Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Holde event? De 5 viktigste tingene du burde tenke på!

28. september 2022

 



Som de fleste av våre medlemmer sikkert vet, benytter vi i MFO påmeldingssystemet Checkin til håndtering av våre arrangementer.

Våre venner i Checkin har akkurat relansert sin tjeneste i splitter ny drakt.  

Mange av våre medlemmer arrangerer egne frokostseminar, konferanser eller kurs. Da er det viktig med et solid verktøy for påmelding, innsjekk og full oversikt over deltakere.

Under vil Camilla Reinhardsen, Marketing Manager i Checkin dele sine tips til hva du bør tenke på før du begynner å lete etter et påmeldingssystem.

Camilla sirkel



De 5 viktigste tingene du burde tenke på

Det finnes mange gode påmeldingsløsninger på markedet. Vi har samlet sammen våre tips til hva du bør tenke på når du skal velge riktig påmeldingssystem som passer best for deg og dine arrangementer.

1. Spør folk du stoler på for å få en god oversikt over behovene dine.

Det hørtes ut som en selvfølge, men mange glemmer ofte dette. Våre venner i MFO gjorde et smart valg ved å ta kontakt med andre aktører i samme bransje som hadde samme behov som dem. Når man deler erfaringer med andre aktører, får man bekreftet det du allerede tror at du trengte, men i tillegg avdekker behov du kanskje ikke hadde tenkt på. 

Det å ta kontakt med andre aktører i samme bransje er gull verdt, og kommer til å hjelpe deg med å finne den riktige løsningen som passer deres behov raskere.

2. Lag en oversikt over hvilke verktøy som må snakke sammen.

De fleste markedsførere bruker ulike verktøy til ulike formål. For å kunne skape en smidig kundereise, er det viktig at alle systemer snakker sammen og automatisk deler informasjon.

Hver gang du slipper å manuelt taste inn informasjon to (eller flere) ganger, sparer du masse tid, og samtidig sikrer du deg høy datakvalitet som på lang sikt vil lønne seg. Med kun et tastetrykk og i sekundet du publiserer arrangementet ditt, skal påmeldingsskjema kunne legges ut på nettsiden din eller at billettene sendes automatisk ut til deltakerne på et gitt klokkeslett.

Alt bør være automatisk og alt skal funke, slik at du kan fokusere på å skape et arrangement som folk husker. Lag en oversikt over hvilke verktøy som bør snakke sammen, og finn en påmeldingsløsning som tilbyr integrasjon og automatisering.

3. Tilby den betalingsformen målgruppen din digger mest å bruke.

Det skal være lekende lett for folk å melde seg på arrangementet ditt, og deretter kunne betale med den betalingsmetoden de foretrekker å bruke. Enten om det er med kort, Vipps eller faktura sendt direkte til deltakeren eller til bedriften de jobber i. Så sjekk hvilke betalingsmåter dine kunder liker å betale med, og finn et system som tilbyr disse.  

4. Prioriter fleksibilitet.

Hvert kurs, frokostseminar og konferanse er unik. Derfor er det viktig at påmeldingssystemet du velger kan tilpasse behovene til de ulike arrangementene dere har. Tenk over behovet for å kunne lage ulike billettyper med ulike priser og rabatter. Om du for eksempel skal tilby en egen billettype som har overnatting og middag. Eller om du tilbyr sponsorpakker, trenger du kanskje et messekart der utstillerne selv kan velge hvilken plassering de ønsker. 
Derfor anbefaler vi å finne et system som kan tilpasses etter deres behov og deres ulike arrangementer.

5. Sist, men ikke minst: Velg et system som gir deg kontroll på eventøkonomien.

I Checkin drar vi ofte opp eksempelet med å organisere en fest. Det er gøy å planlegge, invitere og holde festen, men ingen gleder seg til oppryddingen dagen derpå. Det samme gjelder for seminarer, kurs og konferanser.

Mange glemmer å tenke på hvordan det finansielle skal ordnes. Og det skjer fort at man ender med nesa opp i Excel-lister, mye manuelt arbeid med utsendelse av faktura og lite fornøyde regnskapsfolk. Automatisert regnskap bør være en del av systemet slik at alt rundt eventøkonomien skjer automatisk i bakgrunnen. 

Les mer om Checkin – en komplett påmeldingsløsning uten regnskapskaos.

Checkin knapp