Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

MFO og Salesforce i nytt samarbeid

14. juni 2021

IMG_9261

Teamet f.v: Niklas Hjorten - Senior Sales Executive - Marketing Cloud, Wasim Zayed - Strategic Account Executive - Commerce Cloud, Tanja Strohhammer - Strategic Account Executive - Marketing Cloud og Truls Tandberg - Account Executive Marketing Cloud. 

Fra 1. juni gikk Salesforce, et av verdens ledende selskaper på CRM løsninger, inn som ny sponsor og samarbeidspartner for Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO).

Salesforce sin løsning jobber for å skape økt salg, bedre kundetilfredshet og bygge tettere kunderelasjoner. De kan blant annet flagge med at de som bruker plattformen i dag øker sin konverteringsandel på leads med hele 43%. Som en ekspert innen CRM og salg, var dette en naturlig match for MFO.

«Vi ser stadig et behov for økt kompetanse innen CRM både innad i MFO, så vel som ute blant mange av våre medlemmer. Vi opererer i en bransje som beveger seg svært raskt og hvor det tidvis kan være utfordrende å få oversikt. Pandemien har også lagt et økt press på at merkevarer og markedsførere stepper opp digitalt. Vårt nye samarbeid med Salesforce tror vi blir et fantastisk tilskudd av nødvendig kompetanse våre medlemmer kan få bruk for»,  sier daglig leder i MFO, Anna Hvinden  

- «Vi har selv brukt det siste året til å rigge oss bedre digitalt og jobbe med en god digital opplevelse for våre kunder. Dermed knytter vi til oss sterke faglige bidragsytere som Salesforce, som kan hjelpe oss med å levere akkurat dette. De har utrolig mange spennende kunder som jobber godt med deres verktøy, som vi kan lære masse av. Vi gleder oss til å se hvilke synergier som springer ut av dette samarbeidet», fortsetter Hvinden.

Salesforce er allerede kjent for de fleste markedsførere, blant annet med løsninger som Marketing Cloud. Salesforce’ løsninger dekker alle behov man har for kundedialog i alle kanaler, og gjør det enklere å samarbeide på tvers i virksomheten. De etablerte norgeskontor først høsten 2018, og har en rekke kjente, norske merkevarer på kundelisten, som Sats, Telenor, Storebrand, ARK, Nordic Choice Hotels & Vipps. 

–  «Vi gleder oss til å jobbe tettere med MFO i tiden fremover. Noen av mulighetene Salesforce gir bedrifter er å rive ned siloer mellom avdelinger slik at man jobber mer effektivt. Salg og markedsføring har for eksempel mye å tjene på å jobbe tettere, og vi ser frem til å dele både innsikt og løsninger for foreningens medlemmer», sier norgessjef i Salesforce, Per Haakon Lomsdalen.