Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Årets Markedsfører - Dette er juryen!

6. februar 2023

Juryen som skal kåre Årets Markedsfører 2022 og dele ut 1 million annonsekroner er klar!

Nummer 1

Øverst fra venstre: Kathinka Sommerseth (Konserndirektør Marked, Kommunikasjon og Samfunnsansvar OBOS), Trine Synøve Lie Larsen (kommunikasjonsdirektør, Bufdir), Ida Cecilie Wille (Daglig Leder MFO) og Sverre Vinje (Strategidirektør Carat). 
Nederst fra venstre: Martine Flatlie (Markedsdirektør Maja.no/Legevisitt, Dag Robert Jerijervi (Redaksjonssjef Kampanje), Kristina Skogen Tangeraas, (Account Director TRY) og Lars Erling Olsen (Juryleder og Professor i markedsføring og Fagansvarlig, Handelshøyskolen BI)

 

Den prestisjefulle prisen Årets Markedsfører deles ut for 23. gang av MFO i samarbeid med Markedsforbundet. Årets Markedsfører er en anerkjent kåring som de siste årene har fremmet helheten av arbeidet til markedsavdelingen. Uavhengig av om markedsarbeidet utføres på vegne av en liten, stor, global eller lokal merkevare, har Årets Markedsfører som formål å løfte frem alle fasettene.

Prisen skal fremme faget og anerkjenne teamet av dyktige markedsførere. For markedsføring er ikke et one man show. Uavhengig av om markedsavdelingen består av én eller flere personer, har markedssjefen en rekke samarbeidspartnere, både internt og eksternt, involvert i ulike prosesser.

Årets Markedsfører har derfor som formål å løfte frem helheten som kreves i arbeidet med å skape vekst for en merkevare. Både markedsavdelingen og byråene tilknyttet vinnercaset får en anerkjennelse i kåringen Årets Markedsfører.

Gjentar suksessen med Schibsted som katalysator for videre vekst

Felles for alle som hevder seg i Årets Markedsfører er at de kan sitt fag og er på god vei mot suksess. Men reisen stopper ikke der. For første gang i fjor, delte MFO ut en helt spesiell premie til markedsføreren som stakk av med den gjeve tittelen.

I samarbeid med Norges største mediehus, Schibsted, fikk fjorårets vinner; Bufdir med sitt byrå Atyp, synlighet til en verdi av 1 million kroner! Premien skulle være med på å eskalere og forsterke Årets Markedsfører til videre vekst.

- "Vinneren av Årets Markedsfører har allerede vist at de lykkes med sine markedsføringstiltak. Premien, i form av 1 million annonsekroner hos Schibsted, gir vinneren tilgang til et premium varelager på tvers av alle Schibsteds merkevarer. Med dette følger unik dekning ut til det norske folk, og et godt utgangspunkt til å ytterligere styrke sitt fotavtrykk i det norske markedet" sier Christian Haneborg, Annonsedirektør i Schibsted.

Trine Lie Larsen, kommunikasjonsdirektør i Bufdir kan melde om fantastiske resultater av premien de sikret seg i fjor.
-"Vi var svært glade for å vinne premien, både fordi det er en anerkjennelse av arbeidet vi har gjort, og fordi pengepremien var viktig. Vi har begrensede budsjetter til kampanjene våre for å motivere flere til å bli fosterhjem, og dette gav oss god eksponering. Vi brukte premien til å løfte opp behovet for fosterhjem, hvor kampanjen første til en økning i påmeldinger til informasjonsmøter på 34%, forteller Larsen. Internt har det også skapt stolthet og vært en viktig anerkjennelse av alle våre ansatte som har bidratt til å få samarbeidspartnere til å stille annonseplass til disposisjon, og oppslutning om kampanjen", avslutter hun.

Ida Cecilie Wille, Daglig Leder i MFO er selv en del av årets jury, og ser frem til å motta søknader fra hele bransjen."Jeg oppfordrer både store og mindre merkevarer til å sende inn sine gode arbeider. Vi er opptatt av variasjon og mangfold og premierer de merkevarene som kan vise til godt helhetlig arbeid som har gitt god effekt basert på innsikt og strategi. Årets Markedsfører handler om å oppnå felles målsetninger sammen, og det ønsker vi å anerkjenne", sier Wille.

 

Juryleder Lars Erling Olsen ser frem til å nok en gang juryere i Årets Markedsfører, denne gangen som juryleder.
-"
Det er alltid inspirerende å få lov til å lære mer om norske merkevarers arbeid med strategien sin. Jeg håper å se mange innsendinger hvor merkevarene har gjort en systematisk jobb med å hente inn innsikt, utviklet en tydelig strategi og kunne vise gode effekter av å levere på strategien. Og er det en liten dose kreativitet for å løse utfordringen deres er det et ekstra pluss" sier Olsen.

Dette er juryen som skal kåre Årets Markedsfører 2022:

●  Lars Erling Olsen (Juryleder og Professor i markedsføring og Fagansvarlig, Handelshøyskolen BI)
●  Ida Cecilie Wille (Daglig Leder MFO)
●  Sverre Vinje (Strategidirektør Carat)
●  Kathinka Sommerseth (Konserndirektør Marked, Kommunikasjon og Samfunnsansvar OBOS)
●  Martine Flatlie (Markedsdirektør Maja.no/Legevisitt)
●  Kristina Skogen Tangeraas, (Account Director TRY)
●  Dag Robert Jerijervi (Redaksjonssjef Kampanje)
●  Trine Synøve Lie Larsen (kommunikasjonsdirektør, Bufdir)