nett sentrert (1)

 

 

 

28. august kl. 9-11 - Klingenberg Kino

 


SoMe til frokost
- Vi er klare til å kickstarte høsten sammen med deg den 28. august! Frokostmøtet er gratis for medlemmer!

 

Program 28. august 2025

 

Kl. 09-09.20 HER Agency loser oss gjennom en spennende introduksjon om trender og utvikling for SoMe-kanalene.

HER Agency er et digitalt markedsføringsbyrå med Liva Kalve og Thea Marlen Herstad. Kåret til årets SoMe-byrå 2024.  Et kreativt, nytenkende og kunnskapsrikt byrå, hvor målet er å være et friskt pust i en datadreven verden og skape kampanjer, digitale opplevelser og resultater - som verken du eller kundene glemmer!

 

 

Kl. 09.20-09.40 - Tina Rødahl 👉 Stille toppledere stjeler verdi. Hvordan LinkedIn kan gjøre ledelse synlig.

Selv i de mest verdidrevne selskapene er det mange ledere som velger stillhet i sosiale kanaler. Konsekvensene er at viktige muligheter for tillit, posisjon og påvirkning kan gå tapt. I dette foredraget skal du som kommunikasjonsrådgiver få 3 konkrete råd på hvordan å hjelpe toppledere til å bli tryggere, tydeligere og mer til stede på LinkedIn. Rådene vil basere seg fra en toppleders ståsted.

Tina Rødahl er påtroppende direktør for Kommunikasjon og Samfunn i NAF. Hun er tidligere direktør for Merkevare og Kommunikasjon i Norsk Tipping, samt Vice President for LinkedIn’s partnerskap med AdColony. Her var hun ansvarlig for Norge, Sverige, Danmark og Tyrkia. I tillegg til å være en del av en ledergruppe, har Rødahl også jobbet med nasjonale og internasjonale bedrifter og ledergrupper. Her har hun blant annet gitt råd på hvordan selskapets merkevare, ansatte og toppledere kan bruke LinkedIn for å ta en posisjon.

 


 
Kl. 09.40-10.00 - SnapChat, Lise Lotte Wold 👉 Hvordan drive resultater ved å være autentisk på Snap?

Snapchat er først og fremst en plattform vi bruker for å holde kontakten med venner og familie, og brukerne forventer innhold som er ekte og personlig. Ved å tilpasse både budskap og kreative uttrykk til plattformens unike språk og funksjoner, kan man skape autentiske opplevelser som engasjerer. La oss utforske hvordan merkevarer kan ta del i samtalen på Snapchat, og hvordan dette kan oversettes til målbare resultater.
 
 
 

Kl. 10.00-10.10 - Kaffepause ☕️

 



Kl. 10.10-10.30 - HER Agency 👉 Instagram og case

Hva skal egentlig til for å lykkes på Instagram i 2025? I dette foredraget får du konkrete og kreative tips til hvordan du bygger en sterk merkevare, skaper engasjement og gjør følgere til faktiske kunder.

HER Agency er et digitalt markedsføringsbyrå med Liva Kalve og Thea Marlen Herstad. Kåret til årets SoMe-byrå 2024.  Et kreativt, nytenkende og kunnskapsrikt byrå, hvor målet er å være et friskt pust i en datadreven verden og skape kampanjer, digitale opplevelser og resultater - som verken du eller kundene glemmer!

 



Kl. 10.30-10.50 - Publicis 👉 AI i sosiale medier – hva nå?

Kunstig intelligens endrer raskt måten vi skaper og deler innhold på – særlig i form av bilder og video. Dette foredraget tar for seg hvordan AI påvirker det visuelle uttrykket i sosiale medier, hvilke nye muligheter som åpner seg for både skapere og selskaper, men også hvilke utfordringer og etiske dilemmaer vi står overfor i denne digitale transformasjonen.

Publicis - Nå sitter STARCOM, KITCHEN og MSL rundt samme kjøkkenbord i Apotekergata 12. Med utgangspunkt i kundenes behov settes det sammen riktig kompetanse og team for å løse utfordringer. Dette gir bedre og mer helhetlige løsninger, effektive prosesser, sterkere resultater, og vekst.

 



Kl. 10.50-11.00 - Spørsmål

 

*Vi tar forbehold om endringer i programmet.

 

En oppdatering fra SoMe-byrået Elg

Byråleder i Elg Tonje Hallén Askim serverer deg siste nytt, ferske brukertall og trendene som gjelder akkurat nå! 

SoMe 1_1Elg

 

ice bygger 5G for det du bruker 5G til

Når ice skulle kommunisere sin utrulling av 5G i Norge, var det viktig at det ble gjort på en måte som var forståelig for folk flest. Andre aktører i både inn- og utland fikk 5G til å virke noe fjernt og futuristisk, og det var derfor viktig for ice å vise hvordan 5G vil brukes for de fleste, som å se ulike klipp på YouTube, framfor å fjernoperere pasienter fra hytta.

Ice ønsket så å ta humoren i dette konseptet videre ut i sosiale medier, men det var viktig at det ble gjort på kanalenes premisser og i samarbeid med profiler hvor humoren passet naturlig inn. På bakgrunn av dette skapte ice sammen med SnilleRunar konseptet «ice bygger 5G for det du bruker 5G til» på sosiale medier.

Ice

 

Oskar & Erik pusser opp

Hvordan får man unge til å se fem minutter med reklame for byggevarer?

Lise Haugan fra Obs BYGG forteller om caset som underholdt og engasjerte hundretusenvis av nordmenn i fjor. Caset resulterte i den første norske nominasjonen til prestisjetunge YouTube Works Awards, og resultater man sjelden har sett – både nasjonalt og internasjonalt.

SoMe 1_1

 

Influencer marketing: behind the scenes!

Max Social gir deg et eksklusivt innblikk i hvordan det egentlig fungerer når man jobber med influencere.

- Hva går galt når det ikke virker? Var det vår feil, kundens feil, influencerens feil?
- Hvordan fungerer det rent praktisk sett å jobbe med profiler? Vi tar deg med behind the scenes.
- Hvilke kampanjer har vært en suksess du som markedssjef kan la deg inspirere av? Lær av to mini-case som tar for seg gode kampanjer med bruk av influencere i de sosiale mediene Instagram & Tiktok.

SoMe 1_1 cecilie