Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Tons of Rock🤘 - fra et markedsføringsperspektiv!

26. april 2024

Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, med ønske om en riktig god helg!

faglig fredag v3-1

God fredag! 

Denne uken skal vi ta en nærmere titt på Norges største festival - fra et markedsføringsperspektiv! Hvordan bygger man et slikt univers, og hva kan andre markedsavdelinger lære av festivaler? 

Våre gode samarbeidspartnere i Markedssjefene har sammen med presse- og medieansvarlig i Tons of Rock, Lars Tefre Baade, spilt inn to lærerrike podcast-episoder som tar for seg nettopp dette. 



Sesong 6 - Episode 5: Tons of Rock - Slik har de skapt Norges største festival 

markedslønsj_coverfoto_1080x1080_s6e5_bPå 10 år har Tons of Rock blitt Norges største festival og det store, årlige møtepunktet for alle rock- og metalfans i Norge.

Allerede er de langt forbi publikumsrekorden fra 2023 og festivalen vil ha nærmere 150.000 gjester i 2024.

Hvordan skaper man en så stor festival som Tons of Rock?  Lytt til Markedslønsj her

 



Sesong 6 - E
pisode 6: Tons of Rock: Hjertesaker og et unikt fellesskap 

Vi fortsetter praten med presse- og medieansvarlig i Tons of Rock, Lars Tefre Baade. Episoden tar blant annet for seg hjertesaker og hvordan de riktige sakene kan bryte igjennom støyet. Hvordan jobber de med deres kjernesak, Tons of Love? Lytt til Markedslønsj her

banner_2200x628_s6e5



Og apropos markedsføring av festivaler..

Før vi runder av, med mildt sagt varierende vårvær om dagen sender vi deg inn i helgen med et passende filmtips. 

FyreDersom du enda ikke har sett Fyre Festival på Netflix kan vi anbefale deg å bruke neste regn- (eller hagl..) byge til å gjøre nettopp det! 

Fyre festival er en fantastisk dokumentar om en hensynsløs gründer som markedsfører og ikke minst selger billetter til Fyre-festivalen; en luksuriøs musikkfestival arrangert på en privat øy.

Teamet hans derimot, har verken kapasitet eller ressurser til å holde løftene som er gitt i kampanjene deres. Moralen er ganske åpenbar: ikke selg inn noe du ikke kan levere på. Når det er sagt inneholder dokumentaren mengder av inspirasjon til genial markedsføring du kan la deg inspirere av.

Selvom Fyre-festival endte i en massiv flopp, er det absolutt noe man kan lære av markedsføringskampanjens unike taktikk for å dekke samtlige sosiale nettverk, vekke nysgjerrighet og inspirere FOMO. 



Group 1181-1


 
God helg!

Ikke medlem i MFO? 

Les mer om medlemskap her