Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, med ønske om en riktig god helg!
God fredag!
Tidligere i år søkte vi etter flere flinke og engasjerte bransjefolk som ønsket å være med å styrke MFO det kommende året.
På generalforsamlingen den 14. juni ble Polina Jamtli - Operational Excellence Director i Compass Group Norway og Christian Grande - Head of Marketing & Business Development i DLA Piper valgt inn som nye styremedlemmer.
I denne fredagsbloggen har du muligheten til å bli litt bedre kjent med våre to nyeste styremedlemmer, samt få oversikt over hele MFO-styret.
Hils på MFO-styret 2024 - 2025
Fra venstre: Hanne Eilen Lohne - Schibsted (nestleder), Christophe Pons - CircleK (styremedlem), Per Eik Forgaard - Nordea (styremedlem), Polina Jamtli - Compass Group Norway (styremedlem), Christian Grande - DLA Piper (styremedlem), Mussa Dagnew - Ice Norge (styremedlem), Anniken Volckmar - Tine (styremedlem), Mari-Anne Tellefsen - Telenor (styremedlem), Magnus S. Wettergreen - SATS (styreleder). Ikke til stede: Julie Holst Berntsen - Motivation Branding (styremedlem) og Asle Forsbak - Norsk Hydro (styremedlem). Foto: Kai Chen.
Hilsen fra Polina 👋
Først og fremst er jeg veldig takknemlig og glad for å få være en del av MFO, en organisasjon med mye kunnskap, driv og engasjement. Jeg har alltid vært nysgjerrig på nye ting og jeg liker å lære av andre. MFO, med sitt sterke fokus på kunnskapsdeling og nettverksbygging, er derfor et ideelt sted for meg.
I MFO styret har jeg fått rollen som Forretningsutvikleren og jeg ser virkelig frem til å kunne bidra i rollen. De siste 14 år har jeg jobbet med strategi, forretningsutvikling og kommersiell ledelse og igjennom det hjulpet bedrifter med å vokse og nå nye høyder.
Jeg har erfart hvordan gode strategier og dyp forståelse for kunden skaper fantastiske resultater. Med meg har jeg erfaring fra ulike bransjer, kundesegment og forretningsmodeller. Jeg brenner for å forstå kundens behov og å utvikle innovative løsninger. Ser frem til å bidra med min kunnskap og erfaring i MFO med å skape verdifulle tilbud for våre medlemmer.
Boktips til markedsføreren💡
Hvis du er interessert i merkevarebygging og forretningsstrategi, anbefaler jeg å ta en titt på "Essensen av Business" av Jacob Schram. Det er en interessant og lettlest bok som utforsker hvordan man bygger en merkevare ved å utforske reisen fra Statoil Fuel & Retail til Circle K.
Hilsen fra Christian 👋
Advokatfirmaer er kunnskapsbedrifter, og viktigheten av oppdatert kunnskap hos juristene er grunnleggende for firmaenes overlevelse. Dette gjelder også for oss som markedsførere, uavhengig av bransje. Jeg er derfor dypt takknemlig for den jobben som gjøres av MFO for å holde en hel markedsbransje faglig oppdatert innenfor en rekke markedsdisipliner.
Etter årevis som deltager på ulike MFO-arrangementer, er det spennende å nå kunne være med på "innsiden". Jeg har vært imponert av kvaliteten på det MFO har levert, og ser samtidig at det er potensial for et enda større nedslagsfelt i B2B-segmentet.
Siden jeg har lang erfaring med markedsføring i tjenesteytende bransje, vil jeg ha særlig forkus på å fremme dette som en av MFOs målgrupper framover slik at våre arrangementer er relevante for enda flere markedsførere. Dette blir bra!
Boktips til markedsføreren💡
Jeg representerer en av de siste bransjene som foreløpig ikke er utsatt for disrupsjon og hvor endring går veldig sakte. Jeg pleier å si "alle bransjer påstår de er annerledes og spesielle – advokatbransjen ER annerledes og spesiell". Richard Susskind skrev første utgave av Tomorrow's Lawyers for ti år siden. Boken er nå ute i sin tredje utgave, og er en god introduksjon til alle som er nysgjerrige på en bransje som står midt i store endringer, både på nasjonalt og globalt nivå.
Styret og adminstrasjonen i MFO
Fra venstre: Anniken T. Englund - Markedssjef i MFO, Hanne Eilen Lohne - Schibsted, Christophe Pons - CircleK, Per Eik Forgaard - Nordea, Polina Jamtli - Compass Group Norway, Ida Cecilie Wille - Daglig leder i MFO, Christian Grande - DLA Piper, Mussa Dagnew - Ice Norge, Anniken Volckmar - Tine, Magnus S. Wettergreen - SATS, Mari-Anne Tellefsen - Telenor og Nora Munthe Aasberg - Adminstrasjonsansvarlig i MFO. Ikke til stede: Julie Holst Berntsen - Motivation Branding og Asle Forsbak - Norsk Hydro. Foto: Kai Chen.