Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen,
med ønske om en riktig god helg!
Dette gjør seg spesielt gjeldende i vår bransje, hvor endringene skjer hyppig og gårsdagens spilleregler kan vise seg å være utdaterte i dag.
En jevn informasjonsflyt med oppdateringer på hva som rører seg denne uken, nye verktøy og hacks, hva som fungerer og ikke minst, hva som IKKE fungerer er derfor svært verdifullt for oss markedsførere.
Det finnes en rekke nyhetsbrev som kan gi deg nettopp dette, siste nytt servert rett inn i din innboks! Og i tillegg til nyhetsbrev finnes det en lang liste med gode blogger man kan følge med på for å holde seg informert. Utfordringen blir igjen, hvilke skal man velge seg ut?
Vi har spurt noen kloke hoder og bransjevenner om tips til kilder de selv følger med på for å holde seg oppdatert og laget en liten oversikt over disse.
Norske kilder:
Blogger og nyhetsbrev:
- Markedssjefene: matnyttige artikler og guider innen markedsføring
- Synlighet: tar for seg det meste innen digital markedsføring
- Inbound: masse lærerikt innhold for deg som jobber B2B
- Helt digital: siste nytt innen digitale og sosiale medier. NB; krever abonnement.
- Valen-Utvik: spennende innhold og nyheter innen sosiale medier
Podcaster:
- Markedsføringspodden: kompetanse og nyheter innen markedsføringsfaget
- Helt på nett: oppdateringer innen markedsføring, kommunikasjon, sosiale medier og teknologi
- Markedsføring fra sofakroken: Inzpire.me slår av en prat med noen av landets fremste innovative markedsførere i hver episode
- Markedslønsj: vår egen vodcast i samarbeid med Markedssjefene, som tar for seg spennende tematikk innen faget vårt. Episode 2 ute nå.
Internasjonale kilder:
Blogger og nyhetsbrev:
- HubSpots blog: alt innen markedsføring, sal g og kundesuksess, som har mer enn 400.000 abonnenter og tiltrekker seg over 4,5 millioner månedlige besøkende. Ikke uten grunn! Her finner du masse nyttig innhold og hyppige oppdateringer.
- AdWeek: Nyheter innen reklame, media og teknologi.
- Think With Google: De siste bransjetrendene, forskning og innsikt i markedsføringsbransjen.
- Content Marketing Institute: alt innen content marketing!
- SEMrush: Semrushs digitale markedsføringsblogg er en innovativ ressurs innen innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring, SEO, SEM, PPC og sosiale medier.
- TechCrunch: rapportering innen virksomheter innen teknologi, start ups, venture capital funding og Silicon Valley
- Social Media Today: de siste nyhetene, trendene og tipsene innen sosiale medier.
- The Sociology of Business: nyhetsbrev om hvordan forbrukernes skiftende statussymboler endrer forretnings- og merkevarestrategi.
- Fast Company: fokus på innovasjon innen teknologi, ledelse og design.
- Ahrefs: detaljerte opplæringsprogrammer, case-studier og meninger fra markedsførere og bransjeeksperter primært innen SEO
- Really good emails: nettets beste utvalg av over 7728 e-poster, som viser både design og kode
- Today in digital marketing: Hver ukedag får du en rask oversikt på ti minutter over hva som har skjedd i den digitale markedsføringsverdenen.
- Marketing School: daglige tips fra
markedsføringsveteranene Neil Patel og Eric Siu innen tekstforfatting, SEO, analyse, konverteringsoptimalisering, betalt søk, e-postmarkedsføring og mye mer. - Marketing Scoop Podcast: ukentlig casestudier om markedsføringsvekst fra lokale og globale bedrifter og hvordan du kan bruke disse taktikkene i din egen virksomhet.
- I denne artikkelen finner du en oversikt over 30 spennende podcaster innen ulike felt i bransjen vår, samt de beste episodene fra hver podcast: 30 best marketing podcasts you should listen to
Prisen ble delt ut under vårt digitale arrangementet MFO Case 2021, som ble streamet live fra Pakkhuset i Oslo. Den gjeve tittelen «Årets markedsfører» ble delt ut for 21. året på rad. Det var markedsdirektør i Tekna, Helene Johnsen, som presenterte vinnercaset og tok i mot prisen på vegne av sitt team. Det er første gang fagforeningen vinner denne prisen, og på veien til topps måtte Tekna slå ut noen landets aller største markedsføringskjemper, DNB som tok sølv og Meny som tok Bronse.
Ønsker du å se og lære av alle de 7 spennende casene som ble presentert i går? Bestill opptak av arrangementet på info@mfo.no.
Episode 2 er nå ute og tar for seg temaet 'Markedsplan'. I denne episoden får du blant annet lære forskjellen på markedsplan, markedsstrategi og aktivitetsplan og hvorfor det er så viktig å skille mellom disse. I tillegg kan du laste ned en helt gratis markedsmal som er utviklet på basis av arbeid med hundrevis av kunder. I episode to 'lunsjer' du med markedssjefene Tanya Ferner Heglund, Trine Sandvik Kolbjørnsen og Ellen Bergene-Engen. Klikk her for å se episoden. God helg!
Ikke medlem i MFO?
Her finner du de arrangementene du allerede nå kan melde deg på. Flere arrangementer lanseres fortløpende. Vi skal naturligvis også fortsette med våre månedlige MFO-frokostmøter med både dagsaktuell og evigung tematikk.Se alle våre kommende arrangementer her. Les mer om medlemskap her.