Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Video, trender på SoMe og 'Markedslønsj'!

4. desember 2020

Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, 
med ønske om en riktig god helg!

Faglig fredag - Video, trender på SoMe og 'Markedslønsj'!

 
I følge Forbes sier 90 prosent av kunder at video hjelper de i kjøpsavgjørelser,og 64 prosent sier det er mer sannsynlig at de kjøper etter å ha sett en video.
 
Video har vært et viktig format å beherske for oss markedsførere lenge og man kan trygt si at det i inneværende år kun har blitt viktigere. Med kraftig redusert mulighet for å vise og snakke med kunder og samarbeidspartnere fysisk, benytter vi levende bilder i vår kommunikasjon mer enn noen gang!
 

LederNytt publiserte nylig en spennende artikkel hvor de snakker med to eksperter; tidligere programleder i TVNorge, Eva-Charlotte Stenset og kommunikasjonsekspert Synneva Erland, om hvordan du kan komme i gang med videomarkedsføring og hva du bør tenke på. Du kan lese hele artikkelen her: Videomarkedsføring - det neste store for bedriften din? 

 
Vår samarbeidspartner AVIA er helt rå på video, og dersom du ønsker å komme deg "opp i ringa" med video i din kommunikasjon kan vi anbefale deg å begynne med denne artikkelen; Videomarkedsføring i 2021 - en rask og visuell innføring i alt du som markedsfører trenger å vite om videomarkedsføring.

Jobber du B2B på og er usikker på om eller hvordan du skal bruke video i din markedsføring? Her finner du en matnyttig artikkel fra Inbound som kan hjelpe deg i gang: Videomarkedsføring for B2B - en komplett guide
 
Bransjens egen dronning av sosiale medier, Astrid Valen-Utvik har også skrevet en informativ og god artikkel på sin blogg om videobruk fra et SoMe-perspektiv: Kom i gang med video på sosiale medier

Og apropos SoMe, Hubspot publiserte nylig en annen spennende artikkel alle markedsførere bør lese før de planlegger aktivitetene for neste år: 9 Social Media Trends Marketers Should Watch in 2021

Tidlig på´n med Harald Rønneberg
 
Streaming av arrangement: 
Det siste året har vi blitt godt vant med digital avvikling av event, både som arrangører og publikum. I dag livestreamet vårt siste frokostmøte i 2020, fra bakgården til Brød & Sirkus. 

I samarbeid med PLAN-B arrangerte vi bransjetalkshowet"Tidlig på'n med Harald Rønneberg" for andre gang. Vi hadde besøk av et eminent bransjepanel bestående av kloke hoder fra bransjen som diskuterte både året som har gått og det som står for døren.
 

Vita og Wanda både inspirerte og sjarmerte oss fra sitt hjemmekontor og Petter Gulli og Ingrid Vik Lysne diskuterte bærekraft. Over 700 markedsførere fulgte med på livestream fra hjemmekontor takket være vår rådyktige streamingpartner Captiosom alltid har stålkontroll på hver minste detalj. Hele opptaket av frokostmøtet: "Tidlig på'n med Harald Rønneberg" finner du på MFO Innsikt. 

Helt til slutt, før vi tar helg har vi en liten førjulsgave til dere: 
Vi har lenge ønsket å bruke video til å gi dere markedsførere godt innhold også utenfor event arenaen, og det har vi nå gjort! I samarbeid med Markedssjefene har vi gleden av å presentere:

Markedslønsj: en vodcast til markedsførere – av markedsførere.
I mylderet av tilgjengelig digital læring kombinert med en hektisk hverdag, skal vi prøve å konkretisere og servere deg det aller siste og viktigste innen relevant tematikk - på rekordfart!  Bli en litt bedre markedsfører på kun 20 minutter - én gang i måneden. I hver episode skal du sitte igjen med konkrete tips som kan hjelpe deg i din hverdag som markedsfører. Lanseringen skjer neste uke – stay tuned.
 
Markedslønsj-8 

Ønsker du å runde av arbeidsuken med et inspirerende foredrag?

På MFO Innsikt nå

Logg inn på MFO Innsikt her

Ikke medlem i MFO? 

Meld deg inn for 2021 nå og få gratis medlemskap ut 2020 - helt gratis. 
Les mer om medlemskap her