Torsdag den 18. mars streamet vi 7 knallsterke case som tar for seg det beste innen markedsføring det siste året.
Felles for merkevarene som skal på scenen er at de har levert et solid stykke markedsføringsarbeid og ønsker å dele sine erfaringer, lærdom og tips med bransjen.
De 3 finalistene til Årets Markedsfører som er kåret av jurymedlemmene finnes blant de 7 casene.
Frem til 1. april kan du bestille opptak av alle casene, slik at du kan se de når du vil og hvor du vil.
Send oss en mail til info@mfo.no, så får du de tilsendt.
Priser:
MFO-medlem: 380 kr (eks. mva)
Ikke-medlem: 880 kr (eks. mva)
Årets line-up:
LOCKDOWN MARKETING – Fra #huninvesterer til #haninformerer
8. mars feiret DNB økonomisk likestillingshistorie med rekordhøyt antall kvinner på aksje- og fondsmarkedet, som følge av #huninvesterer. Men så stengte Norge, og markedsførerne i DNB la i løpet av 24 timer om fra salg til massiv, økonomisk folkeopplysning.
Gjennom året har DNB gått headon på utfordringer pandemien har gitt; digitalisert festivaler for å støtte norsk kulturliv, lagd reiseportal og gitt bort reisegavekort til personkundene for å løfte reiselivsbedriftene, utdannet skolebarn i hjemmeskole, markedsført lokal verdiskaping og satt et NB! om unges mentale helse. Og ikke minst, sikret at alle fortsatt investerer - i fremtiden. På MFO Case får du høre mer om hvordan markedsavdelingen løste sitt utvidede samfunnsansvar og samtidig leverte på kommersielle mål.
Fra: Tradisjon Til: Innovasjon
Posten forandrer seg fordi folk forandrer seg. Tradisjoner står for fall, og innovasjoner kommer til. Det er klart det gjør litt vondt for noen når posten plutselig skal leveres annenhver dag – og frimerker ikke lenger bare er vakre, små kunstverk, men også digitale koder som med et klikk kan kjøpes på nett. Men det som er litt vanskelig for noen, er en velkommen forenkling av hverdagen for andre. Vi kan sende pakker fra vår egen postkasse, og hente det vi handler på nett i døgnåpne pakkebokser over hele landet.
De nye løsningene treffer ikke minst de unge; de som ikke har en lang, historisk relasjon til Posten, og som gjerne bruker andre tjenester for å sende og motta pakker. Så hvordan kan et 375 år gammelt selskap fremstå som innovativt og relevant for en ung målgruppe uten å «ta capsen bak-frem» og miste troverdighet? Og ikke minst; hvordan få med interne krefter på en strategi som krever at selve kommunikasjonen også må være innovativ og bryte med den trygge konteksten de har vært vant til å se Posten i?
På MFO Case vil markedsdirektør Monica Solberg røpe hvordan Posten, gjennom strategisk og målrettet markedsføring, har lykkes med å fri til de unge, beholde pallplassen blant Norges mest innovative bedrifter og havne på topp 10-listen på Ipsos´ omdømmemåling i 2020.
11.00 – 11.05: Velkommen til MFO Case 2021
11.05 – 11.25: Klarna
11.25 – 11.45: Asan
Pause (5 min)
11.50 – 12.10: Posten
12.10 – 12.30: Dr. Dropin
Pause (10 min)
12.40 – 13.00: Tekna
13.00 - 13.20: Meny
Pause (5 min)
13.25 – 13.45: DNB
13.45 – 14.15: Kåring av Årets Markedsfører
Takk for i dag!
Vi gjør oppmerksom på at eventet er live og tidene kan avvike noe.
Grunnet gjeldene restriksjoner vil MFO CASE 2021 kun være mulig å delta på digitalt.
Hva innebærer digital deltakelse?
Du vil motta link til streamen i forkant av arrangementet og opptak av foredragene vil også være eksklusivt tilgjengelig for alle deltakere i etterkant.
MFO CASE tidligere år: