Litt inspirasjon Ă„ ta med seg inn i fredagen,
med Ăžnske om en riktig god helg!
God fredag,
PĂ„sken nĂŠrmer seg med stormskritt, og i den anledning skal vi gi deg noen lese- og lyttetips, i fall du skulle bli lei av pĂ„skekrim! Denne fredagen har vi bedt noen av de kloke hodene i MFO-styret om Ă„ komme med sine tips til nyttig faglig input du kan ta med deg inn i pĂ„skeferien!đŁ
Christophe Pons - Styremedlem MFO
Karen Nelson Fields' bok "The Attention Economy" fokuserer pÄ vitenskapelig forskning for Ä sammenligne styrker og svakheter ved forskjellige tradisjonelle og digitale annonseplasseringer.
Boken understreker viktigheten av faktorer som synlighet, skjermdekning og eksponeringslengde for kampanjeeffektivitet. Den gir mediekjĂžpere innsikt i hvordan man kan ta mer effektive medievalg som maksimerer oppmerksomhet og kampanjeresultater.

Rory Sutherlands "Alchemy" utforsker hvordan atferdsĂžkonomi og tilsynelatende motstridende ideer kan bidra til Ă„ skape betydelige forretningsresultater for selskaper.
Boken oppfordrer markedsfÞrere til Ä tenke utover tradisjonelle datadrevne metoder og Ä omfavne en dypere forstÄelse av menneskelig atferd. Sutherland, en veteran fra Ogilvy, deler sin ekspertise og viser hvordan man kan bruke kreativitet og innovasjon for Ä skape reklame og kommunikasjon som driver lÞnnsom vekst.

NÄ er det opp til deg Ä lÞse pÄskens markedsfÞringsgÄte og Þke ROMI for din bedrift! God lesing og god pÄske.
Magnus S. Wettergreen - Nordic Digital Marketing Manager i SATS og styreleder i MFO

Hanne Lohne - Director Business Strategy i Schibsted og nestleder i MFO

Anniken Volckmar - Brand Manager i TINE og styremedlem MFO

Martine Carlson - Partner i Nudgelab og styremedlem MFO
Jeg vil anbefale denne episoden fra The Ezra Klein Show: How the $500 Billion Attention Industry Really Works, som tar for seg oppmerksomhetsÞkonomien, og digital reklame fraud! Veldig interessant for de som lurer pÄ om noen faktisk ser reklamen deres pÄ internett.
Det er et slitt reklameuttrykk at man i "gamle dager" pÄ "gamle kanaler" visste at halvparten av markedsbudsjettet var bortkastet, bare ikke hvilke halvpart. Vel, denne episoden av Ezra Klein kan fÄ enn pÄ Ä lure pÄ om ting faktisk var bedre fÞr, og at nesten hele det digitale markedsbudsjettet ditt er bortkastet. Lytt, lÊr, og avgjÞr selv!
MarkedslĂžnsj
Vi minner ogsÄ om vÄr egen podcast MarkedslÞnsj: en podcast til markedsfÞrere - av markedsfÞrere!
MÄlet med podcasten er at du skal bli en litt bedre markedsfÞrer pÄ kun 30 minutter - én gang i mÄneden. I hver episode skal du sitte igjen med konkrete tips som kan hjelpe deg i din hverdag som markedsfÞrer.
I den nyeste episoden som tar for seg kundelojalitet, har Trine & Trine snakket med Truls RÞise fra Oculos som har over 20 Ärs erfaring med Ä skape gode lojalitetsprogram! I episoden fÄr du hÞre litt statistikk, innblikk i noen trender som rÞrer seg og ikke minst, flere gode rÄd dersom du vil bygge et lojalitetsprogram. HÞr den og alle tidligere episoder her.
FĂžr vi runder av, her har du en liste med 10 filmer alle markedsfĂžrere burde se!
God helg & god pĂ„ske!đŁ
Pssst: husk Ä melde deg pÄ vÄrens kommende arrangementer
Ikke medlem i MFO? Les mer om medlemskap her.