en fallende dekning blant den yngre og mellomunge målgruppen (15-45). Gjør man noe for å beholde eller vinne de unge tilbake, eller vil linjær TV ende opp som en dekningskanal kun for de eldre?
Kontent til Egmont:
Dere har begynt å tilby mye på siden av profilmarkedsføring, har dere ikke tro på dette lenger?
Egmont til Kontent:
Hvordan ser fremtidens profilmarkedsføring ut?
Hele 1200 markedsførere var samlet fysisk og digitalt for å få med seg kanalene battle på scenen!
Fridtjof Nansens vei 6, 0369 Oslo