Aktuelt

    Key Takeaways fra årets bransjetalkshow!

    3. desember 2021

    Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, 
    med ønske om en riktig god helg!

    Group 40


    God Fredag!


    I dag har vi arrangert årets siste frokostmøte og for en fantastisk morgen det ble! 

    Skjermbilde 2021-12-03 kl. 11.27.13
     
    Vi hadde et knallsterkt faglig panel på plass for å diskutere året som har gått og det som kommer. Harald fikk besøk av representanter fra Apeland, Google, Anorak og Vipps.

    Group 263
    IMG-5006-1-1
     
    Hadde du ikke mulighet til å få med deg frokostmøtet? Fortvil ikke - dagens Faglig Fredag oppsummerer morgenen for deg!
     

    Key takeaways fra dagens frokostmøte: 

    Merkevareessens.
    Hva er ditt løfte, og hvordan skal du innfri det? Definer tydelig hva din organisasjon skal være for deres kunder eller brukere. Kok det ned til bare noen få ord eller setninger, som alle i bedriften kjenner og forstår betydningen av slik at alle trekker i samme retning, hele tiden!

    Fortelle færre og bedre historier.
    Dropp støyet og gjør heller noen få gode ting som blir lagt merke til. Heller «Interessant hver gang» enn «Alltid på».

    Ta eierskap til din rolle som markedsfører for hele bedriften.
    Sett deg inn i og forstå hva som kreves for at andre enheter i organisasjonen når sine mål og ha en helhetlig businessforståelse. Forsøk å oversette hva markedsføring bidrar med inn til hele organisasjonen i et språk som alle kan forstå. Ta et større ansvar for argumentasjon og begrunnelse i de valgene som tas, og sett pris på nysgjerrig interesse. 

    Kultur og merkevare går hånd i hånd!
    For å lykkes må man få med seg hele organisasjonen i å skape en kultur som skal levere på målene organisasjonen har satt seg, og forsterke det som skaper mest mulig fart og fokus. Hvis det interne ikke speiler det eksterne vil man ikke lykkes. 


    Ikke "optimaliser deg i hjel" uten å tenke på hvordan du skal bygge sterke posisjoner ute i forbrukernes hjerte og hjerne. Uten å vite hvor man skal, hvilke drivere som er viktige og hvilke løfter man skal levere på vil optimaliseringen kun ha kortsiktig effekt.

    Spådommer for 2022: Året som kommer vil by på mer personvern, men også mer fokus reklame som gir effekt. Video vil bli stadig viktigere og vi vil se enda flere videoformater.

     

    I tillegg fikk vi en et gledelig gjensyn med en kjær duo som blant annet viste oss klipp som aldri nådde skjermen!

    image 73-1

    Hele frokostmøtet ligger ute på MFO Innsikt nå, se det her: 



    MFO_Neon_01

     
    God helg!
     
     
    MFO innsikt ny


    Logg deg inn på MFO Innsikt her!

    Ikke medlem i MFO? 

    Her finner du de arrangementene du allerede nå kan melde deg på. Flere arrangementer lanseres fortløpende. Vi skal naturligvis også fortsette med våre månedlige MFO-frokostmøter med både dagsaktuell og evigung tematikk. Les mer om medlemskap her.